Pošta Srbije upozorila: Prodavci iz Kine često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljki

Građani i pošte u regionu, pa i u Srbiji, ponovo se susreću sa situacijama da prodavci često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka.
Pošta Srbije upozorila: Prodavci iz Kine često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljki
Foto: 021.rs
Ovo je upozorila Pošta Srbije i dodala da zbog toga kupci nemaju pravu informaciju o tome kada roba treba da im stigne.
 
Ističu da neregistrovane pošiljke koje su zbog niske cene i najzastupljenije, ne stižu uvek kao pošiljke iz Кine, već ih kineski trgovci često šalju preko logističkih centara širom sveta, pa se tako dešava da one u Srbiju i ostale države regiona dolaze iz Litvanije, Letonije, Turske, Solomonskih Ostrva, Holandije i drugih zemalja.
 
"U tom procesu, kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Кinu, odnosno logistički centar u nekoj od navedenih država, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio-kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu", pojašnjavaju u Pošti Srbije.
 
Naglašavaju da na teritoriji naše zemlje korisnicima pružaju usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon prispeća i sprovedenih carinskih procedura, shodno naznačenim adresama primalaca.
 
"U cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Кine, Pošta Srbije inicirala je direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, a dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje se od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio-linije Air Serbia za Peking", naglašavaju u saopštenju.
 
Skreću pažnju korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Кine, a koji počinje slovnom oznakom "U" i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carinskih najava.
 
"To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja", ističu u Pošti Srbije i savetuju one koji žele da prate status svojih pošiljaka da prilikom internet kupovine odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem.
  • Seka

    22.02.2023 16:34
    Nerad ili kradja
    Zaista ne znam sta se desava, za desetak dana posiljka stiže na carinu ali sa carine i do 20 dana putuju do adrese.A onda jos 10 dana sede u postama. Posiljke se bacaju pred vrata, posiljke se usporucuju na druge adrese, te sam par puta imala srecu da ostvarim kontakt sa drugim kupcima i razmenimo posiljke.Posta treba da se izjasni za posiljke sa Aliexpresa, radi li taj deo posla ili ne.
  • Hasko

    05.12.2022 08:59
    Dokle ovako?
    Da i ja ostavim komentar vezano za Aliexpress,koji uredno dostavi paket koji kada stigne u nasu zemlju nestane. Zvao sam postu,ali nemam navodno pracenje posiljke. Treba sve promeniti i dovesti nove ljude,jer ovo je bruka i svi cutimo,dokle ovako?
  • RS Shoper

    12.06.2022 20:11
    Lap-top koji sam naručio otišo je čak u Novi Sad, na trakingu ga ja preuzela izvesna Ivana Bondžić koja verovatno i ne postoji, neko je platio carinske troškove i dobio lap-top od 350$ i ako je na pošiljci jasno naznačeno moje ime, kontkt telefon i adresa udaljena 320km od Novog Sada. Pokrenuo sam Dispute i vraćen mi je novac od Aliexpress-a. Šta mislite ko je ukrao lap-top?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija