Menu 021

Šarčević tvrdi da je onlajn nastava bila besprekorno organizovana, a neki đaci nisu imali pristup ni internetu, ni televiziji

Tokom nastave na daljinu neki đaci nisu imali pristup ni televiziji, a ni internetu, a uprkos tvrdnjama roditelja, nastavnog kadra i aktivista, resorni ministar Mladen Šarčević je uveravao da je onlajn nastava "besprekorno organizovana".
Info 16.09.2020. | 09:28 > 18:09
Šarčević tvrdi da je onlajn nastava bila besprekorno organizovana, a neki đaci nisu imali pristup ni internetu, ni televiziji
Foto: Pixabay
Bekim Limanaj je otac šestoro dece školskog uzrasta, od kojih je najstarija ćerka prvi razred srednje, a najmlađa prvi osnovne škole. Žive u romskom naselju u Jagodini, u kući sa dve sobe i jednom kuhinjom.
 
Školovanje dece u takvim uslovima i inače, kaže, nije lako, a tokom pandemije i nastave na daljinu, deca su se namučila, piše Istinomer. 
 
"Tokom nastave na daljinu koristili smo komšijin internet. Ni mobilni, ni kompjuter nismo imali, a bili su nam neophodni zbog onlajn časova. Nekako smo se snašli, pa smo kupili jedan telefon na pijaci, na rate. Kada nisu imali na televiziji, svi su učili preko njega", kaže Bekim. 
 
Sa početkom nove školske godine Bekimova deca nastavu ponovo pohađaju u učionicama, kao i većina romskih učenika iz socijalno ugroženih porodica. Međutim, potencijalno vraćanje na online nastavu koje nadležni ne isključuju, ukoliko pandemija ponovo bukne, vratilo bi ih istim problemima. Ipak, za pojedinu decu čiji roditelji nisu uspeli da se snađu i kupe makar jedan pametni uređaj školska godina završena je početkom vanrednog stanja. 
 
Pohađanje nastave deci koja žive u lošim uslovima olakšali su pedagoški asistenti, a jedan od njih je Saša Kamenović iz Bora. On je u dogovoru sa učiteljima tokom vanrednog stanja učenicima koji nisu mogli da prate nastavu odnosio štampani materijal kući. Objašnjava da su deca u većini slučajeva pratila nastavu preko RTS-a, ali da su postojale poteškoće u izradi domaćih zadataka.
 
"Nisu svi bili u stanju da izvršavaju domaće zadatke, iz tehničkih razloga – Ili je neispravna kamera, ili je telefon kod oca ili kod majke koja radi", kaže Saša Kamenović za Istinomer i dodaje da je problem i to što većini deci iz romskih porodica roditelji nisu mogli da pomognu prilikom učenja, jer su i sami bez znanja i obrazovanja. 
 
Deca koja nisu imala uslove za praćenje nastave imala su priliku da nadoknade propušteno znanje časovima iz srpskog, matematike, fizike i hemije u letnjoj školi koju je organizovao građanski pokret Opre Roma.
 
Milena Reljić iz ovog pokreta kaže da veliki broj romske dece nije imao uslove da prati nastavu na daljinu zbog nedostatka mobilnih uređaja, tableta ili računara, a neki od njih nisu imali ni struju ni internet.
 
"Ta deca nisu pratila nastavu uopšte. Ona nisu imala bilo kakve informacije i za njih je nastava prestala istog momenta kada je počela vanredna situacija", kaže za Istinomer Milena Reljić. 
 
Iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za Istinomer kažu da je u osnovnim školama, nastavom na daljinu bilo obuhvaćeno 83 odsto učenika koji su pripadnici romske nacionalne manjine.
 
"Njima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju, pri čemu je 56 odsto ovih učenika pratilo TV ili onlajn nastavu, a 27 odsto dobijalo alternativne vidove podrške", odgovorili su iz Ministarstva na Istinomerova pitanja o tome da li su vršili procenu koliko učenika nije u mogućnosti da prati online nastavu i šta su povodom toga uradili.
 
Ministar Šarčević više puta je javno najavio da će romskoj zajednici biti obezbeđeno 2.400 tableta.
 
"Što se romske populacije tiče, doniraćemo još 2.400 tableta do početka školske godine, tu nabavku radi UNICEF, u postupku smo", izjavio je na konferenciji za medije 11. avgusta, a zatim ponovo i za TV Kurir ministar Šarčević.
 
Marko Vasiljević iz Inicijative A11 smatra da ovakve aktivnosti ministarstva imaju ograničeni domet i da i dalje ne postoji sistemsko rešenje.
 
"Unicef može da nabavi određenu količinu uređaja, ali to neće obuhvatiti svu onu decu koja se nalaze u situaciji da ne mogu da prate nastavu na daljinu. Šta im znači uređaj ako oni nemaju struju ili internet", pita se Vasiljević.
 
Osnovna škola "Jovan Cvijić" iz Kostolca ima veliki broj učenika romske nacionalne pripadnosti. Marina Mitrović, direkorka po ovlašćenju ove škole za Istinomer kaže da je tokom vanrednog stanja postojao problem kako doći do pojedinih učenika, kao i to što romski učenici nisu mogli da računaju na veliku pomoć roditelja.
 
Opširnije na sajtu Istinomera.
Autor: Istinomer
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • g pen
    17.09.2020 07:00
    Za sve koji se busaju i tvrde kako je dobro da podsetim, ovo je ipak srbija. Strasna pomisao.
  • Ana
    17.09.2020 00:05
    Novosadjanka
    Radila sam 4 meseca online. Radim i ssda. Nemam kućni internet, a i TV smo uveli pre svega 3 godine jer ranije nismo bili u prilici. Za svoje potrebe imam internet na telefonu, ali u martu smo krenuli sa radom online i niko se nije pitao kakvi su nam uslovi. A to interneta što ima u paketu je bilo dovoljno samo za sedmicu dana online nastave. Dokupljivala sam internet i mučila se buljeći u telefon i dotrajali lap-top. Trosila svoj novac za potrebe škole...! Ministarstvo prosvete nam nije nista obezbedilo za online nastavu. Ni nama ni deci koja ni mobilni telefon nisu imala, a kamoli i internet, a bilo je i takve dece. Radila sam vremenski daleko više nego sto radim u normalnim okolnostima. Srećna sam sto sam opet u školi sa decom, mada i dalje radim online jer su odeljenja podeljena tako da je pola odeljenja u školi, pola na online mastavi. Naredne nedelje oni koji su bili u školi rade online, a oni koji su radili online dolaze u školu. Sada samo pošaljem materijal za rad deci i ne čekam njihove odgovore. Štedim internet. A kada dodju u školu proverim da li su radili kod kuće išta ili ništa. Ministarstvo se i dalje hvali...! Sram bilo Šarčevića koji ni dinara nije uložio da obezbedi intrrnet ili telefon onome ko ga nema. Sram ga bilo što se hvali sa mojim potrošenim parama. Nadam se da je završio sa ulogom ministra!
  • gluposti
    16.09.2020 22:14
    gluposti
    lupeta ovaj "ministar". Danas ćerka imala 5 sati,sa samo jednom pauzom neku pripremnu nastavu. Pa ja ni film koji toliko traje ne mogu gledati jer nemam koncetracije, a ne da slušam neko predavanje.
  • Profa
    16.09.2020 22:01
    Ko je malo obišao zabačene delove Srbije, mogao je da vidi da ljudi uz jako mala ili nikakva primanja, obavezno imaju smart phone, kao i internet. Uz bezbroj promašaja, online nastava je bila dobro organizovana i jedini mogući vid nastave. Ili je neko očekivao da svaki dan dobija telegram sa dnevnom nastavom!?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest