Sitno brojimo do izborne tišine: Kakva je bila kampanja?

Biro za društvena istraživanja (Birodi) saopštio je da je kampanja za lokalne izbore u delu gradova i opština u Srbiji sprovedena u ambijentu kršenja Evropske povelje o lokalnoj samoupravi.
Sitno brojimo do izborne tišine: Kakva je bila kampanja?
Foto: 021.rs
Ta povelja garantuje autonomiju lokalnih samouprava u odnosu na više nivoe vlasti.
 
Tokom izborne kampanje došlo je do narušavanja člana 12 Ustava Srbije, koji takođe lokalnim samoupravama garantuje autonomiju u odnosu na republičku vlast, što znači da nosioci javnih funkciia sa republičkog nivoa ne mogu biti učesnici i garanti datih obećanja u izbornoj kampanji, naveo je Birodi.
Nosilac izborne liste okupljene oko Srpske napredne stranke (SNS) bio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, što je suprotno članu 111 Ustava Srbiji, članu 1 Zakona o predsedniku Republike i ODIHR preporuci 5, kojom se ukazuje na potrebu razdvajanja javnih i partijskih funkcija i angažmana.
 
Birodi navodi i da je u protekle dve nedelje izborne kampanje, od 13. maja do 27. maja, medijska dominacija vlasti i vladajuće partije u centralnim informativnim emisijama na televizijama sa nacionalim pokrivanjem i N1 bila u odnosu 8:1 u korist vlasti.
Vlast u liku predsednika Republike, predsednika Vlade Srbije i predsednice Skupštine Srbije, bila je predstavljena izrazito pozitivno i bezgrešno sa nula negativnih sekundi, naveo je Birodi, dok je u dnevniku N1 vlast bila predstavljanja negativno-neutralno.
 
S druge strane, navodi Birodi, opozicione liste su u analiziranim dnevnicima većinski bile ili marginalno predstavljene, odnosno izostavljene ili negativno predstavljene uz retke primere pozitivnog izveštavanja.
 
Prema podacima Birodi, izborne liste opozicije u Dnevniku RTS bile su neutralno predstavljene, a u dnevniku Pinka - izuzev liste "Za zeleni Beograd, Kada ako ne sada – Dr Dejan Žujović" koja je bila pozitivno predstavljena, sve opozicione liste su bile negativno predstavljene, ali i stranke koje su zagovarale neizlazak na izbore.
 
U dnevniku TV Prva pozitivno su predstavljene liste "Biram borbu", lista koju predvodi Narodna stranka i liste "Mi glas iz naroda", dok u dnevnicima TV Happy i TV 92 izborne liste opozicije nisu bile predstavljene.
 
U dnevniku kablovske televizije N1, izborne liste iz reda opozicije su bile pozitivno predstavljene i to pre svega "Biram Beograd – Dobrica Veselinović", odnosno "Kreni promeni – Savo Manojlović", dok se o ostalim listama malo ili nimalo nije izveštavalo.
 
Stranke koje su zagovarale bojkot izbora su predstavljene većinski na neutralan način, navedeno je u saopštenju.
 
Simulatno prenošenje minitnga izborne liste za lokalne izbore u Novom Sadu, Čačku, Beogradu i Valjevu, koju predvodi predsednik Srbije, na više od 20 televizijskih stanica, govori o urušenom medijskom pluralizmu u Srbiji, koji je garatovan Zakonom o elektronskim medijima, zaključio je Birodi.
  • albino

    31.05.2024 07:17
    Stanovnici Svajcarske duboko zavide vrhunskom organizovanju izbora u Srbiji.
  • Aleksej

    31.05.2024 07:13
    Uh...
    Ju kakav nokat. :/
  • nije_mi_jasno

    31.05.2024 00:25
    zasto
    ...onaj prst na propratnoj slici

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija