Kompanija Google odredila svog predstavnika u Srbiji

Kompanija Google je odredila svoj predstavnika u Srbiji, nakon pisanja poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, a na inicijativu Share fondacije.
Kompanija Google odredila svog predstavnika u Srbiji
Foto: Pixabay
Naime, Poverenik se obratio se kompaniji Google i upoznao ih sa njihovom obavezom iz člana 44. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti da, kao rukovalac podataka o ličnosti, odrede u pismenom obliku svog predstavnika u  Srbiji.
 
Kompanija Google je 21. maja pisanim putem odredila svog predstavnika u Srbiji i to kancelariju BDK advokati, na adresi Bulevar kralja Aleksandra 28, Beograd.
 
Ovom predstavniku se Poverenik ili neka druga osoba može obratiti u vezi sa svim pitanjima oko obrade podataka o ličnosti, a u cilju obezbeđivanja poštovanja odredbi ovog zakona.
 
Podsetimo da je Share fondacija u decembru prošle godine Povereniku podnela prekršajne prijave protiv kompanija Facebook i Google zbog nepoštovanja obaveze da imenuju predstavnike u Srbiji za pitanja zaštite podataka o ličnosti.
 
Share fondacija je u maju iste godine, pre početka primene novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, poslala pisma na adrese 20 svetskih kompanija i pozvala ih da imenuju predstavnike u Srbiji, u skladu sa novim zakonskim obavezama. Ta fondacija je navela da imenovanje predstavnika tih kompanija nije formalnost, već pitanje od, kako je istakla, suštinskog značaja za ostvarenje prava građana Srbije propisanih zakonom.
 
"U trenutnim okolnostima, kompanije kao što su Google i Facebook posmatraju Srbiju kao zemlju 'trećeg sveta'. Naime, navedene kompanije prepoznaju Srbiju kao relevantno tržište, te nude svoje usluge građanima Srbije i prate njihove aktivnosti. U toku poslovanja, ove kompanije obrađuju veliki broj podataka građana Srbije i na tome ostvaruju ogroman profit", navela je tada ova fondacija.  
 
Share fonadacija je tada ocenila da su građanima novim zakonom garantovana brojna prava u odnosu na takvu obradu, ali da je njihovo ostvarivanje bilo suočeno sa poteškoćama. Kako su istakli, ove kompanije ne obezbeđuju jasne kontaktne tačke kojima se građani Srbije mogu obratiti - na raspolaganju su im uglavnom bili formulari za prijavu koji su na stranom jeziku. Takvi formulari nisu bili adekvatni, jer su zahtevali od građana Srbije napredno znanje stranog jezika, ali i zbog toga što ovu vrstu komunikacije najčešće vrše programi koji šalju generičke automatizovane odgovore.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija