Trenutno se gradi zaštitna galerija naizgled slična onoj koja je građena na kritičnoj kosini u Grdeličkoj klisuri na Južnom kraku Koridora 10, piše
RTS.
Veći deo Istočnog kraka pušten je za saobraćaj, a deonica od Bancareva do Crvene reke je poslednja na kojoj se izvode ozbiljni radovi i čiji je završetak najavljen za kraj oktobra.
Na ovoj deonici od Bancareva do Crvene reke ima 27 kosina, a u Koridorima kažu da su projekti menjeni za čak 26.
"Na kosini šest smo u proleće 2018. godine posle topljenja snega i velikih kiša zaključili da je neophodno da napravimo galeriju u cilju trajne stabilizacije same kosine, u međuvremenu smo izradili projekte", objašnjava direktor Sektora za izgrađu u "Koridorima Srbije" Aleksandar Senić.
Galerijom se praktično produžava leva tunelska cev, a radove ubrzano izvodi preduzeće "Integral inženjering".
"Privodimo kraju izradu naglavnih greda koje će biti gotove do kraja nedelje i uveliko se radi na izradi ploče. Izrada ploče trebalo bi da bude gotova do 25. septembra a u međuvremenu ćemo krenuti sa iskopom materijala koji se nalazi ispod galerije", navodi šef gradilišta Osman Kasić, javlja RTS.
Ovo preduzeće gradilo je i galeriju na kosini na Južnom kraku u Grdeličkoj klisuri, a svrha je ista - trajna stabilizacija terena, ali je tehnologija drugačija. Gradilište u Grdelici je, kažu, bilo teže.
Pored izgradnje galerije, na deonici od Proseka do Crvene reke u toku su završni radovi na asfaltiranju i opremanju tunela. Radovi na osvetljenju i signalizaciji tunela u desnoj cevi privedeni su kraju, u levoj cevi, koja je sada duža za 164 metra, osvetljenje će biti završeno po izgradnji galerije.
"Očekujemo da ćemo do kraja oktobra završiti sve radove i tada ćemo moći da otvorimo deonicu za saobraćaj", tvrdi Senić.
Novom trasom Koridora 10 u dužini od 86,8 kilometara, osim što će se do bugarske granice putovati modernim autoputem, zaobilazi se Sićevačka klisura, za saobraćaj najkritičnija tačka u ovom delu Srbije.
Dodatne dve milijarde
Vlada Srbije donela je rešenje o izdvajanju dodatne dve milijarde dinara (skoro 17 miliona evra) za izvođenje radova na izgradnji Koridora 10 i završetak trajne sanacije kosina u Grdeličkoj klisuri. Kako se navodi u rešenju Vlade od 5. septembra, ova sredstva raspoređuju se Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture "radi obezbeđivanja nedostajućih sredstava potrebnih za Koridore Srbije d.o.o".
U junu ove godine fotografija koja se pojavila na društvenim mrežama izazvala je bojazan dela javnosti da se Kosina 2 u Grdeličkoj klisuri ponovo obrušava, ali u Koridorima Srbije su tada negirali da ima razloga za strah, piše
Nova ekonomija.
Kosine na deonici autoputa od Grdelice do Predejana obrušavale su se u nekoliko navrata tokom 2017. i 2018. godine, što je izazvalo veliku pometnju u javnosti. Prvo obrušavanje desilo se u aprilu 2017. ali nije ugrozilo izgradnju tunela „Predejane". Drugo i treće urušavanje desilo se u martu i avgustu 2018.
Prilikom poslednjeg urušavanja Koridori Srbije su saopštili da će razlog biti utvrđen i da će sanacije potporne konstrukcije početi sledećeg dana.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
nensi
RVosha
Aleksandar
Zato se i radi i gradi ovako.
U ovom kao i u mnogim drugim slucajevima postoji odgovorno lice.al kod nas to odgovorno lice unapred zna da nece odgovarati.Cak ce biti nagradjen i pohvaljen ako taj poveren mu posao sto vise skarabudzi.Eto razloga za prepravke i lapanje love.
Dokle vise? I ova vlast i predhodne i buduce ,sve su iste.a zasto?zato sto mi cutimo.Ustani Srbijo!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar