Večita dilema vozača: Da li kupiti novi ili polovan automobil?

Večita neodumica vozača kada je kupovina automobila u pitanju jeste da li da uzmu novo ili polovno vozilo.
Večita dilema vozača: Da li kupiti novi ili polovan automobil?
Foto: Pixabay
Konkretnog odgovora nema jer na tasu, razlozi dobrih i loših strana u oba slučaja teže podjednako. 

Ipak, stručnjaci smatraju da je bezbednost na prvom mestu i da ona nema cenu, piše RTS.

Novo je, kažu, novo, ali na kraju presuđuje debljina novčanika. 
 
Upućeni savetuju - za one koji prelaze više kilometara povoljniji je nov, za prosečnog vozača - koji godišnje prelazi do 15 hiljada kilometara - posao će obaviti i auto koji je pre vas vozio neko.
 
"Mnogo je faktora u igri da li čovek može sebi da priušti nov automobil, ili ne može, koliko je učešće, kolika je rata, koliko bi se čovek zadužio, da li mu taj automobil treba za kraće relacije ili duže, da li ima porodicu ili ne, tako da su sve to parametri na osnovu kojih čovek mora da donese odluku za sebe", kaže Petar Veličković iz "Polovnih automobila".
 
Pošto cena igra najznačajniju ulogu, vozači se najčešće odlučuju za kupovinu polovnih automobila ubeđeni da su uštedeli. 
 
S druge strane, ostaje otvoreno pitanje bezbednosti, jer s polovnjakom niste potpuno sigurni.
 
"Potencijalni kupci novih vozila su rekli da su spremni, više od 40 odsto njih, da daju do 15 hiljada evra za nov automobil, međutim ako to uporedimo sa cenama na nedavno održanom međunarodnom salonu automobila, za taj novac možete da kupite svega nekoliko modela. Dakle, novi automobili koji su pre nekoliko godina koštali 12, 13 hiljda evra sada koštaju 18,19 hiljada, to je ogromna razlika", kaže Veličković.
 
Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić rekao je da je svakako isplativije, bezbednije, ako tako možemo reći, kupiti nov automobil, s obzirom da novi automobili imaju set savremene opreme koja pomaže vozaču u kritičnim situacijama. 
 
Prema njegovim rečima, kod nas je prosek polovnih vozila 17,3 godine, a ono što možemo reći to je da samo sa jedan procenat vozila učestvuju kao uticajni faktor u nastanku saobraćajnih nezgoda. 
 
Analiza portala za kupovinu automobila kaže da je prošle godine u Srbiji prvi put registrovano više od 132 hiljade polovnih automobila, što je gotovo šest puta više u odnosu na 23 hiljade prodatih novih automobila.
 
"Kupovina polovnih automobila u poslednja dva tri meseca je u blagom porastu, mislim da su naše kolege sa novim automobilima u većem problemu nego što smo u ovom trenutku mi. U principu što se tiče cena, problem je i njima i nama abnormalan skok cena", napomenula je Tanja Todorović iz Imperial auta. 
 
Veličković kaže da ogroman broj naših vozača zapravo sebi ne može da priušti niti nov automobil niti polovnjak star nekoliko godina.
 
"Mi generalno imamo poskupljnje i novih i polovnih automobila. Polovnjaci su poskupeli u prošloj godini za 24 odsto u odnosu na 2021. godinu, ako bismo poredili sa 2020. to je poskupljenje od čak 38 posto", rekao je Veličković.
Teže je nego ikad pronaći jeftiniji nov automobil, delom zato što su proizvođači automobila prestali da ih prave. 
 
Nedavna analiza pokazuje da je prodaja automobila po ceni do 25.000 evra ili manje, pala za 78 odsto za samo pet godina.
 
Proizvođači su do pre nekoliko godina nudili godišnje 36 različitih novih modela tog cenovnog ranga, ove godine samo 10. U međuvremenu, prodaja onih po ceni većoj od 60.000 evra, porasla je dvostruko u istom periodu.
  • Mister X

    25.03.2024 08:11
    Uvek nov
    Nov automobil uvek ima prednost.Te gubi vrednost,ne vredi te pare itd...Kad ću da vozim nov,ako ne sad.Dok sam vozio polovno najmanje 2-3 intervencije godišnje po par stotina evra. I dođe mu na isto.Mogu mnogi sebi da priušte samo ako hoće...(kredit, lizing) Radiš 2-3 posla i zaradiš za ratu...
    Kad pročitam ono u oglasima "NOV" a on prešao 200 000 km (pitanje je da li je toliko), pitam se koja budala plaća ovo.
    Osećaj kad voziš nov nemerljiv...Sigurniji sam da krenem gde hoćeš, ne razmisljam o AMSS, VOZZI i ostalim zajebancijama...Eto to je moj stav, pa kom se svidja svidja,a vređaće me oni koji kupuju NOVE sa 300 000+ km na cajgeru. Ajd u zdravlje!!!
  • betmen

    17.04.2023 12:07
    Neka prihvacena racunica je da vozila gube oko 10% vrednosti godisnje - inflacija. Pa neka svako nadje svoju racunicu. Ja sam je nasao sa vozilom starim 3 godine i jako malo predjenih km. Za te pare mogao se kupiti i solidan nov auto ali eto, meni je ovo bio bolji izbor.
  • Marko

    17.04.2023 10:55
    za Комша
    A ja evo proslog meseca prodao moj 5 godina star auto za 70% cene novog.... tako da okacite vi to macku o rep.... probajte da nađete negde auto 3 godine star za 60% cene... nema šanse...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija