Veliki broj avio-mehaničara napustio Er Srbiju: Ugrožena bezbednost avio-saobraćaja

Čak 25 licenciranih avio-mehaničara napustilo je Er Srbija Tehniku samo u poslednje dve godine.
Veliki broj avio-mehaničara napustio Er Srbiju: Ugrožena bezbednost avio-saobraćaja
Foto: 021.rs
Za direktora je, kako oni svedoče, po partijskoj liniji postavljen čovek bez dana iskustva u avijaciji, a poslovi održavanja flote prebacuju se privatnoj firmi koja je doskoro bila zadužena za pranje i čišćenje aviona, upozorili su avio-mehaničari sa dugogodišnjim stažom.
Oni su, u izjavi za N1, istakli da je zbog svega toga ugrožena bezbednost avio-saobraćaja.
 
"Pred početak letnje sezone naš sindikat je zatražio povećanje ljudstva, jer je obim posla dvostruko veći u odnosu na prošlu godinu. Rukovodstvo Er Srbije odbilo je sve zahteve, a da bi predupredili naš eventualni štrajk poslove tehničkog održavanja flote prebacuju privatnoj kompaniji Aviostar, koja je donedavno samo prala avione Er Srbije", tvrde dvojica mehaničara, koji su, plašeći se mogućih posledica, zamolili da ostanu anonimni.
 
Prema podacima Agencije za privredne registre, kompanija Aviostar osnovana je krajem 2014. godine, a vlasnik je Slovenac Aleš Luci.
"Nama se polako uzimaju avioni i guraju se njima, naši ljudi odlaze, a niko ništa ne preduzima“, ogorčeni su sagovornici N1, dodajući da zaposleni strahuju za svoju egzistenciju.
 
Oni su naveli da su predstavnici sindikata slali mejlove rukovodstvu, tražili razgovor, iznosili predloge sa željom da se dođe do nekog rešenja, ali je menadžment kompanije je "ostao gluv" na sve zahteve sindikata.
 
"Stručan i kvalitetan kadar odlazi, umesto da se takvi ljudi čuvaju jer nije lako naći one koji znaju posao. Nije to čovek s ulice, to je neko ko ima godine i godine iskustva. Zbog toga smo od rukovodstva firme tražili povećanje plata i zapošljavanje još ljudi jer je u ovakvim uslovima bezbednost avio-saobraćaja ugrožena. Neće niko da dođe da radi za pare koje se nude jer mogu da odu u inostranstvo i da zarađuju 45 evra na sat", ukazali su sagovornici N1.
 
Prema njihovim rečima, kompanija Aviostar je, u međuvremenu, visokim platama vrbovala nekoliko mehaničara Er Srbije da pređu u tu firmu.
 
Kako ističu, najvažniji su mehaničari sa licencom koji imaju ovlašćenje da potpisuju takozvane tehničke knjige, bez koje avioni ne mogu da polete, a samo u poslednjih šest-sedam meseci otkaz je dalo osmoro njih  koji su bili ovlašćeni da potpišu tehničku knjigu za avion Erbas 330.
 
"Svojim potpisom mehaničar garantuje da je avion tehnički ispravan i bezbedan za naredni let. U slučaju da nisi ispoštovao proceduru i odradio sve kako treba, a potpisao si da je avion ispravan, odgovaraš krivično. Nažalost, bezbednost aviona Er Srbije je narušena jer se pojedine procedure ne poštuju“, tvrde mehaničari te kompanije.
Na direktno pitanje N1 da li su avioni Er Srbije tehnički ispravni i bezbedni za saobraćaj, sagovornici su naglasili da to mogu da garantuju samo za vazduhoplove koje održava Er Srbija Tehnika.
 
"Bilo je tu različitih pritisaka, pozivanja telefonom da pustimo neki avion koji nije bezbedan za let. Najviše ih boli kada prizemljimo Erbas A330 jer je to državni projekat, pa su zbog toga zvali čak i iz Vlade Srbije", opisali su oni pritiske s kojima se suočavaju.
  • Fića

    21.02.2024 18:37
    Snss...
    Čega se esnenesseovci dohvate, to ovako prolazi...?!
  • komšinica

    21.02.2024 15:13
    A ko vrši tehnički pregled aviona, aerodromsko obezbedjenje kao dodatni posao? Neki SNS stručnjaci, sa cvikcanglama?
  • Iva

    21.02.2024 14:38
    Gospode Boze
    Znaci ceka se da padne prvi avion??!!
    Ovo pre neki dan je upozorenje!!!

    Probudite se dok se nesreca nije dogodila, a onda neka vam je Bog u pomoci!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija