Pilot: Dojave o bombama su pritisci na Er Srbiju, putnici da ne brinu ako uz svoj avion vide borbeni

Dojave o bombama i praćenje srpskih civilnih aviona na putu do Moskve su vrste pritisaka na Srbiju i našu avio kompaniju, koja jedina saobraća do prestonice Rusije.
To je rekao pilot Stevan Ignjatović i poručio da putnici ne treba da brinu, jer su srpski piloti vrhunski profesionalci priznati svuda u svetu.
Smatra i da će ovakvi pritisci na Er Srbiju potrajati sve dok se sukob između Ukrajine i Rusije ne završi.
"Dojave o bombama, praćenje civilnih aviona i pritisaka na domaće letove biće sve više i više s obzirom na to da dolazi sezona, gde će naši ljudi želeti da putuju u Grčku, Španiju... aerodromi će biti puni. Jedini letimo za Moskvu, ne znam da li tu ima ekonomskih uticaja, ali ono što je činjenica je da svi naši putnici treba da se osećaju bezbedno i da ne treba da ih dotiče ako u blizini vide borbeni avion. Situacija će jednostavno potrajati dokle god traje sukob Rusije i Ukrajine", kazao je Ignjatović.
 
Ignjatović je naglasio da piloti ne bi trebalo da se plaše ukoliko je u njihovoj blizini vojni avion, već da zadrže pribranost i "samo rade svoj posao za koji su obučeni".
 
Naveo je da vojni avion može pratiti civilni u tri situacije, a prva je najbezazlenija - odavanje počasti kompaniji i državi.
 
Ignjatović je rekao da borbeni avion može pratiti i presresti civilni u situacijama kada avion nema potrebnu dokumentaciju i dozvolu za ulazak u neki vazdušni prostor, zbog čega "lovci presretači" prate putničku letelicu u cilju zaštite vazdušnog prostora.
 
Prema njegovim rečima, jedan od razloga da se vojni avion približi putničkom je i vežba pilota koji su u jedinicama zaštite i koji treniraju navođenje i zaštitu vazdušnog prostora svoje zemlje.
 
Kao poslednji i najmanje naivni razlog za praćenje civilnih aviona Ignjatović je naveo "špijunažu".
 
"Praćenje civilnih aviona koristi se i u cilju špijunaže, kada se špijunski vojni avion 'uvuče' ispod putničkog aviona, kako bi izbegao radarsku kontrolu sa jedne strane, dok sa druge strane snima situaciju na zemlji", rekao je Ignjatović.
 
Ovaj pilot je kazao da iza sebe ima 40 godina iskustva i 20.000 sati provedenih "na nebu", te je u izjavi za Tanjug podelio svoje iskustvo kada se na letu od Zagreba do Tripolija, 1986. godine, susreo sa dva američka vojna aviona u libijskom vazdušnom prostoru.
 
"Leteli smo iz Zagreba ka Tripoliju. Ušli smo u libijski vazdušni prostor, posle par minuta osetili smo šuštanje i presek radio veze. Kapetan me upozorio da su sa desne strane dva vojna aviona, zbog čega smo naglo skrenuli pravac sa kursa. Posle nekog vremena dobili smo kontrolu leta i obavestili ih da se vraćamo. Nakon sat vremena od sletanja saznali smo da su Amerikanci bombardovali Tripoli i da smo mi, najverovatnije, poslužili kao štit od radarske kontrole tim avionima", prisetio se pilot.
 
Ignjatović je kazao da, iako je tada bio mlad, nije izgubio prisebnost, kao i da mu je bio izazov da vidi vojne avione pored sebe.
 
Takođe, podsetio je i da su vojni avioni NATO-a za vreme bombardovanja redovno pratili avione Srbije dok su za Rumuniju slali JAT-ovu flotu, ali da nije bilo presretanja.
 
Ignjatović je objasnio da postoje međunarodna pravila i propisi ukoliko civilni avion presretne vojna letelica, prema kojima se moraju slušati naredbe vojnih aviona i slediti njihova uputstva.
  • /

    10.04.2022 10:41
    /
    a sta ste mislili da ce se desavati?

    setimo se samo i bombe u kaficu na kosovu.
    i jedni i drugi imaju razloga da dojave budu stvarne.
  • Ana

    10.04.2022 10:09
    Lažete
    Kako jedini? Turkish Airlines leti svaki dan.
  • Realista

    10.04.2022 09:59
    nedoumica
    Kakav je stav pilota u vezi ispaljenih zemlja-vazduh projektila na putničke avione? Da li se oko te sitnice treba brinuti ili ne?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija