Rusi otežu sa ponudom za Železaru

Ruski "Ural vagon zavod", iako je najavljeno, još uvek nije spremio ponudu za Železaru Smederevo.
Ruski "Ural vagon zavod", iako je najavljeno, još uvek nije spremio ponudu za Železaru Smederevo.

Kako piše Blic, više detalja će se znati krajem ovog meseca, a dodaje se i da Vlada "sprema i alternativno rešenje - za svaki slučaj".

Pregovori sa ruskim partnerom, a koji je na pretkvalifikacionom tenderu jedini pokazao interesovanje za kupovinu Železare, trebalo je da započnu sredinom ovog meseca. Prema poslednjim, nezvaničnim informacijama iz Moskve, "Ural vagon zavod" je odustao od ideje da postane stoprocentni vlasnik smederevske Železare.

Urađene analize ukazuju im, tvrde izvori Blica, da je mnogo bolje ukoliko država Srbija, sa "Ural vagon zavodom" napravi sporazum o osnivanju zajedničkog preduzeća, sličnom onom koji danas imamo sa "Fijatom" o proizvodnji automobila u Kragujevcu.

"Takva ideja se pominjala i prilikom posete naše delegacije Moskvi. Međutim, ništa slično zvanično nam nije upućeno" - tvrde izvori Blica u Vladi Srbije.

Koja su to alternativna rešenja za Železaru Smederevo, zvanično u Vladi ne žele da govore. Sačekaće, kažu, do kraja meseca. Ali, nezvanično se može čuti da je u pitanju ulaganje u novi program Železare koji bi omogućio da njeni proizvodi nađu kupce u ovom delu Evrope, pa i u Srbiji.

Danas Železara, praktično, i ne radi. Od dve visoke peći, jedna je na režimu tihog hoda, dok je druga potpuno ugašena. Prema tvrdnjama radnika koji održavaju pogone u Železari, visoka peć koja se nalazi na režimu tihog hoda može biti brzo pokrenuta, dok drugoj za ponovni početak rada treba najmanje pola godine.

Zaposleni, a njih ima gotovo 5.000, nalaze se na prinudnim odmorima i dobijaju mesečno 60 odsto prosečne zarade. U početku se, još u vreme vlade Mirka Cvetkovića, mislilo da država može da preuzme rukovođenje čeličanom.

Međutim, novi menadžment, nakon odlaska Amerikanaca, nije uspeo da nađe nove kupce, a prošlogodišnji snežni februar učinio je i da zaleđenim Dunavom u Železaru nije mogao da stiže repromaterijal.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • 18.02.2013 11:01
    Zašto poredite Železaru sa NIS-om? NIS je profitabilna kompanija, što se već prve godine pokazalo kada firmom rukovodi dobar menadžment. Željezara, je nažalost, druga priča, tj. rupa bez dna. nikome to ne treba...
  • Todorović Radivoj

    18.02.2013 07:04
    Od rusa kredite a pregovori sa italijanima
    Neverovatno u normalnoj zemlji. U Srbiji normalno. Traže se krediti za železnicu od rusa a generalni direktor Železnica Srbije dakle isto kao da je i vlada dogovara sa italijanima modernizaciju železnice.uralvagon proizvodi vagone, cisterne itd a italijansku privredu spski zvaničnici spašavaju. Ko je još lud da daje kreditejednoj zemlji i po povoljnim uslovima a da ona ugovara za namenske poslove druge propale privrede.Kinezi su gradili most sa kreditom koji otplaćujemo a sa svojim kompanijama. Samo su rusi po srbima ludi i glupi pa da ih koristimo kad zatreba.Sad su im i emirati svetska sila.dogovaraju sve a da pokrenu železaru sa "svojim" prijateljima iz rusije, zadnja im je rupa na svirali. Neka desetine hiljada porodica gladuju zbog toga oni pričaju svoju priču sa arapima.
  • Kumela

    17.02.2013 18:56
    Ako se niko ne javi, prodajte Kosticu. Cenu znate.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija