Vlada Srbije donela novu Strategiju zaštite potrošača

Vlada Srbije donela je novu Strategiju zaštite potrošača za period 2019. do 2024. godine, objavljeno je u Službenom glasniku.
Vlada Srbije donela novu Strategiju zaštite potrošača
Foto: Pixabay

Srbija je u oblasti zaštite potrošača u fazi izrade pregovaračke pozicije u okviru pregovaračkog poglavlja 28 i u strateškom periodu se očekuje njeno usvajanje i početak pregovora.

"Međutim, i pored toga što je ova ustavna kategorija sadržana u međunarodnom ugovoru kao jedna od obaveza, jačanje zaštite potrošača je prvenstveno neophodno u interesu sopstvenih građana i kao takva, uređena zakonskim i podzakonskim aktima i planirana strateškim dokumentima", navodi se u Strategiji.

U prethodnom periodu planski pristup zaštiti potrošača sadržan je u Nacionalnom programu od 2007. do 2012. godine, nakon čega je usvojena Strategija za zaštitu potrošača za period 2013. do 2018. godine. U ovom periodu, kako se navodi, izvršena je potpuna harmonizacija sa pravnim tekovinama EU u oblasti zaštite potrošača.

"Udruženja potrošača su u ovom periodu adekvatno osnažena na šta ukazuje i podatak da su finansijska sredstva koja im se dodeljuju zabeležila rast sa 7 miliona dinara, koliko je alocirano udruženjima potrošača u 2014. godini, na 18,4 miliona dinara koliko je dodeljeno 2018. godine".

Pored povećanja iznosa finansijske pomoći, navodi se dalje, porastao je i broj udruženja potrošača kojima su dodeljena finansijska sredstva za sprovođenje projekata. Tako je sa početnih četiri udruženja potrošača koliko ih je dobilo dotacije u prvoj godini finansijske pomoći, taj broj porastao na 11 tokom prethodnog perioda. Kada je reč o periodu koji je pokrivala prethodna strategija, ukupan broj prigovora potrošača primljenih između 2014. i 2018. godine iznosio je 91.346.

Što se tiče načina registracije prigovora, najviše ih je podneto telefonom, zatim putem e-pošte i lično. 

U pogledu podele prigovora po vrstama robe ili usluga, izdvajaju se elektronske komunikacione usluge (18,5 odsto), obuća (17,9 procenata), usluge od opšteg ekonomskog interesa (8,9 odsto), računari i IT oprema (7,3 procenta). Ostali prigovori odnose na kućne aparate (5,2 procenta), nameštaj (4,2 odsto), televizore (3,8 posto) i odeću (3,8 procenta).

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • ekspanzija prevara

    28.12.2019 01:30
    Poj'o vuk magare
    pa generalni je stav da zaštita zapravo i ne postoji i da zato bezobrazni trgovci odbijaju garanciu robe i prigovore na nju a prevare kupaca onda takođe tu podrazumevaju.
    tu spadaju sve prevare kupaca i klijenata i potrošača.
  • duško

    27.12.2019 21:34
    svaka briga o potrošačima, a da se "ne načepe i pritisnu" javna preduzeća (tj. monopolisti) je besmislena. kome su mogli ljudi da se žale kada, nedavno, pola grada danima nije imalo vode?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Srbija šalje Ukrajini opremu za energetiku

Srbija je poklonila Ukrajini energetsku opremu neophodnu za sanaciju ukrajinske elektromreže, koja se šalje putem Mehanizma civilne zaštite Evropske unije, čija je Srbija punopravna članica.