Budući sociolozi moraju da znaju šta je Damin gambit
Od kandidata koji su se ove godine prijavili za studije psihologije, sociologije i filozofije na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na testu opšte informisanosti očekivalo se da znaju kako izgleda šahovsko otvaranje "Damin gambit".
"Ako beli u šahu, posle poteza belog d2-d4 i odgovor crnog d7-d5, u drugom potezu nudi žrtvu pešaka igrajući c2-c4, onda beli igra otvaranje koje se zove?", glasi 20. pitanje na testu opšte informisanosti koji su kandidati polagali. Ponuđeni odgovori su: "Kraljev gambit", "Sicilijanka", "Damin gambit", "Španska odbrana", "Skandinavka". Sve, osim poslednje stavke, su isključivo šahovski izrazi.
Na testu je bilo i pitanje o tome ko je bio šampion Formule 1 u sezonama od 2011. do 2013, a među odgovorima su sve sami asovi tog sporta - Kimi Raikonen, Fernando Alonso, Luis Hamilton, Dženson Baton i Sebastijan Fetel - što je tačan odgovor.
"Tutu ili pačka je" ženski kostim u klasičnom baletu, a nije vrsta biljnog sira, ni ukrasna kopča na odeći, kao ni vrsta minijaturne patke, niti odevni predmet za bebe, trebalo je da znaju budući studenti.
Na testu je bilo i matematičko pitanje: "Ako pravougli trougao čija je hipotenuza 5 i duža kateta 4, zarotiramo oko duže katete dobićemo geometrijsko telo koje ima osnovicu površine: 3, 9, 9Pi, 3Pi, ili 20". Tačan odgovor je 9Pi.
Trebalo je da kandidati odgovore i na pitanje o tome čiji je veliki hit "Stairway to Heaven" iz 1971. godine, a pored tačnog odgovora - "Led Zeppelin", ponuđeni su i odgovori "Sex Pistols", "Rammstein", "Rolling Stones" i "Guns 'n' Roses".
Komentari 18
Mar
Pa nisi izneo dokaz, samo si rekao da ga imaš. Niti si išta objasnio. Tebi bi bolje bilo da naučiš šta je korelacija a šta uzročno-posledična veza, tj. da to nije isto. Još ne bi bilo loše kada bi znao da statistički podaci NE GOVORE SAMI ZA SEBE kako se to često može čuti na TV-u, nego oni moraju da se analiziraju i dobrano protumače. Ako i postoji takva nekakva korelacija, to može da znači samo to da je osoba sposobna da nabuba i zapamti raznorazne informacije pa onda u skladu sa tim i našim "divnim" obrazovanjem jako dobro i prolazi iznoseći na ispitu nabubane informacija a da ne zna da povezuje, razmišlja itd. Niti za jedno od ovih pitanja na testu opšte informisanosti nije bilo potrebno razmišljati već jednostavno imati tu informaciju memorisanu u glavi. Ako vi i ostali koji podržavaju ovakav test smatrate da je za nauku bitno znati pregršt bilo kakvih informacija (da li su relevantne?) i da je to samo po sebi vrednost, a da nema ni traga od sposobnosti povezivanja, zakljuljučivanja i analiziranja itd., onda hvala, prijatno, nemate pojma. Ne treba da nas čudi što nam je nauka tu gde smo, a i celokupno društvo.
Netačno. Znam da ovo zvuči laicima kao zdravorazumski i ispravno, ali nije tako. Svako ima svoje polje interesovanja pa tako i u društvenim naukama i prirodnim. Ne može se znati sve, niti biti sposoban da iskoristiš sve u naučnom smislu. A objasnite mi koje su to nefundamentalne i fundamentalne društvene nauke? Sve i da jeste u pravu, opet treba praviti razliku između bitnih i nebitnih informacija.
Vladimir
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar