Vlada Srbije donela novu Strategiju zaštite potrošača

Srbija je u oblasti zaštite potrošača u fazi izrade pregovaračke pozicije u okviru pregovaračkog poglavlja 28 i u strateškom periodu se očekuje njeno usvajanje i početak pregovora.
"Međutim, i pored toga što je ova ustavna kategorija sadržana u međunarodnom ugovoru kao jedna od obaveza, jačanje zaštite potrošača je prvenstveno neophodno u interesu sopstvenih građana i kao takva, uređena zakonskim i podzakonskim aktima i planirana strateškim dokumentima", navodi se u Strategiji.
U prethodnom periodu planski pristup zaštiti potrošača sadržan je u Nacionalnom programu od 2007. do 2012. godine, nakon čega je usvojena Strategija za zaštitu potrošača za period 2013. do 2018. godine. U ovom periodu, kako se navodi, izvršena je potpuna harmonizacija sa pravnim tekovinama EU u oblasti zaštite potrošača.
"Udruženja potrošača su u ovom periodu adekvatno osnažena na šta ukazuje i podatak da su finansijska sredstva koja im se dodeljuju zabeležila rast sa 7 miliona dinara, koliko je alocirano udruženjima potrošača u 2014. godini, na 18,4 miliona dinara koliko je dodeljeno 2018. godine".
Pored povećanja iznosa finansijske pomoći, navodi se dalje, porastao je i broj udruženja potrošača kojima su dodeljena finansijska sredstva za sprovođenje projekata. Tako je sa početnih četiri udruženja potrošača koliko ih je dobilo dotacije u prvoj godini finansijske pomoći, taj broj porastao na 11 tokom prethodnog perioda. Kada je reč o periodu koji je pokrivala prethodna strategija, ukupan broj prigovora potrošača primljenih između 2014. i 2018. godine iznosio je 91.346.
Što se tiče načina registracije prigovora, najviše ih je podneto telefonom, zatim putem e-pošte i lično.
U pogledu podele prigovora po vrstama robe ili usluga, izdvajaju se elektronske komunikacione usluge (18,5 odsto), obuća (17,9 procenata), usluge od opšteg ekonomskog interesa (8,9 odsto), računari i IT oprema (7,3 procenta). Ostali prigovori odnose na kućne aparate (5,2 procenta), nameštaj (4,2 odsto), televizore (3,8 posto) i odeću (3,8 procenta).
Komentari 2
ekspanzija prevara
tu spadaju sve prevare kupaca i klijenata i potrošača.
duško
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar