Nekadašnji radnici "Bačkaputa" već tri godine traže isplatu zaostalih dugovanja

Nekadašnji radnici preduzeća za izgradnju i održavanje puteva "Bačkaput" već tri godine traže isplatu zaostalih dugovanja.
Kako piše N1, ovi radnici za to imaju pravosnažne i izvršne sudske presude, ali do svog novca ne mogu da dođu. Groblje nekadašnjeg giganta - rashodovane mašine koje su nekada pravile i održavale puteve. I radnici koji su 2015. otišli iz firme uz socijalni program osećaju se, kažu, upravo tako - rashodovano.
 
"Tražimo da se ispoštuje potpisani sporazum koji imamo sa bivšom firmom po socijalnom programu", kaže Nikola Moskalj, nekadašnji radnik Bačkaputa.
 
Moskalj je jedan od 120 zaposlenih koji su sa firmom potpisali sporazum o isplati zaostalih dugovanja u roku od 60 dana. U tom periodu promenjeno je rukovodstvo preduzeća, ali dug nije isplaćen, zbog čega su radnici tražili da ih primi novi direktor. Međutim, kako kaže drugi bivši radnik ove firme, Pera Đukić, razgovor nije protekao baš najbolje.
 
"Sadašnji direktor Dragan Milošević je rekao 'neka vam isplati taj koji je potpisao'", kaže za N1 Đukić.
 
Moskalj dodaje da im je u bivšoj firmi rečeno da se obrate sudskim organima. To su i uradili, dobili su pravosnažne i izvršne presude, ali do svog novca ne mogu da dođu, dok su im u međuvremenu na naplatu stigle takse za rad pravosudnih organa.
 
"A to jeste poruka države jer je firma većinski i dalje u njenom vlasništvu", dodaje Moskalj.
 
"Vojvodinaput - Bačkaput" privatizovana je 2005. kada ju je kupilo "Preduzeće za puteve Niš", odnosno Milo Đurašković i pripojio je Nibens grupi. Privatizacija se raskida 2011. godine, a četiri godine kasnije firma podnosi predlog za pokretanje stečajnog postupka reorganizacijom. O planu reorganizacije preduzeća poverioci će se izjašnjavati 13. decembra. To će biti šansa za radnike da namire makar minimalan deo svojih potraživanja. Ukoliko plan bude odbijen, firma odlazi u stečaj već dan kasnije.
 
Taj plan, UPPR, ključ je za izmirivanje dugovanja i za opstanak preduzeća koje danas ima preko 200 zaposlenih i održava više od 700 kilometara puteva, kaže generalni direktor Dragan Milošević. Radnici su svrstani u treću klasu neobezbeđenih poverilaca, gde dugovanja zbirno iznose blizu 20 milijardi dinara. Najveći su dugovi prema bankama. Njihova, kao ni potraživanja radnika, nisu sporna, navodi Milošević za N1.
 
"Ako plan bude usvojen, oni će biti namireni kako stoji u planu, odnosno dobiće jedan odsto svojih potraživanja. Dominantni poverioci su banke kojima Bačkaput duguje milijarde i one će odlučivati o budućnosti preduzeća", kaže Milošević.
 
Ako usvoje plan, poverioci, samim tim i radnici, na minimum svojih potraživanja čekaće još najmanje sedam godina. Oni ipak imaju drugačije planove.
 
"Tužba u Strazburu, ili ćemo sve ovo iskopirati i poslati na adrese poslaničkih klubova u Skupštinu Srbije", kaže Nikola Moskalj.
  • zx

    03.12.2018 12:17
    x
    Da će tri i više godine da čekaju izvršitelji za neku ne izmirenu obavezu il će im prodavati imovinu?Zbog takvih nelogičnosti ljudi napustaju Srbiju.
  • bibi

    03.12.2018 09:57
    Isto tako traze oterani radnici iz Stylos groupa ,ali gazda kaze idite kod Vucica j..o vas on!!!!
  • /

    03.12.2018 09:32
    /
    sta da vsm kazem
    to je firma u kojoj mi je jos 1990-e kao 20 godisnjaku dosao tip i rekao da se nalazim na mestu nekog njegovog beranca i dobio otkaz

    e od takvih cekajte i dalje

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti