Rđa i korozija "jedu" lokomotivu Titovog voza, u planu njena restauracija

Nekada je špartala jugoslovenskim prugama vukući Plavi voz sa Titom u njemu i bila je rado dočekivana u gradovima širom SFRJ.
Sada "Plava" lokomotiva samuje na koloseku koji ne vodi nigde, smeštenom između nekadašnje Glavne železničke stanice i Pošte na Savskom trgu.
 
Na tom mestu svečano je postavljena za jubilej-stogodišnjicu otvaranja pruge Beograd-Niš. Ovaj 135. rođendan dočekala je sama bez pompe i svećica, piše Politika.
 
Okružena ostacima nekadašnjeg železničkog čvorišta, zatvorenom Glavnom stanicom, poštom, radoznalcima i drugima koji se u večernjim časovima motaju oko nje.
 
Tragovi vremena već su vidljivi - rđa uveliko nagriza njene pore, a delovanje korozije se primeti čim joj se približite.
 
"Ona pripada tehničkoj zbirci Železničkog muzeja. Njena zaštita i restauracija propisane su Zakonom o zaštiti kulturnih dobara i podležu strogim muzeološkim propisima. Naše preduzeće će planirati sredstva za restauraciju muzejskih eksponata, koja će obuhvatiti i tu lokomotivu", kažu u Železnicama Srbije a.d.
 
Nadležni za obavljanje i izvođenje radova na Savskom trgu zainteresovani su da se jedan broj lokomotiva iz fonda Železničkog muzeja, među kojima je i Plava lokomotiva, izlože na tom prostoru, ali još nije tačno definisano koje će to lokomotive biti.
 
  • Komunista

    25.09.2019 14:51
    Ima nas i biće nas
    E, kad bi se kako moglo nešto smisliti, pa da ovo ispadne četnički voz, i to neki oslobodilački?

    Ili, naći nešto da se Tito optuži kako je, recimo, uzimao gigamilionske kredite da izgradi ovaj voz, pa se posle sam sa pevačicama vozio od Srbije, jadne, gde su svi plakali dok su mukotrpno gradili vikendice, a on do Kine preko Rusije jeo i pio, zamislite?
    Ajde, istoričari, kopajte, za šta ste plaćeni, zaboga?
    Dok se igra golf i ispija Džek, priča se o teškoćama u Srbiji. I čekaju rezultati.

    E, i nemoj slučajno da bi neko ovde pomenuo, događaj kada je časni oficir Draža Mihailović pozvao Tita na sastanak krajem rata, pa mu časno oficirski podmetnuo bombu pod mostić kojim je trebalo da prođe - kojom prilikom je poginuo konjovodac koji je prvi išao.
    Tako da, kod suđenja časnom oficiru i njegovoj oficirskoj reči, treba i ovo predvideti kao razlog zašto je onako završio.
  • pera

    25.09.2019 10:58
    posto smo vam kazali da smo okrecili klozete u par domova zdravlja u uzoj srbiji, time smo srpsko zdravstvo postavili na zdrave noge, a preostali txv. visak para bismo da ulozimo u restauraciju ovog dragulja nase istorije.
    nadam se da se slazete.
  • Dejan

    25.09.2019 10:50
    Dil
    Jeste li videli sta pose, marsalov privatni voz !! Sto bi sad ovde uzimali kredit da bi restaurirali privatan voz, ima on ponosne naslednike i to vala ih je previse, pa neka oni to srede o svom trosku !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija