Menu 021

Revizor: U "Infrastrukturi železnice Srbije" sami sebi glumili podizvođače

Državni revizori utvrdili su značajne nepravilnosti "češljajući" poslovne knjige "Infrastrukture železnice Srbije" za 2018.
Info 08.12.2019. | 14:11 > 14:11
Revizor: U
Foto: 021.rs (Ilustracija)
Kako pišu "Novosti", ugovarali su nove šine po ceni od 129 dinara po kilogramu, a stare pragove, istog tipa, skinute sa pruga, vrednovali po 4.163 dinara po kilogramu. Precenjene šine potom su ponovo ugrađivane u rekonstruisane pruge, a cene u zbiru su se merile milionima evra, znatno uvećavajući vrednost izvedenih radova. 
 
Demontaža pruga i nova procena materijala koji je podoban za ponovnu ugradnju pri remontu železničke infrastrukture nerealno je uvećala zalihe ovog javnog preduzeća za 1,66 milijardi dinara, što je oko 14 miliona evra.
 
"Nakon toga društvo je evidentiralo utrošak za sav materijal koji je korišćen u izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji po novoprocenjenim cenama u ukupnom iznosu od 2,3 milijarde dinara", navodi se u Izveštaju o reviziji koji je objavio DRI.
 
Javno preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije", tokom prethodne godine, na osnovu odluke Odbora direktora, radilo je na izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji. Radovi su, prema podacima navedenim u izveštaju DRI, izvođeni na sedam deonica pruga, u vrednosti od 3,37 milijardi dinara. Međutim, u tom iznosu uračunato je pomenutih 2,3 milijarde dinara utrošenog precenjenog materijala sa zaliha. 
 
Ali to nije jedina utvrđena nepravilnost u ovim radovima. Problem postoji i kod goriva, troškova radne snage, ali i novca obračunatog za angažovanje podizvođača u radovima koje je "Infrastruktura železnice Srbije" obavljala - sama.
 
"Na osnovu prezentovanih radnih knjiga koje predstavljaju evidenciju i obračun radova po vrstama radova, utvrdili smo da iskazane utrošene količine materijala i goriva ne odgovaraju količinama iskazanim u Izveštaju o obračunu cene koštanja izvedenih radova u sopstvenoj režiji u 2018. godini", navode u DRI, prenose "Novosti".
 
Zbog prirode pomenutih evidencija, DRI nije mogla ni da potvrdi na koji način su utvrđeni troškovi radne snage koji ulaze u cenu koštanja pomenute imovine.
 
"Takođe, tokom 2018. ovo javno preduzeće je priznavalo troškove angažovanja podizvođača i održavanja mehanizacije, kao i troškove transporta nastale angažovanjem dobavljača u ukupnom iznosu od 890 miliona dinara, iako su se ti troškovi odnosili na izgradnju i rekonstrukciju pruga u sopstvenoj režiji, to jest finansirani su iz sopstvenih sredstava. To je za efekat imalo iskazivanje precenjenih troškova proizvodnih usluga i prihoda od aktiviranja sopstvenih učinaka i robe u iznosu od 890 miliona dinara", ističe DRI.
Autor: Novosti
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Petar
    09.12.2019 19:33
    Nove sine 129 dinara po kilogramu.....to nemoguce
  • Zeljko
    09.12.2019 19:21
    Drzavni posao
    Pa stvarno je glupo da se stavljaju nove sine i novi pragovi.jer novi su mala privreda sumnjivog kvaliteta...stari kad se srede.pa kad se uglancaju sine...sto posto bolje od novih .a pare je glupo vracati jer trebace za crne dane.jer mozda se promeni gazda ili mozda neko nanjusi nesto pa glupo je da se ide u zatvor za neku milijardu DINARA.da su evri pa se razmisli...ovako malo se podmaze di skripi i teraj dalje u nove kradne pobede...jer bice jos pruge za obnovu.i nove provizije
  • No name
    09.12.2019 18:05
    Nažalost,ovo nije jedina pljačka na železnici. Samo kap u moru. I lako im je pored ovakvog tužilaštva...
  • Salamander
    08.12.2019 16:28
    Prodaju sami sebi
    Ali za naše novce.

    Kako li se to ono beše zove ?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest