U Srbiji jedva da iko kupuje električna vozila, benzinci i dalje znatno prednjače - dva razloga za to

Generalni sekretar srpske Asocijacije uvoznih vozila Boris Ćorović izjavio je da se u Srbiji kada je reč o novim automobilima najviše prodaju benzinci, a da je kupovina električnih automobila ispod jedan odsto.
U Srbiji jedva da iko kupuje električna vozila, benzinci i dalje znatno prednjače - dva razloga za to
Foto: Pixabay
"Benzinci su najprodavaniji, kada pričamo o novim automobilima, zatim slede hibridi, dizel i posle toga i električni automobili koji su, nažalost, kod nas čak nešto malo ispod jedan odsto", rekao je Ćorović za Tanjug.
Ocenio je da u Srbiji ljudi još nisu dovoljno svesni koliko su elekrični automobili korisni, ali je istakao i da je problem nedovoljno razvijena infrastruktura za njihovo punjenje.
 
"Kod nas imamo određeni broj javnih punjača, ali to nije na nekom zadovoljavajućem nivou kako je, na primer, u Evropi", rekao je Ćorović. 
Naglasio je da je održavanje električnih vozila višestruko jeftinije, ali da je njihova kupovina skuplja.
 
Ipak, podsetio je da u Srbiji od 2020. godine postoje subvencije, odnosno da država daje 5.000 evra kupcu električnog automobila.
Naveo je da ko bude hteo da kupi nov automobil, u Srbiji od 2035. godine neće više moći da kupi benzin i dizel, podsećajući da je EU definisala 2035. godinu kao godinu kada prestaje proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Prema njegovim rečima, prelazak na potpunu elektrifikaciju se neće desiti preko noći i ne tako brzo.
 
Ćorović je naglasio i da Srbija mora svoju infrastrukturu da prilagodi elekričnim automobilima, između ostalog i zbog predstojeće izložbe Ekspo 2027. godine ali i zbog toga što je Srbija transportna država, te mora da omogući putnicima da napune vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • River

    12.07.2025 22:56
    Ovde je nekom prosečnom vozaču potreban auto sa kojim može da se vozi po gradu ali i sa kojim može da otputuje sa jednog kraja Srbije na drugi kao i da ode do Grčke, Bosne, Mađarske, Slovenije ili do Beča bez da mora da planira rutu i brine o tome gde, koliko i kakvih punjača ima i koliko vremena treba da izvdoji za punjenje vozila.
    Jednostavno, klasična vozila za naše uslove i navike još uvek imaju daleko veću autonomiju i upotrebljivost. Tu je i finansijski problem. U zemlji gde većina vozača može sebi da priušti polovno vozilo od 3-4000 evra je potpuno besmisleno očekivati da će neko da troši poprilično nerealne iznose na novo EV.
  • predrag

    12.07.2025 09:23
    Nije to neka mudrost zbog cega je tako:
    Radim u drz.firmi ozbiljan pos'o za sve vas, a jedva sam uzeo punta za 2ooo.
    I jos nam uzimaju od plata za razne subvencije: od el.auta za gospodu ..do dzipova za nove firme -daju im za start-ap, a oni kupuju dzipove od nasih plata- koji ionako radimo zabadava.

    A sta bi radila ozbiljna drzava (Titova, Sijeva ..):
    Ugovorili bi licencu ne-najmodernijeg auta manje klase (jer smo zadnji u Evropi po BND/po glavi) ili uvoz polovnjaka SAMO od one drzave koja ce od nas uvesti nase proizvode: krompir...sta god

    Ovako ostaje drzavna i narodna prostitucija ..
  • .

    10.07.2025 18:36
    .
    ili da ljudi sa ovim platama nemogu da priušte kupovinu el vozila

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Kamioni na Batrovcima čekaju šest sati

Teretna vozila na graničnom prelazu Batrovci ka Hrvatskoj čekaju na izlazu iz Srbije oko šest sati, a putnički automobili se zadržavaju oko sat, saopštio je Auto-moto savez Srbije (AMSS).