Beograd ukida kontrolore u autobusima, kako će funkcionisati gradski prevoz?

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je novo rešenje o sistemu javnog prevoza.
Beograd ukida kontrolore u autobusima, kako će funkcionisati gradski prevoz?
Foto: Pixabay
On je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta, prenosi N1.
Kako je izjavio Šapić, mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu, a 3.500 za dve zone. Godišnja karta biće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.
Šapić je naveo da će se karta kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća "Naplata prevozne usluge". Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom, preneo je Telegraf.
 
Navodi se da će plaćanje SMS porukom biti slično kao kod naplate parkiranja.
 
Uvodi se karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za tri i pet dana. Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu - ona je 1.000 dinara.
 
"Uvodimo moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije", kazao je Šapić.
 
Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu, rekao je gradonačelnik Beograda.
 
Ukidaju se kontrolori
 
Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.
 
"U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa", rekao je.
 
Neće biti validatora
 
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidaju se validatori u vozilima javnog prevoza Grada Beograda, čime putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time stvaraju gužvu pri samom ulasku u autobus.
 
Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, gde putnici više nisu u obavezi da se zadržavaju ispred validatora, jer validatori više neće postojati, omogućava se ponovno slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika, na sva vrata u vozilima javnog prevoza.
 
"Ugovor s Kentkartom štetan za Beograd"
 
"Predložiću odbornicima da se na sednici Skupštine grada za sedam dana jednostrano raskine ugovor sa Kentkartom i da se implementira potpuno novi sistem. Podići ćemo tužbe protiv svih odgovornih i kod privatnog preduzetnika i unutar Grada Beograda. Ne verujem da će Grad da plaća penale zbog raskida ugovora i spreman sam da preuzmem svu političku odgovornost zbog odluka koje donosim", izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić, a prenosi sajt grada.
 
On je podsetio na to da je trebalo da se postigne dogovor o raskidu ugovora sa privatnim preduzetnikom, koji od 2011. godine ima ekskluzivno pravo da vrši naplatu, kontrolu, logistiku i sistem praćenja rada sistema javnog prevoza. Grad bi preuzeo naplatu i kontrolu karata, a oni na osnovu sistema javne nabavke ili kroz pregovarački postupak bi zadržali sistem koji su sami implementirali i o kome vode računa, navodi se.
  • Snezana

    01.06.2023 23:39
    Karta za gradski prevoz .
    Ovo je stvarno neverovatno da se ne može kupiti karta u bili kojoj trafici . Šta da radimo mi koji smo dosli kao turisti na 2-3 meseca da čekamo red da bi kupili jednu kartu .
    To je nedopustivo za jednu da kažem metropolu kao sto je Beograd gde sve više i vise ima turista . Toliko je konfuzno i komplikovano doći do obične karte . Nemam vise šta da kažem
  • K

    07.04.2023 09:11
    K
    Hapsice SNS Komunalna Milicija!!!
  • Veverica

    06.04.2023 21:42
    valja se
    Ma bravo za plivača! Svi će da pohrle i kupe karte! A da li še bučkaroš lično ići da kontroliše ko je kupio koju kartu, ko je kupio SMS-om? Ovom još voda nije izašla iz ušiju... Gospode Bože, spasi Beograd i Beograđane, kad već o Novom Sadu ne misliš!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija