Dunav u porastu, rečni saobraćaj nije bio ugrožen

Dunav je u blagom porastu i RHMZ je najavio da će narednih dana biti povećan za 2,5 metara.
 Dunav u porastu, rečni saobraćaj nije bio ugrožen
Foto: 021.rs
Prema rečima Veljka Kovačevića, pomoćnika ministra za vodni saobraćaj, do niskog vodostaja je došlo jer nije bilo ozbiljnijih padavina u uzvodnim zemljama od 1. jula. 
 
- Kod nas ni jednog trenutka plovidba nije obustavljena, ali brodovi se ne ukrcavaju na maksimum da bi mogli nesmetano da plove. To znači da su se prilagođavali postojećim uslovima plovidbe. U Mađarskoj je obustavljena plovidba na nekoliko sektora zbog male vode - izjavio je za Tanjug Kovačević.
 
I u Lučkoj kapetaniji Novi Sad Tanjugu je potvrđeno da nije bilo problema u odvijanju saobraćaja na Dunavu.
 
- Vodostaj kod Novog Sada je gotovo 70 centimetara ispod dinjeg nivoa plovidbe, ali zbog dobro obeleženog plovnog puta i ipak dovoljne dubine nije bilo bilo kakvog incidenta, kapetani su bili obazrivi, vršen je i pretovar, a noću su odmarali radi sigurnijeg prolaska - rekao je šef Lučke kapetanije Boris Oreb.
 
Da ozbiljnije ekonomske štete zbog otežane plovidbe nije bilo potvrđuju i u Luci Novi Sad. - Mi imamo vertikalni kej i nizak vodostaj nije uticao bitnije na naš rad, ali smo ipak nešto manje robe pretovarali zbog manjih tovara na baržama zbog niskog vodostaja - rekao je direktor Luke Novi Sad Aleksadar Milovančev.
 
Ni biljni i životinjski svet nisu bili ugroženi, tvrde u Pokrajinskim zavodu za zaštitu prirode. - Dobro je što je ova suša došla u jesen kada je živi svet u mirovanju, pa neće biti posledica. Ipak, bilo bi opasno kada bi se ovakav nizak vodostaj nastavio i u toku zime - kaže Slobodan Puzović iz Pokrajinskog zavoda za zaštitu priride u Novom Sadu.
 
Inače, vodostaj Dunava daleko je od istorijskog minimuma iz 1909. kada je kod Bezdana zabeleženo minus 146 centimetara, jer je sada na minus 98 centimetara.
 
Ovakvi prirodni fenomeni, kažu u Ministarstvu za saobraćaj, građevinu i infrastrukturu, samo pokazuju koliko je važan projekat uređenja plovnog puta Dunava koji trenutno sprovode na 6 kritičnih sektora na Dunavu od Beograda do Bačke Palanke. Vrednost radova je 10 miliona evra i finansirani su iz IPA fondova, čime će biti obezbeđena plovnost na Dunavu i u slučaju izuzetno niskog vodostaja.
  • NS

    30.10.2018 07:58
    "IvicabezMarice"
    Da je pre bilo bolje, bilo je, ali kapetanija nikad nije imala brodove zadužene za plovni put. Koristio se brod bager DTD, koji je osim toga održavao i ulaz u Dunavac (zbog Brodogradilišta i Vojne flotile). Znači, bila je društvena firma umesto sadašnje privatne. Čisto da ne stvaramo zabunu kod mlađih, koji se toga ne sećaju.
  • Marko

    29.10.2018 18:11
    sjajna prilika
    Divna vest - ovo je sjajna prilika da se Gradsko zelenilo, Vodovod i druge komunalne službe angažuju na poslovima za koje ih mi građani plaćamo: na primer: da pokupe plastike sa ovog dela plaže a posebno loptice stiropora iz peska koje se mesecima nalaze na istom mestu; da ukopaju cevi kojima se odvodi voda od gore (nadam se: samo voda) a koje ne deluju baš dekorativno; da popločaju zemljani deo ispod mosta jer očito da zelene površine ne umeju da održavaju ni da delovima plaže gde su bolji uslovi za rast biljaka. Kada taj deo popločaju, tu mogu prebaciti zabavne sadražaje (na primer tramboline za decu a deo sa trambolinama zazeleneti), ili tu držati mehanizaciju i rezervne delove, a ne gore, blizu ograde u onoj prašini...

    Uostalom, šta ja da dajem ideje kada u službama grada sede stručni ljudi za svaki resor koji je potrebno uključiti da se upristoji gradska plaža.
  • IvicabezMarice

    29.10.2018 17:29
    A nekada je postojala firma ili sektor unitar kapetanije koja se zvala odrzavanje plovnog puta sa malom flotom koja je redovno plovila dunavom I izvlacila pesak sa plovnog puta... sad to isto placamo nekome.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti