Ipak, da bi sve formalno bilo po zakonu, Vlada je 21. juna donela uredbu kojom je moguće otvaranje tunela i bez automatskog praćenja, uz 24-časovna neprekidna dežurstva.
Ostalo je još da se urade i funkcionalno-tehnička ispitivanja, odnosno ispitivanja ispravnosti puta i opreme, a po uredbi rok za to je 90 dana.
U "Putevima Srbije" uveravaju, međutim da je stalni nadzor uz neprekidna dežurstva dovoljna garancija bezbednosti.
"
U tom periodu prema toj uredbi biće angažovane stručne službe da dežuraju 24 sata ispred i iza oba ova tunela da imamo sigurnost od tih stručnih službi. U tim stručnim službama biće dežurne vatrogasne jedinice, saobraćajna policija, hitna pomoć, Putevi Srbije, svi izvođači i podizvođači koji su radili na opremanju i ispitivanju ovog tunela", rekao je pre nekoliko dana za
Insajder inženjer Miodrag Poledica.
Dodao je da su "napravljena dežurstva, da imaju raspored ko će gde biti i šta je čija odgovornost".
Na pitanje Insajdera zašto su "Putevi Srbije" kao investitor uopšte insistirali da se nezavršen put pusti u probni rad, direktor tog preduzeća Zoran Drobnjak odgovorio je "da ono što nije završeno može da se završi, ali tako da istovremeno ne utiče na bezbednost saobraćaja".
Odgovarajući na pitanje da li je uredba "poništila" pravilnike, Drobnjak je odgovorio da je "zbog toga probni rad".
"Ljudi će tu dežurati i kad prođe sve, kad sve uradimo, oni će dalje biti tu da kontrolišu da je tunel bezbedan. I kad se bude ta funkcionalnost uradila, oni će biti tu", naveo je Drobnjak.
Istakao je da je on taj koji insistirao da se auto-put pusti u saobraćaj, kako bi građani putovali kraće i bezbednije nego do sada.
"Saobraćaj će ići u obe cevi. Prolazi jul, avgust kad ima mnogo saobraćaja, to pustimo za saobraćaj, onda u septembru kad se smanji saobraćaj, kad se svi vrate s mora, onda ispitamo jednu cev, pa drugu cev - zatvorimo jednu cev, pa saobraćaj ide u drugu cev", objasnio je Drobnjak.
Važno je, prema njegovim rečima, "da sve bude bezbedno za učesnike u saobraćaju i da stignu do mora, da stignu do Zlatibora, da stignu građani iz Republike Srpske, iz Crne Gore, do svoje kuće i do svoje firme pola sata ranije, pod brojem jedan je bezbednost", rekao je Drobnjak.
Na pitanje da li je bezbedno, bez obzira što Pravilnik predviđa drugačiju proceduru, Drobnjak je odgovorio rečima "kakav Pravilnik, sve je bezbedno".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
saša
Predrag
Jovan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar