Od početka godine poginulo 49 motociklista: Ne nose svi zaštitnu opremu, neki jer je skupa

Od početka godine na putevima Srbije poginulo je 49 motociklista.
Od početka godine poginulo 49 motociklista: Ne nose svi zaštitnu opremu, neki jer je skupa
Foto: 021.rs
Broj vozača motocikala se sa hladnijim vremenom smanjuje, ali se rizik od saobraćajnih nezgoda povećava zbog veće gužve i lošijih vremenskih uslova. 
 
Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić rekao je za RTS da je ključ u prevenciji, kao i da bi vozači motocikala morali da, osim obavezne kacige, kupe i drugu zaštitnu opremu kako bi bili sigurniji u saobraćaju.
Dodao je da motosezona traje sve vreme, kao i da je u saobraćaju sve veći broj motociklista.
 
"Put je mesto gde se odvija život. Međutim, statistika koja kaže da je od početka godine poginulo 49 vozača, da nam je ukupno poginulo preko 350 ljudi u Srbiji u svim saobraćajnim nesrećama, da imamo 12.850 povređenih i 1.222 vozača i putnika motocikla, poprilično je zabrinjavajuća", rekao je Jevtić.
 
Pozvao je sve na akciju, pošto nam, kako je rekao, saobraćajne nesreće oduzimaju ono što je najvrednije - mlade živote.
Jevtić je apelovao na sve motocikliste da nose zaštitna odela, kao i da u moto-svetu nije opravdanje da se ona ne nose.
 
"Kada padnete sa motocikla, ono što najčešće viđamo kod vozača su farmerke ili neke kratke pantalone. Morate računati na to da ćete najčešće pasti na noge. Sam izgovor da je vrućina je nešto što nije prihvatljivo u moto-svetu", rekao je Jevtić.
Zakon propisuje da motociklisti od zaštitne opreme moraju da imaju samo homologovanu zaštitnu kacigu, ali, kaže Jevtić, vozači moraju biti odgovorni prema sebi i svojoj porodici.
 
"Suština motocikla, koji je prelepa stvar, još jednom ponavljam, jeste da se posle svake vožnje kući vratite živi i zdravi", istakao je Jevtić.
 
Poručio je da nakon kupovine dobrog motocikla nema opravdanja da se ne kupi i odgovarajuća zaštitna oprema, kao i da se ne sme praviti razmak između te dve kupovine. Ipak, ukazao je na problem cene zaštitne opreme.
 
"Nama su porezi za zaštitnu opremu neverovatno visoki i nama je oprema jako skupa i, nažalost, nije dostupna. Ovo je stručni savet Ministarstvu finansija. Pričamo o ugroženoj kategoriji učesnika u saobraćaju, gde jednostavno te stvari moraju da se svedu na to da budu pristupačne. Edukacija u auto-školama nije modernizovana 15 godina. Nisu krive auto-škole, nego pravilnik po kom one rade, a za 15 godina se sve drastično promenilo", rekao je Jevtić.
 
Poručio je da je ključ u prevenciji i da mora da se stvori nova generacija vozača koji će drugačije percipirati saobraćaj.
  • /

    19.09.2024 12:22
    /
    @MaryPoppins
    raznose narkotike u pola noci
  • NN

    19.09.2024 11:59
    Broj vozača
    @ MaryPoppins
    Teško da baš gine ogroman broj vozača, i da je to opet ogromna finansijska šteta za Vas, neće baš biti.
    Eto, npr. Vi nanosite ogromnu štetu mom intelektualnom i duhovnom biću, što nema cenu, svojom nepismenošću u predugim komentarima! I ko će to da nadoknadi? I ko je za to kriv? Nije Vam neko dao da naučite pravopis, makar onoliko da znate šta se piše malim i velikim slovom (možda SNS)?
  • :/

    19.09.2024 10:44
    -
    Vozim motocikl i vozim ga kao sto vozim i auto.
    Ne provlacim se na semaforu, ne vozim preko ogranicenja po gradu, dajem zmigavac, gledam preko ramena kada se prestrojavam, ne zadrzavam se vozacima automobila u "mrtvom uglu", itd.

    Motocikl mi je u fabrickom stanju, nemam glasan auspuh jer ne podnosim ni ja kada cujem ove sto su poskidali auspuhe.

    Znaci, radim sve "po ps-u".

    Na putu do posla i nazad svakodnevno (u proseku) 3 puta skoro budem oboren od strane vozaca automobila koji ne gledaju gde idu, prestrojavaju se "u mene", izlaze sa parkinga kao da su sami na svetu i ukljucuju se iz sporednih ulica kao da je ponoc u Nedelju, a ne spic tokom radnog dana.

    Da ne spominjem da se mnogi vozaci provlace pored mene, a prvi kukaju kako se motociklisti provlace pored njih.

    Svi smo krivci za stanje u saobracaju. Niko nema tolerancije, bez obzira da li je na biciklu, trotinetu, peske, motorom ili autom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija