Odluka "Infrastrukture železnice Srbija" nije se zaustavila samo na ukidanju pruga. Šine, pragovi i koloseci biće prodati u staro gvožđe a železničke koridore, odnosno parcele na kojima su se šine nalazile, kao i objekti stanica, pomoćnih prostorija prodavaće lokalne samouprave na čijoj se teritoriji koridori nalaze.
"Pruge su ukinute pod obrazloženjem da su ekonomski neisplative a da nije rađena nijedan ozbiljna studija ili procena o isplativosti. I ako su bile neisplative, to je posledica dugogodišnjeg zanemarivanja, nehata, nemara, korupcije, neinvestiranja. I umesto da ulažete, investirate, vi rasprodajete u staro gvožđe, po vrlo diskutabilnim cenama. Lokalnim samoupravama je bačena kosku u vidu mogućnosti da prodaju parcele i objekte, i niko se ne buni. A na ovaj način, vi uništavate tradiciju železničkog saobraćaja Vojvodine koji je star skoro dva veka", kaže za "Danas"Dragomir Jankov, član Vojvođanskog društva za železnicu.
Kada nestanu pruge prema Vrbasu, Senti i Žablju, odnosno Novom Sadu, Bečej ostaje izolovani centar, centar saobraćajne pustinje, što se železnice tiče i to zauvek, kažu u Vojvođanskom društvu za železnicu.
Najduži pružni pravac koji će biti demontiran je između Vršca i Zrenjanina, 81 kilometar. On je za saobraćaj zatvoren još 2005. godine, a da će i definitivno otići u zaborav, kao da ga nikada nije ni bilo, moglo se naslutiti još letos, kada su uklonjeni delovi šina sa svih mesta gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima.
Pruga između Zrenjanina i Vršca rekonstruisana je pre dve decenije i sada se praktično nova prodaje u staro gvožđe.
U Vojvođanskom društvu za železnicu smatraju da ipak nije sve gotovo i da postoji mogućnost da se ovaj zločin, kako kažu prema vojvođanskim prugama, zaustavi.
"Sada nam je prioritet da očuvamo železničke koridore. Ne znamo da li je moguće stopirati demontažu i prodaju šinskog materijala, ali koridore moramo sačuvati po svaku cenu. To je šansa da jednom pruga ponovo bude uspostavljena. Uspeli smo nešto u Novom Sadu, a kako je na javnom uvidu Prostorni plan Vojvodine, pokušavamo da u planu ostanu koridori, što je šansa za budućnost", kaže Milan Vučinić, predsednik Vojvođanskog društva za železnicu.
Subotić (LSV): Pobedile potrebe Beograda u odnosu na Vojvodinu
Članica Glavnog odbora Lige socijademokrata Vojvodine Nevena Subotić upozorila je danas da će 435 kilometara pruga, od kojih je 400 klilometara u Vojvodini, uskoro biti uklonjeno i prodato u staro gvožđe.
Subotić je u saopštenju upozorila da je još pre dva veka železnička mreža u Vojvodini bila na nivou najrazvijenijih evropskih zemalja, a danas "nadležni tvrde da su ove pruge nerentabilne i, umesto popravke, čupaju ih, da se više nikada ne obnove".
"Možda bi nas i ubedili da je to neophodno, da u isto vreme iz frižidera ne izlazi reklama o novom brzom vozu na relaciji Beograd - Budimpešta, a u Beogradu se ne gradi metro. Opet su pobedile potrebe Beograda u odnosu na ostatak zemlje, pogotovu u odnosu na Vojvodinu", rekla je Subotić.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Režim saobraćaja biće izmenjen u petak, 19. septembra od 8 časova, do srede, 24. septembra u 16 časova, od petlje Beograd do petlje Aerodrom i petlje Zmaj, zbog radova.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova otkrili su nelegalnu klanicu u Ratkovu kod Odžaka i uhapsili V.V., starog 36 godina, dok se za drugom osumnjičenom osobom i dalje traga.
Predstavnici lokalnih medija iz Subotice, Sombora i Bačke Topole ocenjuju da se novac za projektno sufinansiranje, sve češće preusmerava na javne nabavke za oglašavanje, uglavnom u prorežimskim medijima.
Grad Sombor organizuje besplatan prevoz za sve građane koji žele da prisustvuju vojnoj paradi "Snaga jedinstva" koja se u subotu, 20. septembra održava u Beogradu.
U toku je završetak druge faze rekonstrukcije puta Ada - Utrine, u okviru koje je predviđena obnova i modernizacija saobraćajnice u dužini od oko 18,5 kilometara.
Predsednica Hrvatskog nacionalnog veća u Srbiji i Zastupnica u Hrvatskom saboru Jasna Vojnić osudila je skup koji je u Hrtkovcima organizovao predsednik Srpske radikalne stranke Vojislav Šešelj.
Automobi sa prikolicom jutros je izleteo na prugu na Železničkoj stanici Golubinci, stadalih nije bilo, ali je železnički saobraćaj na levom koloseku u stanici bio obustavljen, a vozovi su se kretali samo po desnom.
Ugostiteljski objekat u Srpskoj Crnji, u kojem su se članovi Udruženja zemljoradnika "Crnica" sastali pred polazak na protest u Novi Sad, demoliran je u ponedeljak uveče.
Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo dodelio je danas ugovore u vrednosti od 104,1 milion dinara za doprinos očuvanju divljači, zaštiti prirode i razvoju lovstva u Vojvodini.
Više od sto rešenja o merama tehničke zaštite izdaje se godišnje za objekte u Srednjem Banatu, ali ta brojka ne zaustavlja propadanje bogatog kulturnog nasleđa.
U periodu od 12. do 14. septembra, u Južnobačkom okrugu, dogodilo se 35 saobraćajnih nezgoda u kojima je jedna osoba poginula, pet je zadobilo teške povrede, a 18 je lakše povređeno.
Komentari 38
Vasilije
Zaboravnost je cudo.
Radikalska zemara
Mislis sele se iz Beograda i Macve u Novi Sad?
Bojan
Sele se svi ovamo i sa severa i sa juga Srbije, sve vam je dole propalo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar