DRI potvrdio manipulacije na medijskom konkursu u Sremskim Karlovcima

Portal brif.rs, koji je dobio ubedljivo najviše novca na konkursu za medije u Sremskim Karlovcima 2017. godine, nije dokazao i da je zaista realizovao medijski sadržaj za koji mu je isplaćeno milion i po dinara iz lokalnog budžeta.
DRI potvrdio manipulacije na medijskom konkursu u Sremskim Karlovcima
Foto: 021.rs
Ovaj portal, koji drži firma "Brif Media Net" iz Novog Sada, dobila je polovinu od ukupne sume namenjene medijima u 2017. godini u Sremskim Karlovcima.
 
Firma je, makar u papirima, menjala zastupnike - 2017. godine, kad je 021 otkrio kako su raspodeljeni novci u Karlovcima, direktorka propagandnog Brifa bila je izvesna Milica Eror, dok je glavna i odgovorna urednica bila nepoznata Maja Baltović. Sada se kao direktor u impresumu vodi Miloš Jerković, dok je glavni i odgovorni urednik izvesni Nenad Teofanov.
 
Na medijskom konkursu 2017. godine, Brif je podneo projekat u kojem se obavezao da će realizovati 48 medijskih sadržaja koji će "promovisati sve aktivnosti organa uprave, koji nastoje da unaprede razvoj opštine", kao i da će skrenuti pažnju na značaj opštine i njene potencijale. 
 
"Brif" se obavezao i da će objavljivati vesti i tekstove sa fotografijama i snimcima jer "teži da obezbedi zadovoljavanje potreba građana Sremskih Karlovaca za sadržaje koji sadrže odgovore na aktuelne probleme sa kojima se građani svakodnevno susreću". Ovaj portal je tražio novac za "operativne troškove" - usluge fotografisanja (360.000 dinara), usluge snimanja i dostavljanja snimaka (640.000 dinara) i za troškove promocije projekta (300.000 dinara).
 
 
Opština Sremski Karlovci je ne samo odobrila milion i po dinara Brifu za realizaciju projekta, već je posebno isplatila i 300.000 dinara agenciji za audio-video produkciju "Shpeera Production" iz Futoga, koja je bila partner na projektu. Kako je otkrila državna revizorska institucija u najnovijem izveštaju o radu čelnika opštine Sremski Karlovci, a u kojem se analiziraju i medijski konkursi, pojedinačna davanja mogu da se isplaćuju najviše do sume od 150.000 dinara, a pomenuta agencija dobila je duplo više novca od zakonski dozvoljene sume.
 
Ono što je revizor takođe saznao češljajući dokumentaciju čelnika opštine je da se nigde nisu mogli pronaći narativni i finansijski izveštaji koje je Brif trebalo da dostavi po okončanju projekta te 2017. godine. Nisu se mogli pronaći jer ih Brif nikada nije ni dostavio opštini - što potvrđuje da se novac na medijskim konkursima "šakom i kapom" deli privilegovanim medijima, koji ne moraju da pravdaju nijedan dinar isplaćen iz budžeta. Ovo je direktno kršenje Zakona o javnom informisanju i medijima. 
 
Dok je revizor još uvek bio u opštini i kontrolisao papirologiju, Brif je naknadno dostavio narativni i finansijski izveštaj o sprovedenim aktivnostima na projektu. Međutim, kako je DRI konstatovala, Brif i dalje nije dostavio dokaze da je projekat zaista i realizovan, što je obaveza svakog medija koji dobije novac na konkursima. 
 
Podsetimo, novac na konkursu u Sremskim Karlovcima 2017. godine dobilo je šest od ukupno 16 medija koji su konkurisali. Novac su, osim Brifa, dobili TV Delta (700.000 dinara), Dnevnik (500.000 dinara), Radio Jugović (200.000 dinara), Društvo multiple skleroze (50.000 dinara) i Savez bubrežnih invalida (50.000 dinara). 
 
Novac, kako je 021 pisao, nije dobio jedini lokalni medij u Sremskim Karlovcima - Karlovački list, čiji je glavni i odgovorni urednik Branislav Sančanin najavio gašenje lista nakon debakla na lokalnom konkursu. 
 
Članovi komisije na ovom konkursu bili su uglavnom ljudi do tada nepoznati u širim medijskim krugovima - Vladimir Jovanović, Dragana Tešić i Milorad Radović. Kasnije se pokazalo da je Jovanović jedan od trojice ljudi koji su najčešće učestvovali kao članovi komisija na medijskim konkursima širom Vojvodine (vidi OVDE), za Draganu Tešić je ustanovljeno da je bliska sa vlasnikom Sremske televizije Aleksandrom Vinčićem, koji je kupio TV Deltu, dobitnicu na konkursu, dok je Radović bio član komisije za dodelu sredstava medijima i u 2018. godini u Sremskim Karlovcima.
 
Inače, ranije je već dokazano da je portal Brif falsifikovao medijske sadržaje u projektima koje je "realizovao", između ostalog, i u Bečeju, iste godine kad je dobio novac u Sremskim Karlovcima. Brif je preuzimao tekstove iz drugih medija i od agencija, a potpisivao ih kao autorske vesti. Brif je u Bečeju, uz izveštaje o realizaciji projekta "Raznolikost Bečeja", priložio video materijal koji nikada nije bio objavljen
 
Do sada niko nije odgovarao niti pozvan na bilo kakvu odgovornost za sve brojnije malverzacije sa medijskim konkursima u Srbiji.
 
Predsednik opštine Nenad Milenković nije odgovorio na pitanja 021 u vezi sa sprovedenim konkursom za medije u Sremskim Karlovcima.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Inspektor Dragoljub

    04.07.2020 23:22
    Kakav lopovluk
    Da li neko može da objasni kako se novoizmišljeni portal Sremski Karlovci info finansira? Čujem da taj lik dobika mesečko 500 evriće preko ugovora u Turističkoj organizaciji. Pa još odbornička apanaza, pa oprema iz Pokrajine, pa komisije, naravno, sve plaćene... sve to hiljadarka. Odlična mreža za vađenje love iz budžeta.
  • Sledi repriza

    02.05.2019 10:15
    Tuga i jad
    Nije Državni revizor kontrolisao samo medijske konkurse u Karlovcima, već je pronašao na desetine spornih i kompromitujućih marifetluka. Čuveni BRIF, izmišljeni internet portal za pranje para, nije opravdao novac, ali zato svake godine iz karlovačkog budžeta isisa više novca nego što to ode za narodnu kuhinju, koja upravo zbog nedostatka novca ne radi!
    Novosadska tv dobija milion i po dinara za devastiranu emisiju od desetak minuta. To nije ona emisija koju smo pet godina gledali i uživali u raznovrsnosti i profesionalnosti. Ubogaljena i skraćena emisija košta 1,5 miliona, a pet godina je koštala manje od milion. Gde odlazi više od pola miliona kad je emisija skraćena na nivo dve muzičke pesme, a o sadržaju i da ne govorimo. Uspeli su sve da upropaste. Čestitamo!
  • Rasho

    15.01.2019 13:10
    Ko
    A vratice sve,na nos ce im izaci!
    Jos malo,samo da ode Putin....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti