Hronologija neuspeha: Kako vlast već 10 godina obećava gradnju brze saobraćajnice Beograd-Vršac

U februaru 2019. u okviru kampanje "Budućnost Srbije", predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je Južnobanatski okrug i najavio izgradnju brze saobraćajnice od Pančeva do Vršca.
Hronologija neuspeha: Kako vlast već 10 godina obećava gradnju brze saobraćajnice Beograd-Vršac
Foto: 021.rs (ilustracija)

Gradnju je najavio najkasnije do 2027. godine, podseća Istinomer.

Godinu i po kasnije, u junu 2020, pred vanredne parlamentarne, pokrajinske i lokalne izbore, predsednik Srbije je, gostujući na RTV Pančevo, ponovo obećao izgradnju brze saobraćajnice od Pančeva do Vršca, ističući da će se njom "nesumnjivo" ići za osam godina. Dakle, do 2028. 
 
Dve i po godine potom, u novembru 2022, tokom obilaska radova na izgradnji fabrike "ZF Fridrihshafen" u Pančevu, predsednik Srbije Vučić najavio je završetak i poslednje deonice obilaznice oko Beograda, prema Pančevu, a potom i izgradnju brze saobraćajnice Pančevo-Vršac do rumunske granice, piše Istinomer.
 
A taj put je godinama ranije najavljivan kao veza Beograda sa Temišvarom. Nekoliko meseci po preuzimanju funkcije predsednika Vlade Srbije Aleksandar Vučić je, u septembru 2014, saopštio da je sa premijerom Rumunije Viktorom Pontom razgovarao o izgradnji auto-puta Beograd–Temišvar, za koji se još ne zna da li će se graditi preko Zrenjanina ili Vršca.
U martu 2016, pred parlamentarne, pokrajinske i lokalne izbore, tadašnji gradonačelnik Vršca Čedomir Živković saopštio je da je Evropska unija za izradu projektno-tehničke dokumentacije i generalnog projekta auto-puta, koji će preko Pančeva i Vršca povezati Beograd sa Temišvarom, odobrila 12 miliona evra. 
 
"Predviđa se da bi prvi kilometri ove značajne saobraćajnice za južni Banat mogli da počnu da se grade već za dve godine", istaknuto je. 
 
Pola godine kasnije, u oktobru 2016, na drugom sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA između Rumunije i Srbije, odobrena je izgradnja ove saobraćajnice i predviđeno da gradnja počne za tri godine, dakle do 2019.
 
Ali, u maju 2017. rumunski premijer Sorin Grindeanu izjavljuje da se odustalo od gradnje auto-puta, jer  vlasti Srbije nisu želele da podrže taj projekat. S druge strane, Ministarstvo građevinarstva Srbije odgovornost je prebacilo na rumunske kolege.  
 
U martu 2018. predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom posete Rumuniji, opet naglašava da je Srbija zainteresovana za izgradnju ove saobraćajnice. Krajem te godine rumunska premijerka Vjorika Dančila potvđuje spremnost dve zemlje da se gradi auto-put, piše Istinomer.
 
Nakon više od tri godine, u junu 2022. tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i ministar transporta Rumunije Sorin-Mihai Grindeanu u Temišvaru potpisuju Sporazum o utvrđivanju detalja za povezivanje auto-puta Beograd-Vatin (Srbija) i auto-puta Temišvar–Moravica (Rumunija).
Krajem juna 2023. je, nakon više od tri decenije od zvaničnog početka radova, bezbroj datih obećanja i isto toliko probijenih rokova, za saobraćaj otvorena obilaznica oko Beograda, ali za njen potpuni završetak nedostaje deonica od Bubanj potoka do Pančeva, dužine 31 kilometar. 
 
U novembru 2023. "Putevi Srbije" raspisali su tender za izradu idejnog projekta sa Studijom opravdanosti tog auto-puta. Međutim, samo pet dana kasnije – tender je obustavljen, navodi se u tekstu Istinomera.
 
Početkom ove izborne godine ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je, govoreći da će Vojvodina biti "dobro premrežena putevima", pomenuo i izgradnju saobraćajnice Pančevo – Vršac.
  • VVV

    25.03.2024 16:20
    Besmislen put
    Rumuni najviše idu u Grčku na more i zimi na Kopaonik. Tada su u Kovinu na semaforu duge kolone. Najkraći put im je Vršac, B. Crkva, Kovin, pa auto-put Smederevo, jer je tu most i nema gužve. Ne vidim da će predloženim pravcem ići prvo za Pančevo, pa se vraćati za Kovin.
    Dakle, treba napraviti auto-put od Vršca do Smedereva, preko Kovina, i krak od Kovina ka Pančevu. Time se dobija i obilaznica oko BG, pa putnici iz Niša mogu U NS i obrnuto, a da ne idu kroz BG... Osim, ako sve mora kroz BG.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija