Ove godine trebalo bi da počne naplata putarine za kamione van auto-puteva: Kako će funkcionisati?

Ministar saobraćaja Goran Vesić izjavio je da bi ove godine trebalo da počne uvođenje sistema monitoringa, kontrole i naplate prometa teških kamiona na putevima nižeg reda u Srbiji.
Ove godine trebalo bi da počne naplata putarine za kamione van auto-puteva: Kako će funkcionisati?
Foto: 021.rs

Vesić je podsetio da je krajem prošle godine raspisan javni poziv za dostavljanje ponuda za izradu projekta sistema za naplatu putarine na putevima nižeg reda za teška teretna vozila sa četiri i više osovina, a rok za dostavljanje je 31. januar, za kada je predviđeno njihovo otvaranje.

"Planira se pokretanje postupka javne nabavke za uvođenje sistema naplate putarine putem 'free flow' tehnologije za teška teretna vozila, kojim bi se započela realizacija uvođenja tog sistema u Srbiji”, naveo je Vesić.

Ministar je kazao da je još 2021. godine izrađena studija opravdanosti uvođenja sistema naplate putarine na budućim deonicama auto-puta i na putevima nižeg reda, a na osnovu analize zaključeno da bi nova tehnologija, koja je kompatibilna sa postojećim sistemom naplate putarine u Srbiji, omogućila automatsku naplatu putarine bez zaustavljanja.
 
"Ona omogućava da vozila mogu da održavaju brzinu i menjaju trake dok prolaze ispod portala za naplatu putarine, na kojima se nalaze antene koje beleže prolazak vozila i evidentiraju upotrebu TAG uređaja, zbog čega predstavlja najefikasnije rešenje za naplatu putarine za teretnjake van auto-puteva", naveo je Vesić.
 
Ministar je rekao da će biti određene trase kojima kroz Srbiju mogu da se kreću strani teški kamioni u tranzitu.
 
"Više neće biti moguće da strani teški kamioni koji su u Srbiji samo u tranzitu skreću sa auto-puteva, kako bi izbegli plaćanje putarine i uništavaju puteve nižeg reda. Naši kamioni kada su u tranzitu u drugim zemljama ne mogu da silaze sa utvrđenih trasa za tranzit", kazao je Vesić.
 
On je istakao da se putevi nižeg reda uništavaju od kamiona koji se često pretovareni tako da će u narednim fazama biti kontrolisano i osovinsko opterećenje teških kamiona u samom asfaltu bez potrebe da kamioni skreću sa puta radi merenja kao što se to radi u mnogim zemljama EU.
 
"Tako ćemo zaštititi puteve prvog reda u čiju rekonstrukciju se ulažu milijarde evra od uništavanja. Posle nekoliko godina korišćenja od teških i pretovarenih kamiona ti putevi moraju ponovo da se rekonstruišu. To nema nigde u svetu”, rekao je ministar Vesić.
  • cokanj

    15.01.2023 08:20
    ?
    Dogodine svima putarina.
  • Samo

    15.01.2023 08:11
    Da znaš
    Sve to će platiti krajnji kupac. Narod
  • masta

    15.01.2023 06:56
    moze svasta
    dok se ne uvede potpuna automatizacija (portali sa antenama i merenje opterecenja asfalta), planirano je, s obzirom da poseduje najbolju pokrivenost, da se naplata realizije manuelno u lokalnim sns kancelarijama, dok ce se opterecenje meriti na 8 vaga koje poseduju z.v i njegov partner poslovni.

    od neke kladionice bi se preuzeo program za kucanje tiketa i preuredio u uplatu putarine i time bi se ustedelo na izradi softvera.


    ukoliko se ovo prvo, privremeno resenje pokaze efikasnim, nije iskljuceno da preraste u stalno.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija