Oštriji uslovi za tehnički pregled trebalo da važe od 5. jula - opet promenjeno

Pravilnik je ponovo promenjen, a rok za početak primene dve odredbe kojima se uslovi za tehnički pregled automobila pooštravaju je još jednom odložen na period od dve godine - ovaj put na 5. jul 2027.
Oštriji uslovi za tehnički pregled trebalo da važe od 5. jula - opet promenjeno
Foto: 021.rs
Predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda Vlada Marinković za N1 kaže da nas uskoro očekuje i promena zakona, a da tehničke preglede očekuje još jedna promena do kraja godine.
 
Vozači su prvo strahovali od 5. jula 2023. za kada bio najavljen početak primene strožih uslova za tehničke preglede automobila. Potom je Ministarstvo saobraćaja "u minut do 12" ovaj rok izmenom pravilnika pomerilo za 5. jul 2025. godine. Sada se, još jednom, izmenom istog pravilnika rok pomera na 5. jul 2027. godine.
Ključne promene koje se odlažu odnose se na ispravan rad katalizatora i na određene zahteve kod merenja takozvane ovalnosti kočnica, bez kojih nije moguć uspešan prolaz tehničkog pregleda.
 
Prolongiranjem primene ovih odredbi pravilnika za još dve godine vozači dobijaju još vremena da stanje svojih automobila usaglase sa ovim odredbama.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kako se navodi u Službenom glasniku, donela je Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima.
 
Marinković pojašnjava da će se na tehničkom pregledu i dalje meriti sve - parametri za izduvne gasove, kao i ovalnost kočnica, ali to neće biti eliminacioni faktor.
On ističe da se, ovaj put, pravilnikom odlaže primena ove dve odredbe zbog pripreme novog zakona.
 
"Započeta je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer ovaj je 'krpljen' mnogo puta od 2009. godine kada je donet. A novi zakon iziskivaće i izradu novih podzakonskih akata, među kojima je i Pravilnik o podeli motornih vozila i tehničkom pregledu", objašnajva Marinković.
 
Pravilnik o podeli motornih vozila bi, kaže, trebalo da se rasčlani na dva pravilnika.
 
"Jedan pravilnik bi trebalo da se odnosi na nova vozila, a drugi na vozila u upotrebi", ističe on.
 
Sagovornik N1 pretpostavlja da se smatralo da je bolje da se odloži primena ovih odredbi (ovalnost kočnica i katalizatori) koja je trebalo da počne 5. jula ove godine, pa da primena krene kada se usvoji novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, i donesu nova podzakonska akta.
 
"Moguće je da tehničke preglede očekuje druga stvar, koja će biti nešto komplikovanija od ovoga, a to je povezivanje na centralni informacioni sistem krajem ove godine. Povezivaće se svi uređaji na tehničkom pregledu, pa itehnički pregledi, sa centralnim informacionim sistemom u Agenciji za bezbednost saobraćaja. To će biti nešto što je daleko potrebnije i daleko će više da utiče na sam rad na tehničkim pregledima, nego ove promene koje su sada odložene", ukazao je Vlada Marinković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Paralelni svet

    22.06.2025 18:04
    Izvinjavam se unapred za grube reči... Ali čisto da razjasnimo neke stvari.
    Ovde ponovo neki koriste logiku iz kafane.
    Meni je 50 evra skupo, jer su mi nekoliko puta pogrešno dijagnostikovali kvar na autu. Kao i drugima. Zatim, skupo je jer druge puštaju sa krntijama, verovatno uz naknadu. Zatim, skupo je jer su prijatelju u jednom tehničkom u NS našli prekucan br šasije, ali tek posle koju godinu. Auto je bio na istom tehničkom sa prethodnim vlasnikom prvobitno registrovan. Znači svesno učestvuju u prevari.
    Ja imam više od 50evra, i para od tebe, ali ih ne dajem ako ne dobijem barem normalnu uslugo za tih pola sata!!! (Cena 100e na sat).

    Ali je to najmanji problem u celoj ovoj priči. Fali zakon, red, reciprocitet... Kao i parkinzi.

    Moja kola nisu nova, ali su potpuno servisirana do kraja. Nema šta nije promenjeno, i opet izađe manje novca od novog auta.
    Moja kola nemaju grešku na kompjuterskoj dijagnostici. Moja kola imaju pri vrhu rezultat za štetne gasove (u njihovoj klasi), jer su održavana sa novim delovima.
    Mlad auto pohaban iz Nemačke, nije bolji od starog da potpuno novim delovima.

    O tome treba da priča neki serviser, koji nije premazan svim bojama... A ne ljudi iz Agencije za bezbednost, i slični šarlatani.
    Eto ideja za 021 intervju.
    Pozdrav.
  • Mića

    22.06.2025 16:40
    Šta pruža država tražeći visoke mere na tehničkom?
    Kakvi su putevi, visine putarina, kontrola saobraćaja, pravedno sudjenje, dostupnost parking mesta itd.
  • igor_t

    22.06.2025 16:27
    Tehnicki maksimalno kosta 50e. Ako nemate 50e za godinu dana, idite busom ili bajsom.
    Par komentara hvali svog konja od 20 godina kako je bolje odrzavan od novih automobila. Mozda i jeste, ali takvih je izuzetno malo.
    Vecina su ovi kojima je 50e "skupo kao djavo", a takvi jednostavno ne odrzavaju kola, voze dok moze, i posle neki drugi raspali krs, jer: "sta cu, moram".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija