
Redovi kamiona na granicama: Vozači najavljuju štrajk zbog korupcije, Uprava carine - nismo mi krivi
Redovi i redovi kamiona na granicama: Vozači najavljuju štrajk zbog korupcije, Uprava carine kaže da nije kriva

Foto: 021.rs
Redovi kamiona na graničnim prelazima naše zemlje čine se sve veći, a rešenje tog problema nije ni na pomolu.
Kako piše Danas, vozači i prevoznici optužuju carinu za korupciju, a Uprava carina optužuje susedne zemlje za spore procedure.
Kako je nedavno pisao N1, vozači kamiona najavili su jednočasovni štrajk upozorenja, koji će se zatim produžiti, ukoliko se situacija sa dugim čekanjima na granicama ne promeni.
Iz Sindikata vozača Srbije ukazali su na dugogodišnji problem kilometarskih kolona kamiona na izlazu iz Srbije. Oni su naveli da nekada ta čekanja traju i danima, kao i da je to eskaliralo u poslednje dve godine.
Kako su rekli, oni sumnjaju da se namerno stvara veštačka gužva, a da iza svega toga stoji korupcija, preneo je N1.
To za Danas tvrdi i predsednik poslovnog udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić, koji kaže da oni nisu organizatori štrajka, ali da ga podržavaju.
"Svaki čovek u poslednjih 100 godina zna da nema veće korupcije od one na carini, a sada je to tek uzelo maha", ukazuje on.
Mandić potvrđuje reči predstavnika Sindikata vozača da ukoliko se da novac može da se ubrza procedura.
"Svi mi iz ove branše znamo da može brže da se prođe granica ukoliko se potplati. Tu se radi o organizovanoj korupciji", naglašava naš sagovornik.
On ukazuje da naša carina ne radi svoj posao, već čeka da dobije novac.
Međutim, iz Uprave carina u odgovoru za Danas demantuju navode Sindikata vozača Srbije.
"Navodi predstavnika pojedinih sindikata da je uzrok stvaranja kolona korupcija, deluju neutemeljeno i nelogično, jer je pretpostavka da se plaćanjem mita nešto dobija, pa se postavlja pitanje šta dobija vozač na izlazu iz zemlje, kada će se posle samo par stotina metara, ponovo naći u koloni formiranoj u međuzoni", poručuju oni.
Iz ove institucije pojašnjavaju da jedino kamioni koji su prethodno najavljeni, jer prevoze lakokvarljivu robu, imaju pravo prvenstva prolaza i to na osnovu važeće procedure.
"Odeljenje za unutrašnju kontrolu Uprave carina sprovodi redovne i vanredne kontrole rada službenika, ali postupke ne može da pokrene na osnovu paušalnih izjava, već isključivo na osnovu konkretnih dokaza", naglašavaju oni.
Šta Uprava carina vidi kao razlog za redove, a šta vozači i prevoznici?
Iz Uprave carina objašnjavaju da problem gužvi i dugih kolona na graničnim prelazima nije posledica rada naših službenika.
"Do zadržavanja teretnih vozila na izlazu iz zemlje najčešće dolazi zbog toga što granica funkcioniše kao sistem spojenih sudova, pa se svako dešavanje na jednoj strani, odmah odražava na drugu. Najbolji i najčešći primer za to je zadržavanje uslovljeno usporenim radom pograničnih organa susednih zemalja koje su deo Evropske unije (EU), zbog, na primer, detaljnih pregleda tovara u potrazi za ilegalnim migrantima ili zabrane tranzitiranja tokom vikenda i prazničnih dana", navode oni.
Što se tiče prosečnog vremena zadržavanja kamiona na izlazu iz zemlje, oni kažu da to vreme varira i zavisi od toga kojim tempom rade granične službe susednih zemalja, kao i od broja kamiona koji se iz godine u godinu povećava.
"Međuzone koje su uglavnom pune, još jedna su potvrda da razlozi zastoja nemaju veze sa radom graničnih službi Srbije", dodaju iz Uprave carina.
Oni pojašnjavaju i koliko je vremena potrebno da se izvrši provera na graničnim prelazima.
"Vreme neophodno za sprovođenje carinskih procedura se na svim graničnim prelazima kreće u intervalu od nekoliko minuta, pa do nekoliko časova ukoliko nastupe neke okolnosti na koje ne možemo da utičemo. Pod takvim okolnostima se podrazumeva, na primer, zabrana tranzitiranja u vreme praznika koju granični organi susedne administracije sprovode u skladu sa propisima svoje zemlje", objašnjavaju oni.
Iz Uprave carina napominju i da između Srbije i Mađarske postoji Protokol kojim je definisan broj kamiona koji mogu da pređu granicu za 24 časa i da se ovaj broj često, ako ne i svakodnevno premašuje.
"Istovremeno, carinski službenici Srbije i u ovakvim situacijama rade od 00 do 24 časa maksimalnim kapacitetom i ne doprinose zadržavanjima, jer procedura, kada do nje dođe, traje svega par minuta", kažu oni.
Iz ove insititucije očekuju da će tokom ove godine, sa završetkom radova na proširenju prelaza Horgoš, doći i do povećanja ulaznih i izlaznih kapaciteta kamionskog terminala na tom prelazu, što će, kako dodaju, uz adekvatnu saradnju pograničnih organa susedne Mađarske, doprineti ubrzanju teretnog saobraćaja.
S druge strane, Neđo Mandić tvrdi da se tu samo radi o prebacivanju krivice.
"Kada pitamo Mađare, oni kažu ne rade Srbi, kada pitamo Hrvate, oni isto kažu ne rade Srbi, kada pitamo Srbe, oni kažu ne rade Hrvati i Mađari", objašnjava on.
Sagovornik Danasa smatra da je problem u našim službenicima.
"Mi na granici imamo kolonu kamiona od pet kilometara i niko ne pušta te kamione na naš parking, ko onda ne radi svoj posao", pita Mandić.
On smatra da su nedopustiva čekanja od nekoliko dana na granici.
"Najbolje da svi mi prevoznici zatvorimo firme, pa nek vide onda ko će da im prevozi robu. Dozlogrdilo je i nama i vozačima", poručuje Mandić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Koliko ljudi je bilo na protestu u Beogradu: MUP kaže 6.000, AJS 18.000
01.05.2025.•
5
Prvomajskom protestu sindikata i studenata prisustvovalo je 6.200 građana, saopštio je MUP.
DNEVNI KVIZ: 2.000 pitanja je za nama
01.05.2025.•
8
Pred vama je 200. dnevni kviz koji objavljujemo na 021.rs.
ANEM: "Rat" protiv novinara biti zaustavljen
01.05.2025.•
0
Danas je u Beogradu zabeležen novi napad na novinare u Srbiji, a iz Asocijacije nezavisnih elektronskih medija navode da se to može nazvati svojevrsnim ratom protiv novinara.
Žandarm zlostavljao partnerku i repetirao pištolj na nju, oglasio se MUP
01.05.2025.•
9
Pripadnik Žandarmerije iz Šapca brutalno je zlostavljao svoju partnerku, a u jednom trenutku je i repetirao službeni pištolj na nju.
VIDEO: Pojavio se snimak deljenja dnevnica za dolazak u Pionirski park
01.05.2025.•
23
Snimak osoba koje stoje u okolini i prilaze muškarcima koji im daju novac proširio se društvenim mrežama.
Muškarac upucan u Zemunu, policija traga za napadačem
01.05.2025.•
0
Jedna osoba ranjena je u pucnjavi koja se dogodila danas u poslepodnevnim satima u Zemunu, saznaje Nova.rs.
Služen parastos povodom 30 godina od akcije "Bljesak"
01.05.2025.•
2
U crkvi Svetog Marka služen je parastos povodom 30 godina od vojno-policijske akcije hrvatskih snaga "Bljesak".
Protest sindikata i studenata u Beogradu, zatražene izmene zakona o radu i štrajku
01.05.2025.•
3
Na protestu sindikata i studenata ispred Vlade Srbije poručeno je da Zakon o radu i Zakon o štrajku moraju da se menjaju, ali da je to samo početak.
Majka mladića nadstradalog pod nastrešnicom napustila Srbiju zbog bezbednosti
01.05.2025.•
14
Dijana Hrka, majka momka nastradalog u padu nadstrešnice Železničke stanice, kaže da je morala da napusti zemlju strahujući za svoju bezbednost.
Trodnevna žalost u Topoli zbog stradanja četvoro ljudi
01.05.2025.•
0
U Topoli je proglašena trodnevna žalost nakon što su četiri osobe nastradale u sredu.
Prvomajski protest u Beogradu: Sindikati i studenti zajedno
01.05.2025.•
9
Prvomajski protest studenata i pet nacionalnih sindikata zvanično je počeo danas oko 14 sati ispred Vlade Srbije, a tokom protesta planirana je predaja izmena Zakona o radu i Zakona o štrajku.
VIDEO Novinar Insajdera napadnut dok je izveštavao sa Trga Nikole Pašića: "Bolje da bežiš"
01.05.2025.•
2
Novinar televizije Insajder Stefan Miljuš fizički je napadnut dok je izveštavao sa Trga Nikole Pašića.
Naloženo privođenje žene zbog navodnih pretnji SNS poslaniku
01.05.2025.•
3
Treće osnovno javno tužilaštvo u Beogradu saopštilo je danas da je izdalo nalog policiji da privede i odredi zadržavanje ženskoj osobi J.V. (50).
Jedni obeležavaju tragediju, drugi slave: Ispred Skupštine se raspaljuje roštilj, čuje se muzika
01.05.2025.•
6
Više stotina ljudi danas Međunarodni praznik rada obeležava na Trgu Nikole Pašića, ispred Doma Narodne skupštine, gde se, osim šatora, sada nalaze i restoranski stolovi i stolice.
NUNS: Posao novinara neizvestan, naknadne niske, a pritisci dolaze sa svih strana
01.05.2025.•
0
Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) izrazilo je danas, povodom Međunarodnog dana rada, zabrinutost zbog nepovoljnog položaja novinara i medijskih radnika u Srbiji.
Vlada usvojila mišljenje o osnivanju Alimentacionog fonda
01.05.2025.•
0
Vlada Srbije usvojila je na današnjoj sednici mišljenje na Predlog zakona o ostvarivanju prava iz Alimentacionog fonda.
Zbog praznika: Naplatne stanice rade bez pauze tokom produženog vikenda
01.05.2025.•
3
Zbog prvomajskih praznika i produženog vikenda očekuje pojačan intenzitet saobraćaja na svim putnim pravcima, zbog čega će naplatne rampe na autoputevima raditi non-stop.
Po nalogu Vučića: Srbija nudi pomoć Izraelu u gašenju šumskih požara
01.05.2025.•
2
Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije ponudilo je pomoć Izraelu u gašenju šumskih požara u okolini Jerusalima.
Da nam živi rad(nik): Prvi maj u raljama prekarijata
01.05.2025.•
12
Studenti u Srbiji više puta su pozvali na generalni štrajk, ali njihovi pozivi uglavnom su prolazili bez odgovora sa druge strane.
AMSS: Pojačan intenzitet saobraćaja ka izletištima zbog Dana rada
01.05.2025.•
0
Vozače danas očekuju dobri uslovi za vožnju i pojačan saobraćaj od ranih jutarnjih sati ka izletištima, jezerima, planinama, manastirima i parkovima.
Gore stari napušteni vagoni kod železničke stanice Topčider
01.05.2025.•
2
Vatra je jutros zahvatila stare, parkirane vagone kod železničke stanice Topčider u Beogradu.
Komentari 37
Aleksandar
Zašto štrajk?
Bidza
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar