Potrošački sporovi će se rešavati i medijacijom, u planu i prekršajni nalozi

Medijacija i arbitraža kao jedan od načina rešavanja spora između trgovca i kupca, ali i prekršajni nalozi, glavne su novine izmene i dopune Zakona o zaštiti potrošača.
Potrošački sporovi će se rešavati i medijacijom, u planu i prekršajni nalozi
Foto: Pixabay
Ove pojedinosti za "Blic" objašnjava državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
 
U okviru zakonodavne komponente IPA Tvining projekta "Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji", kako ističe, eksperti na ovom projektu su pripremili određene predloge za izmenu zakona, u cilju daljeg usklađivanja sa pravnim tekovinama EU. Kada je reč o konkretnim izmenama zakona, one će se odnositi pre svega za efikasnije rešavanje sporova.
 
"Ministarstvo planira da kroz izmene i dopune zakona zaokruži sistem vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kako bi potrošačima bio ponuđen još jedan, dodatni mehanizam putem kojeg mogu da brzo i efikasno reše svoj potrošački prigovor i dobiju adekvatnu materijalnu satisfakciju. Naime, kroz medijaciju i arbitražu potrošačima se otvara još jedna mogućnost za rešavanje sporova. Potrošači će moći da se najpre za pomoć obrate potrošačkim organizacijama, a ukoliko na ovaj način ne reše problem, imaju mogućnost da vansudski rešavaju sporove. S tim što ako ni na taj način ne reše problem, mogu da zaštite prava kroz sudske sporove koji, međutim, traju duže i stvaraju veće troškove od alternativnih oblika rešavanja spora. Radna grupa razmatra predloge koji se tiču rokova za odgovor odnosno rešavanje reklamacije potrošača. Takođe, planira se uvođenje prekršajnih naloga za pojedine vrste prekršaja propisanih Zakonom o zaštiti potrošača, kao efikasnijeg i bržeg načina kažnjavanja", navodi Matić.
 
Mehanizam vansudske zaštite, kako ističe sekretarka, našlo bi se kao najbolje rešenje prilikom reklamacije na obuću.
 
"Mehanizam putem kojeg se ostvaruju potrošačka prava se ne razlikuje u zavisnosti od vrste roba ili usluga na koje se odnosi prigovor. Međutim, poslednjih godina podaci pokazuju da se najveći broj prigovora potrošača odnosi na ove vrste robe. S obzirom na to da je reč o robi kod koje se u velikom procentu odbijaju reklamacije potrošača, a koji sa druge strane ne žele da pokreću sudske sporove, mehanizam vansudske zaštite odnosno medijacija i arbitraža doprineće da se veliki broj ovih prigovora brže rešava na obostrano zadovoljstvo potrošača i trgovaca", kaže sagovornica "Blica" dodajući da će Ministarstvo nastaviti da kroz konkurse za dodelu podsticajnih sredstava jača kapacitete udruženja i savetovališta za potrošače.
 
Sekretarka ističe da radna grupa za izradu nacrta ima zadatak da najkasnije do 31. jula 2019. pripremi materijal koji će kasnije u skladu sa redovnom procedurom biti upućen Vladi odnosno Skupštini na usvajanje.
  • Zzzzzz

    17.03.2019 09:10
    Farsa
    Medijacija je farsa. Samo neko uzima pare
    Ptazna placena funkcija besposlicara,koji samo imaju dobru zvaku i msrketing.
    Kazne za prodavce a oni neka traze naknadu od proizvodjaca
    Uvek ceh placa potrodac.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija