Odluka "Infrastrukture železnice Srbija" nije se zaustavila samo na ukidanju pruga. Šine, pragovi i koloseci biće prodati u staro gvožđe a železničke koridore, odnosno parcele na kojima su se šine nalazile, kao i objekti stanica, pomoćnih prostorija prodavaće lokalne samouprave na čijoj se teritoriji koridori nalaze.
"Pruge su ukinute pod obrazloženjem da su ekonomski neisplative a da nije rađena nijedan ozbiljna studija ili procena o isplativosti. I ako su bile neisplative, to je posledica dugogodišnjeg zanemarivanja, nehata, nemara, korupcije, neinvestiranja. I umesto da ulažete, investirate, vi rasprodajete u staro gvožđe, po vrlo diskutabilnim cenama. Lokalnim samoupravama je bačena kosku u vidu mogućnosti da prodaju parcele i objekte, i niko se ne buni. A na ovaj način, vi uništavate tradiciju železničkog saobraćaja Vojvodine koji je star skoro dva veka", kaže za "Danas"Dragomir Jankov, član Vojvođanskog društva za železnicu.
Kada nestanu pruge prema Vrbasu, Senti i Žablju, odnosno Novom Sadu, Bečej ostaje izolovani centar, centar saobraćajne pustinje, što se železnice tiče i to zauvek, kažu u Vojvođanskom društvu za železnicu.
Najduži pružni pravac koji će biti demontiran je između Vršca i Zrenjanina, 81 kilometar. On je za saobraćaj zatvoren još 2005. godine, a da će i definitivno otići u zaborav, kao da ga nikada nije ni bilo, moglo se naslutiti još letos, kada su uklonjeni delovi šina sa svih mesta gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima.
Pruga između Zrenjanina i Vršca rekonstruisana je pre dve decenije i sada se praktično nova prodaje u staro gvožđe.
U Vojvođanskom društvu za železnicu smatraju da ipak nije sve gotovo i da postoji mogućnost da se ovaj zločin, kako kažu prema vojvođanskim prugama, zaustavi.
"Sada nam je prioritet da očuvamo železničke koridore. Ne znamo da li je moguće stopirati demontažu i prodaju šinskog materijala, ali koridore moramo sačuvati po svaku cenu. To je šansa da jednom pruga ponovo bude uspostavljena. Uspeli smo nešto u Novom Sadu, a kako je na javnom uvidu Prostorni plan Vojvodine, pokušavamo da u planu ostanu koridori, što je šansa za budućnost", kaže Milan Vučinić, predsednik Vojvođanskog društva za železnicu.
Subotić (LSV): Pobedile potrebe Beograda u odnosu na Vojvodinu
Članica Glavnog odbora Lige socijademokrata Vojvodine Nevena Subotić upozorila je danas da će 435 kilometara pruga, od kojih je 400 klilometara u Vojvodini, uskoro biti uklonjeno i prodato u staro gvožđe.
Subotić je u saopštenju upozorila da je još pre dva veka železnička mreža u Vojvodini bila na nivou najrazvijenijih evropskih zemalja, a danas "nadležni tvrde da su ove pruge nerentabilne i, umesto popravke, čupaju ih, da se više nikada ne obnove".
"Možda bi nas i ubedili da je to neophodno, da u isto vreme iz frižidera ne izlazi reklama o novom brzom vozu na relaciji Beograd - Budimpešta, a u Beogradu se ne gradi metro. Opet su pobedile potrebe Beograda u odnosu na ostatak zemlje, pogotovu u odnosu na Vojvodinu", rekla je Subotić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Više javno tužilaštvo u Somboru podiglo je optužnicu protiv tridesetsedmogodišnjeg M. R. iz Srbobrana koji se sumnjiči da je 8. januara ubio svoju majku.
Apelacioni sud je potvrdio da urednica IN medije mora da plati 160.000 dinara zbog objavljivanja fotografije dece na prijemu kod predsednika Opštine Inđija, a koju je preuzela sa opštinskog sajta.
"Putevi Srbije" raspisali su javni poziv za tehnički pregled izvedenih radova na izgradnji auto-puta Beograd-Sarajevo za deonicu Sremska Rača-Kuzmin i most preko Save.
Ekološki centar "Stanište" upozorava na izgradnju vetroelektrane kod Samoša, zbog čega vlasti planiraju izmeštanje meteorološkog radara na najviši vrh Vršačkih planina.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam raspisao je dva konkursa u oblasti zapošljavanja za ovu godinu - za subvencionisanje zapošljavanja nezaposlenih osoba i za sprovođenje javnih radova u Vojvodini.
Komentari 38
Vasilije
Zaboravnost je cudo.
Radikalska zemara
Mislis sele se iz Beograda i Macve u Novi Sad?
Bojan
Sele se svi ovamo i sa severa i sa juga Srbije, sve vam je dole propalo...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar