Žalbe na rad šalterskih radnika Novosađani će prijavljivati njihovim šefovima

Novosađani bi trebalo da bez problema rešavaju poslove na šalterima gradskih organa bez nošenja dokumenata koja su već u službenoj evidenciji.
Tako tvrde čelnici Grada i Ministarstva državne uprave, koji su danas razgovarali o primeni Zakona o opštem upravnom postupku - novom aktu koji bi trebalo da olakša život građanima koji su sate provodili na šalterima, slušali da im "fali jedan papir", ali i produbi komunikaciju između umreženih organa, koji su u obavezi da razmenjuju dokumente po službenoj dužnosti.
 
Pomoćnik ministra državne uprave Dražen Maravić kaže da će primenom ovog zakona građani prestati da budu poštari, a uštedeće više miliona radnih sati koje su do tada provodili na šalterima. 
 
"Ako to pomnožite s prosečnom vrednošću radnog sata, to je ušteda od više stotina miliona dinara. Građani moraju lako i jednostavno da reše neku upravnu stvar i zadovolje svoje pravo. Ostavili smo tri meseca za pripremu, organi su se pripremili i pratimo šta se dešava u praksi. Svi organi sada moraju da razmenjuju podatke, a građani treba samo da se pojave s ličnom kartom koja, ako je čipovana, već sadrži neophodno. Umreženost ne podrazumeva samo elektronski kontakt - već i protokole o saradnji tehničkog karaktera ili neposredno sprovođenje propisa usmenim dogovorima. Novi Sad primenjuje obe metode", navodi Maravić za 021 i dodaje da su službenici dužni da izvrše uvid i u javno dostupne registre, poput APR.
 
Takođe, sve dokumente o kojima se ne vodi službena evidencija građani će morati sami da prilože - ugovor o zakupu stana, zdravstvena uverenja itd.
 
Zamenik načelnika Gradske uprave za opšte poslove Milovan Amidžić kaže da 021 da stupanje na snagu ovog zakona ne znači da organi nisu pre toga sarađivali i razmenjivali podatke po službenoj dužnosti - ali sada je ta praksa postala obaveza. 
 
"Apsolutno smo spremni. Naravno da će se u praksi pojaviti neka pitanja i stvari koje ćemo rešavati u hodu, ali što se tiče Grada, mi smo spremni za početak primene tog zakona", kaže on. Na pitanje koje se građani mogu žaliti ukoliko naiđu na službenike koji ne postupaju u skladu sa zakonom i/ili sumnjaju da su im zakonska prava povređena, Amidžić kaže za 021 da za eventualne žalbe ima nekoliko adresa. 
 
"Postoji zaštitnik građana, ali isto tako svakom starešini organa koji vodi postupak građani mogu da upute primedbe na rad službenika. Pretpostavljam da će u okviru naše pisarnice ili šalter-sale postojati šalter gde će građani na licu mesta moći da upute primedbu na postupanje službenika, organa i drugih zaposlenih", navodi on.
 
Podsetimo da su se Novosađani prvog dana primene novog zakona susreli s problemima na šalterima u SUP-u. Iako su građani imali probleme, u Odeljenju za upravne poslove PU Novi Sad kažu za 021 da novosadska policija prilikom rešavanja u upravnim stvarima sprovodi postupak bez odugovlačenja i uz što manje troškova po stranku i drugog učesnika u postupku.
 
"Ali tako da se izvedu svi dokazi potrebni za pravilno i potpuno utvrđivanje činjeničnog stanja i da se strankama omogući da uspešno i celovito ostvare i zaštite prava i pravne interese", kažu u policiji za naš portal.
 
Kakve takse će građani i dalje plaćati za neophodnu dokumentaciju čitajte OVDE.
 
Kako su se Novosađani proveli prvog dana primene zakona na šalterima, kada ni sami službenici nisu znali kako da postupaju, pogledajte OVDE.
  • S

    23.01.2020 21:23
    Zahtev da se šalterski radnici
    Zahtev da se šalterski radnici u socialnom Novi Sad zamene sa ljudima koji imaju makar malo kulture i koji znaju kako se treba ophoditi prema ljudima koji dolaze u socijalno da bi potražili njihove usluge.

    Smatram da ima sasvim dovoljno mladih ljudi kojima je potreban posao i koji bi pošteno i savesno radili svoj posao na šalteru u socijalnom i koji bi se bolje ophodili prema ljudima.

    Ja kao osoba koja godinama radim posao koji podrazumeva svakodnevan rad sa ljudima na recepciji smatram da ne mogu osobe koje rade kao šalterski radnici da viču i pokazuju loše i divljačko ponašanje prema ljudima koji im dolaze da bi potražili njihove usluge, ponašaju se kao da imaju prava da se iživljavaju i istresaju svoje lično nezadovoljstvo.
    Posao koje dotične osobe za šalterima rade iziskuje strpljenje i samokontrolu koju oni nemaju, nemaju prava da se deru ni da podižu glas ni najmanje prema nikome ko im dođe za šalter.

    Mnogo puta sam prisustvovao divljačkom ponašanju pojedinih šalterskih radnika u socijalnom Novi Sad prema ljudima a sad i moja žena koja je trudna to doživela i to bez ijednog normalnog razloga.

    Ko je njima dao za pravo da mogu da se deru na ljude i bez mogućnosti žalbe koja bi urodila plodom na njihovo ponašanje?

    Ko je njima dao za pravo da se deru na nekoga ko je samo došao da podigne knjižicu i to osobu koja je trudna i kojoj posle toga nije bilo dobro?!
  • Tatjana

    11.01.2017 16:20
    rok za izdavanje licne karte
    U oktobru 2016. godine sam predala zahtev za novu licnu kartu i rekli su mi da je rok 2 meseca. kada je proslo ta 2 meseca, otisla sam po novu licnu kartu, pa su mi rekli da nije gotova, da ce biti oko 10. januara. Danas sam opet bila i opet nije gotova. poslodavac nece da me zaposli bez licne karte. Dokle ova drzava ima prava da me vara ?
  • nss

    17.06.2016 07:12
    nss
    ovo je odlicno zamisljeno i tako normalan svet i funkcionise jedino kod nas kompjuteri sluze za pasijans...steta sto ovo nece skoro zaziveti...od ideje do cilja...srbija

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti