Srbija zainteresovana za nabavku polovnih borbenih aviona iz Grčke

Srbija je zainteresovana za nabavku polovnih višenamenskih borbenih aviona Miraža 2000-5 koje će Grčka uskoro ponuditi na prodaju u okviru plana unifikacije flote avijacije, prenose mediji u Grčkoj.
Srbija zainteresovana za nabavku polovnih borbenih aviona iz Grčke
Foto: Pixabay (ilustracija)
Nabavka aviona Miraž 2000-5 mogla bi da bude za Srbiju prirodna prelazna faza za zamenu lovaca MiG-29 i jurišnika Orao pre isteka resursa i dok ne stignu novi borbeni avioni Rafal, ukoliko najavljeni ugovor sa Francuskom bude potpisan, piše portal Balkanska bezbednosna mreža.
 
Grci su naručili iz Francuske 24 Rafala za jednu eskadrilu, ali žele da povećaju broj aviona na ekvivalent dve eskadrile, a naručiće i američke F-35.
U korist prelaska na dva modela savremenih borbenih aviona Grci će prodati 108 aviona F-16, Miraž 2000 i F-4. Na listi viškova je 18 Miraža 2000-5 Mk 2 sa velikim stokom rezervnih delova i 22 dodatna motora M53-P2, kao i 18 aviona Miraž 2000EG/BG koji su povučeni iz naoružanja 2021. godine i konzervirani.
 
U ovom trenutku grčki Miraži su vrlo solidni višenamenski borbeni avioni, naoružani raketama vazduh-vazduh MICA koje je hrvatska avijacija dobila sa Rafalima. Avioni Miraž nose i krstareće rakete SCALP EG kakve ukrajinska avijacija koristi za dejstva po dubini ruske pozadine, po bazama na Krimu.
Prvi u redu zainteresovanih za grčke Miraže je Indija koja koristi slične avione i želi da poveća broj aviona i obezbedi rezervne delove dok je Francuska pokazala interes da Miraže 2000-5 pošalje ukrajinskoj avijaciji.
 
Grčki mediji pišu da Indija nije predala formalni zahtev za informaciju o ponudi i saznali su da je Srbija zainteresovana za nabavku Miraža 2000-5.
 
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je pre dva meseca, tokom posete Parizu, rekao da se priprema posao nabavke Rafala sa francuskom firmom Daso. Prema propisima pregovore može da vodi samo javno preduzeće Jugoimport-SDPR koje je ovlašćeno za strategijske nabavke, ali za sada nema zvaničnih informacija o statusu potencijalnog ugovora.
 
Jedna tema koja može da bude problem u programu Rafal je rok primopredaje aviona zbog velikog broja narudžbina. Proizvodna linija ne može da podmiri potrebe tržišta i zato je neizvesno da li se Rafal može dočekati u Batajnici pre isteka resursa MiG-29.
 
Na ruske avione može da se računa do završetka ove dekade i postoje tehnički preduslovi za to da ti avioni lete i do 45 godina od datuma proizvodnje što je za većinu aviona MiG-29 do 2032. godine. Ipak, složeni međunarodni politički i bezbednosni odnosi mogu da dovedu do narušavanja podrške za održavanje ruske tehnike u međuvremenu.
 
Jurišnici Orao iz baze Lađevci nisu dugoročno održivo rešenje pošto se program modernizacije razvija presporo i ne pruža nadu da je to u pogledu odnosa cena-efikasnost isplativa zamisao, piše taj portal.
  • Oho

    23.06.2024 13:50
    Znači, odvajamo se od Rusa?
  • Domaćin

    23.06.2024 11:02
    Bitno je da bude naše
    Duboko se se uzdajem u našeg domaćeg prozvodjača Mitrovića i smatram da će problem sa avionima biti rešen u naredne 2-3 godine , odnosno da ćemo imati najbolji borbeni avion na celom svetu . Ubedjen sam da bi proizvodne linije Punta u Kragujevcu mogle biti lako zamenjene sa proizvodnim programom naših aviona , na primer sa nazivom aviona , lovac -bombarder "Soraja" i da bi sa izvozom našeg modela mogli da povećamo još vise našu ekonomsku stabilnost države.
  • Delboj

    23.06.2024 10:42
    Ova me priča podseća na jednu od starijih epizoda Tv serije "Mućke" , kada se Rodni odlučuje , da se osamostali sa poslom , pozajmljuje novac od svog starijeg brata , bivšeg ortaka u poslu i započinje trgovinu sa prodajom polovnih moto kultivatora ...... ko je odgledao tu epizodu , shvatiće.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija