Trećina poginulih u udesima su stariji od 65 godina

Svaki drugi dan jedna starija osoba pogine, dok ih petoro bude povređeno u udesima na putevima u Srbiji.
Trećina poginulih u udesima su stariji od 65 godina
Foto: 021.rs
Na godišnjem nivou godišnje pogine 156 starijih osoba, dok ih više od 2.000 bude povređeno, piše "Dnevnik".
 
U prethodne tri godine, od 2016. do 2018, u saobraćajnim nezgodama poginulo je ukupno 469 starijih lica i povređeno 6.600. Podaci govore da je ugroženost starijih lica u saobraćaju velika, saopštila je nedavno Agencija za bezbednost saobraćaja. Od ukupnog broja poginulih u saobraćajnim nezgodama, oko 27 procenata su bila starija lica, a u ukupnom broju povređenih čine 11 procenata. U prilog činjenici o velikoj ugroženosti starijih lica ide i podatak o tome da starija lica manje učestvuju u saobraćaju od prosečnog stanovnika Srbije. U odnosu na svojstvo učešća u saobraćajnim nezgodama, starija lica su najviše ugrožena kao pešaci i biciklisti. Od ukupnog broja poginulih pešaka 49 odsto su starija lica, a od ukupnog broja poginulih biciklista 47 odsto.
 
Osim toga, od ukupnog broja lica poginulih na traktoru 42 procenta su starija lica. U putničkom automobilu od ukupnog broja poginulih oko 15 procenata je starijih, a od ukupnog broja poginulih mopedista svih starosnih kategorija, 18 odsto su starija lica.
 
"Toliko stradanje starijih u svojstvu pešaka i bicikliste se u velikoj meri može dovesti u vezu s dva faktora: psiho-fizička ograničenja i fizička ranjivost. Kako ljudi stare, javljaju se funkcionalna ograničenja i poremećaji, kao što su smanjenje vizuelnih i slušnih sposobnosti, produžava se vreme reakcije, sporije se kreću od mlađih osoba, javljaju se poteškoće s deljenjem pažnje, poteškoće s demencijom", ukazuju u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
 
Kada starija lica učestvuju u saobraćajnim nezgodama u svojstvu pešaka ili bicikliste, nemaju nikakvu spoljnu zaštitu, usled čega postoji veći rizik da zadobiju teške telesne povrede (lomovi kostiju, kuka, i sl.), ali i smrtne povrede, nego što je to slučaj kada učestvuju u nezgodi kao putnici ili vozači u putničkom vozilu. Iz tog razloga Svetska zdravstvena organizacija je pešake i bicikliste, a posebno starija lica u svojstvu pešaka i biciklista, proglasila ranjivom kategorijom učesnika u saobraćaju.
 
Lica starija od 65 godina muškog pola su više od dva puta (70 dosto) ugroženija od žena (30 odsto). Starije žene su u saobraćaju najviše ugrožene kao pešaci i putnici u putničkom vozilu, a muškarci kao vozači i pešaci.
 
Kada se posmatra dnevna i časovna raspodela saobraćajnih nezgoda s poginulima starijim od 65 godina, može se uočiti da oni najviše smrtno stradaju petkom i u vreme sumraka i "prvog mraka", odnosno između 17 i 19 časova.
 
Gledano po mesecima, najviše nastradalih učesnika u saobraćaju starijih od 65 godina, od 2016. do 2018. godine bilo je u julu, septembru i oktobru. Takvi podaci se mogu dovesti u vezu s činjenicom da se taj period godine smatra sezonom poljoprivrednih radova.       
  • Prava Srbija

    04.09.2019 13:49
    Ma, ni svoje dnevno
    Preneću vam statistiku za poslednjih 8 meseci 2019-te.
    Znači, januar - avgust.
    8 meseci ima 240 dana.
    Za to vreme je bilo više od 300 poginulih.
    Tu se ne računaju preživeli invalidi. Dakle, budući teret države i bližnjih, mahom nesposoban za privređivanje.
    A poginulih je, precizno - 1.25 dnevno.
  • Pretpostavljam

    04.09.2019 11:40
    Zbog ovakvog stanja, najtuznija je Drzava i penzioni fond.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija