Servisiranje klima u automobilima biće ovog leta otežano: Ko je kriv i šta je rešenje?

Provera rada klima uređaja u automobilima ovog leta bi mogla da bude teža nego prethodnih.
Servisiranje klima u automobilima biće ovog leta otežano: Ko je kriv i šta je rešenje?
Foto: Pixabay
Kako podseća Euronews Srbija, Vlada je još 2016. godine donela, na predlog Ministarstva zaštite životne sredine, Uredbu o postupanju sa fluorovanim gasovima sa efektima staklene bašte, kao i o uslovima za izdavanje dozvola za uvoz i uzvoz tih gasova. 
 
Ona se odnosi i na sertifikaciju lica koja obavljaju delatnosti u vezi sa fluorovanim gasovima i reguliše postupanje sa klimatizacionim sistemima u određenim motornim vozilima, koji sadrže fluorovane gasove sa efektom staklene bašte. 
 
Propis je uveden 2016. godine, ali su serviseri, kako tvrde, tek pre dve godine obavešteni o besplatnim obukama, pa ih je do sada prošao tek mali broj. 
Dodatni problem, kako upozoravaju, predstavljaju i pojačane kontrole inspekcije.
 
Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić kaže za Euronews Srbija da je neinformisanost autoservisera o posedovanju adekvatne licence za servisiranje klima uređaja u vozilima obostrana greška i servisera, i države.
 
"Problem se može rešiti, to ne bi bilo prvi put, sa odlaganjem striktne primene na neko kraće vreme dok oni ne prođu taj kurs, jer inače kako servisirati klime koje moraju da se servisiraju, kako su servisirane do sada pre nego što je bilo tog kursa. Znači, neki razuman kraći rok pomeriti primenu tog zakona ali i to objaviti i ja mislim da bi oni svi sad to vrlo rado prošli da ne dođu u poziciju da im se zabrani rad", navodi profesor Vujanić.
Šta kažu autoservisi koji su prošli obuku
 
Vlasnik autoservisa Đorđe Šljukić prošao je obuku za servisiranje klima pre mesec dana i još uvek čeka Sertifikat B. 
 
Dok mu resorno ministarstvo ne izda dozvolu, aparat neće smeti da koristi.
 
"Kad čujete da je inspekcija bila kod kolege na jednom, drugom mestu, u Kragujevcu, u Vojvodini su bili na par mesta, onda se i vi plašite da nemate problem sa inspekcijom zbog čega moramo da obustavimo punjenje dok se ne reši status sa Sertifikatom B", rekao je Šljukić za Euronews Srbija.
 
On kaže da problem nije samo sporo izdavanje sertifikata, već nedostatak mesta na kojima se obuka za servisiranje klima danas organizuje.
Iz tih razloga, Udruženje autoservisa Srbije predlaže da se obustave sve inspekcijske kontrole, kako bi serviseri mogli da se informišu o zakonskim obavezama. 
 
U Udruženju tvrde da je manje od 80 fizičkih lica prošlo obuku i steklo Sertifikat B, dok Ministarstvo navodi za Euronews Srbija da je obuku do danas završilo 511 lica. 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija