Menu 021

Izmene Zakona o zaštiti potrošača omogućavaju vansudska poravnanja i novine u parničnim postupcima

Nedavno je završena javna rasprava o Nacrtu izmena Zakona o zaštiti potrošača, a nakon sumiranja taj tekst bi trebalo da prođe Vladu Srbije i krene u skupštinsku procedure.
Info 14.12.2019. | 16:05 > 16:40

Neke od novina koje ovaj tekst donosi su vansudska poravnanja u sporu na relaciji potrošač–trgovac te uvođenje evidencije potrošačkih sporova, piše Dnevnik.

Najviše se ovih dana govorilo o budućem registru u kojem će se evidentirati brojevi telefona potrošača koji ne žele da im trgovci reklamiraju i nude robu na taj način. Zabrana će se odnositi i na elektronske komunikacije, poput imejla, ali i na telefaks. Registar će voditi regulaciono telo nadležno za elektronske komunikacije.

Izmene Zakona predviđaju da će sudovi koji su nadležni za rešavanje potrošačkih sporova biti u obavezi da vode evidenciju potrošačkih sporova te da podatke iz evidencije prosleđuju Ministarstvu trgovine na obrascu koji će biti propisan. U parničnom postupku potrošač neće plaćati sudsku taksu za tužbu ako vrednost spora ne prelazi 500.000 dinara.

Što se tiče vansudskog rešavanja sporova, to je, kako ime kaže, postupak koji se odvija van sudova a tokom kojeg će potrošač i trgovac rešavati spor. Kada poželi da ostvari svoja prava, potrošač će morati da krene od trgovca, i to preko reklamacije. Trgovac će biti u obavezi da reklamciju primi. Ukoliko to ne želi da učini, moraće to da obrazloži. Trgovac koji pozitivno reši reklamaciju neće morati da je evidentira bilo gde ukoliko je sve išlo usmenim putem.

Sve odredbe ugovora koje potrošač potpiše a nisu u skladu sa Zakonom biće ništave, odnosno potpisnik neće morati da ih ispoštuje. Međutim, jedna odredba ne čini ništavim ceo ugovor. Odredbe koje su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, kao i drugim zakonima, primenjivaće se i kada se ta koja nije usklađena izbriše. Zbog jedne neispravne odredbe neće se ceo ugovor poništavati.

Promena će biti u oblasti turističkih usluga. Putnici će morati da dobiju sve informacije o putovanju. Tu se podrazumeva osnovna karakteristika puta, podaci o organizatoru, načinu plaćanja ceni, minimalnom broju putnika, o pasošu, vizama. Ukoliko organizator putovanja ne pruži informacije o svim troškvima, putnik nije u obavezi da te nenajvaljene troškove plati. Organizator putovanja snosiće odgovornost i za sve greške koje se pojave zbog tehničkih nedostataka ili same usluge putovanja koje su deo aranžmana.

Kompletnu priču pročitajte na sajtu Dnevnika.

Autor: Dnevnik
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest