Kinezi grade još jednu prugu u Srbiji u dužini od 84 kilometara

Kineska kompanija CRBC priprema se za gradnju još jedne pruge u Srbiji.
Kinezi grade još jednu prugu u Srbiji u dužini od 84 kilometara
Foto: 021
U pitanju je dvokolosečna pruga od Resnika do Velike Plane. Dužina deonice je 84 kilometara i ona se nalazi na trasi železničkog Koridora 10.
 
CRBC trenutno priprema procenu troškova izgradnje nove dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac - Mala Krsna - Velika Plana, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva.
 
Sa CRBC je nedavno potpisan Memorandum kojim je predviđeno unapređenje kapaciteta na deonicama pruge od Beograda do Niša, Preševa i granice sa Severnom Makedonijom. U Ministarstvu kažu da se sprovode pripremne aktivnosti za realizaciju tog projekta, kao i da je procenjena vrednost investicije 340 miliona evra.
 
Predlozi kompanije CRBC pokazaće u kojoj meri je u odnosu na ekonomsku opravdanost projekta moguće uvećati maksimalne projektovane brzine na toj deonici.
 
Prvu fazu projekta pruge činiće rekonstrukcija i izgradnja dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac u dužini od 26 km.
 
Druga faza projekta obuhvata rekonstrukciju i izgradnju dvokolosečne pruge Mali Požarevac - Velika Plana u dužini od 58 km.
 
Projekat podrazumeva rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju novih deonica dvokolosečne pruge, rekonstrukciju i modernizaciju signalno - sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja i postrojenja, rekonstrukciju postojećih i elektrifikaciju novih koloseka pruge, izgradnju i rekonstrukciju tunela, mostova i vijadukta i drugo.
 
Kako se radi o delimično novoj trasi potrebno je izvršiti i snimanje i anliziranje stabilnosti terena kako bi buduća trasa imala povoljnije parametre eksploatacije i održavanja, u poređenju sa postojećom jednokolosečnom prugom preko Mladenovca.
 
Generalnim projektom rekonstrukcije i modernizacije pruge Beograd - Mladenovac - Niš - Preševo - granica Severne Makedonije zaključeno je da je vođenje trase nove dvokolosečne pruge od Resnika do Velike Plane preko Malog Požarevca i Male Krsne povoljnije, iz razloga zaobilaženja postojećeg tunela, klizišta i velikog uspona, čije bi proširenje bilo skupo i radovi gotovo nemogući pod saobraćajem.
 
Tako se buduća dvokolosečna pruga direktno vezuje za postojeću prugu prema Majdanpeku i Smederevu gde će preko stanice Mala Krsna imati direktnu vezu i sa novom lukom na Dunavu.
 
U Ministarstvu napominju da je priliv robe za transport železnicom neuporedivo veći u odnosu na region Mladenovca. Troškovi održavanja pruge preko Mladenovca značajno su veći zbog klizišta u brdskom delu i nestabilnog zemljišta u nizijskom delu trase.
 
Takođe, analizom projektnih parametara uočeno je da je trasom modernizovane pruge preko Mala Krsne moguće na oko 50 odsto dužine postići brzine preko 120 km na sat.
 
U ovoj fazi deonice preko Mladenovca nisu planirane za rad i akcenat je stavljen na izgradnju dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac - Mala Krsna - Velika Plana. Takođe, navode da rekonstrukcija deonica preko Mladenovca nije poverena CRBC-u niti bilo kojoj drugoj kompaniji.
 
Infrastruktura železnice Srbije je preostale deonice, tokom redovnog održavanja, pripremila za preuzimanje kompletnog tranzitnog saobraćaja.
 
Remont deonice Jajinci - Mala Krsna je započet 15. maja i izvodi se uz potpunu obustavu saobraćaja. Rekonstrukcija je predviđena uz poboljšanje trase za odvijanje saobraćaja brzinama do 120 km na sat, a i 160 km na sat gde je to moguće.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • @ amer

    30.07.2019 03:09
    plus
    sve je to deo iste slagalice
    https://www.nytimes.com/2018/01/01/world/asia/china-kazakhstan-silk-road.html
  • @ amer

    29.07.2019 00:31
    e, da
    ima u NS, privatizovan u prvom naletu (Mišković sa putarskim preduzećima), a onda ga udali u Kazahstan. Adr. Vase Stajića br 2. preko puta Tozine kuće (Veselinović)
  • amer

    28.07.2019 15:12
    pruga
    Zar u Srbiji ne postoji ni jedna domaca firma za gradnju pruge?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vlasti Kosova: Izbegavajte putovanje kroz Srbiju

Vlasti Kosova ponovo su, nakon hapšenja još jednog kosovskog državljanina na srpskom graničnom prelazu ka Hrvatskoj, pozvale građane i pripadnike dijaspore da izbegavaju putovanje kroz Srbiju.

Vladimir Videnović izabran za gradonačelnika Zaječara

Konstitutivna sednica Skupštine Zaječara na kojoj je za novog gradonačelnika izabran Vladimir Videnović, nosilac liste "Ne damo Srbiju - Aleksandar Vučić" na lokalnim izborima koji su održani 8. juna, završena je jutros.