Četvrtaci ne znaju šta je duž, prava, poluprava...
Učitelji i nastavnici doživaljavaju standarde, koji su doneti 2011. godine kao administrativnu meru spolja nametnutu za kontrolu kvaliteta, pa naši đaci četvrtog i osmog razreda, koji su učestvovali u istraživanju nisu u stanju da na primer iz srpskog uspešno formulišu ideju teksta ili da iz matematike prave razliku šta je prava, poluprava, duž.
Istraživanje rađeno na uzorku od 5.000 učenika, pokazalo je da više od 50 odsto njih doslovno tumači tekst, a samo mali broj najnaprednijih izvodi složenije zaključke, tumači tekst i uviđa poentu, rekla je predstavnica Zavoda Jasmina Đelić na predstavljanju rezultata članovima Nacionalnog prosvetnog saveta.
"Ne kažemo da treba spuštati standarde ali treba razmisliti da li je nastavnicima dovoljno jasno na čemu treba da rade do kraja četvrtog razreda", rekla je Đelić, smatrajući da treba preispitati i sadržaje udžbenika, ali i zahteve koji se postavljaju pred učenicima.
Đelićeva je podsetila da je poslednje nacionalno istraživanje o postignućima učenika bilo 2004. godine.
Istraživanje urađeno proletos, slično nacionalnom, ima za cilj da otkrije da li učenici ostvaruju očekivane rezultate u odnosu na zadate standarde. U četvrtom razredu testirano je znanje iz srpskog, matematike i prirode i društva, a u osmom srpski i matematika.
U matematici četvrtaci najčešće greše kod redosleda računskih pojmova, ne razlikuju pojmove prava, poluprava, duž, poznavanje pravila "veći za", "manji za", ne razlikuju formule za oblik i površinu pravougaonika, rekla je Đelić.
Na sva tri testa, deset odsto najslabijih učenika rešava prosečno 25 odsto zadataka, a 90 odsto najuspešnijih daju oko 85 odsto postignuća, pokazalo je istraživanje.
Takođe, pokazalo se da postoje razlike u obrazovanju đaka na selu i u gradskim sredinama, a da devojčice imaju značajno viša postugnuća (61 odsto) od dečaka (54 odsto) na testu iz srpskog jezika.
Standardi su postavljeni tako da se očekuje da više od 80 odsto dece reši pitanja osnovnog nivoa, 50 odsto srednjeg a oko 25 odsto đaka treba da bude uspešno na naprednom nivou.
Analiza je pokazala i da nastavnici koji su pregledali testove uopšte nisu poštovali uputstvo za ocenjivanje, pa su sastavljači pitanja prinuđeni da prave testove zatvorenog tipa (na zaokruživanje), što može da zavara kad su u pitanju postignuća đaka, rečeno je na sednici saveta.
Komentari 15
Cinik101
Sto si obrazovaniji to te vise boli ovo sto se desava, sta ce ti to
ah
Pitam skoro jednog poznanika od 32 godine da li zna cirilicu. Jaze zna. Kazem mu da napise slova ф ц г ш i tako ta "komplikovana". To je iz osnovne skole! Ne zna! Ne zna to, a gde je sve ostalo! Ne mozes glupe ljude nauciti i tacka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar