U toku konkurs za subvencije države: Za motocikle 500, za e-vozila 5.000 evra

Svi zainteresovani koji žele da kupe električna ili hibridna vozila mogu da podnesu zahtev za subvenciju Ministarstvu za zaštitu životne sredine do 31. oktobra.
U toku konkurs za subvencije države: Za motocikle 500, za e-vozila 5.000 evra
Foto: Pixabay
Vlada je za ovu pomoć iz budžeta ove godine namenila 15 miliona dinara.
Pomoć za kupovinu ovih vozila dodeljuje se u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine.
Pravo na subvencionisanu kupovinu propisano je Uredbom o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih električnih i hibridnih vozila, koja je stupila na snagu za božićne praznike.
 
Ljubitelji mopeda i tricikala imaju pravo na pomoć za kupovinu u vrednosti od 250 evra, a zainteresovani za motocikle, teške tricikle, kao i lake i teške četvorocikle, mogu dobiti subvenciju od države u iznosu od 500 evra.
 
Za četvorotočkaše koji imaju najviše devet putničkih mesta, kao i za teretna vozila čija masa ne prelazi 3,7 tone, a koja imaju isključivo električni pogon, državne subvencije iznose do 5.000 evra.
 
U Uredbi je navedeno da se subvencijom od 3.500 evra pomaže kupovina vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon, uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije.
 
Takođe, 3.500 evra dobija se za kupovinu električnih M1 i N1 vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km.
 
Iznosom od 2.500 evra subvencioniše se kupovina vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon. Pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 100 g/km.
 
Svi iznosi isplaćuju se u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene.
 
Pravo na ovu subvenciju nemaju, navedeno je u Uredbi, taksisti, kao i preduzeća javnog prevoza, kojima su već na raspolaganju subvencije za kupovinu novih taksi vozila.
 
Najveći problem u Srbiji zbog kojih se električni i hibridni automobili značajnije ne kupuju jeste cena, zbog čega su i predviđene subvencije. Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima svega 70.
 
Vlada je krajem decembra usvojila i Uredbu za subvencionisane nabavke putničkih vozila za taksiste. Uredbom je predviđena subvencija u iznosu od 8.000 evra.
 
Novo putničko vozilo, za koje je taksi prevoznik u obavezi da pre isplate subvencije uplati iznos od najmanje 15 odsto od kupoprodajne cene vozila, ne može biti jeftinije od 13.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan podnošenja zahteva.
 
Za dobijanje subvencije neophodno je da nov automobil bude potpuno električni, hibridni ili na pogon na komprimovani prirodni gas sa najmanje evro 6 standardom u pogledu emisije izduvnih gasova.
  • vaaaau

    12.01.2022 14:57
    Vaaau, "Vlada je za ovu pomoć iz budžeta ove godine namenila 15 miliona dinara."
    Ala su se otvorili! Čak 127000 eur! Čak 25.42 subvencije za automobile!!! Jel' to za MZ "Liman" ili za celu Srbiju?!
  • Novosadjanin

    12.01.2022 12:17
    svoj svome
    Za koju grupu stanovništva su namenjene subvencije ?Koliko građana Srbije može uopšte da priušti polovan 10-tak godina star automobil a koliko nov ?Koliko uopšte može sebi da priušti samo bicikl ? Ne mogu da shvatim,vodi se žestoka borba da li će minimalac biti veći za 2 ili 2 500,oo dinara a delimo subvencije na luksuz tobož iz ekoloških razloga....
  • Dragan

    12.01.2022 09:13
    Ah
    Dokle deljenje naroda.Gde su subvencije za sve.Srbi se dele na porodilje, bicikliste,vozače,putnike,mlade,penzose.Gde je tu ceo narod,gde je tkzv sabornost (ili svi,ili niko).

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija