Menu 021

Mogući drastični nameti za investitore koji ne obezbede dovoljno parking mesta

Gradska vlast razmišlja o povećanju nadoknade za investitore, koji ne obezbede dovoljno parking mesta, prilikom izgradnje stambenih i poslovnih objekata.
Novi Sad 28.02.2019. | 15:45 > 17:46
Mogući drastični nameti za investitore koji ne obezbede dovoljno parking mesta
Foto: 021.rs
Prema aktuelnim propisima, investitori moraju da plate doprinos od 200.000 dinara za svako parking mesto koje nedostaje. Obaveza je da se izgradi bar jedno parking mesto ili garaža za svaki stan, a kada je u pitanju poslovni prostor, onda po jedno mesto na svakih 70 kvadrata.
 
Sadašnjih 200.000 moglo bi da se pretvori u 2.000.000 dinara. Druga opcija je, poručuje gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, da se potpuno ukine mogućnost investitorima da plate doprinos za nedostajuće parking mesto, već da moraju da izgrade dovoljan broj mesta na parkiralištu. Odluke o ovim pitanjima bi uskoro trebalo da se nađu i pred odbornicima u Skupštini grada.
 
"Više bih voleo da pronađemo mogućnost da potpuno ukinemo tu opciju ili da to bude tako ekstremno skupo, da to bude destimulitavna mera za svakog investitora. Ljudi moraju da shvate da ne mogu da prave zgrade bez dovoljno parking prostora ili garažnih mesta, da ne očekuju onda od grada da ide iza njih i rešava parking. Investitori moraju to da urade za ljude koji kupuju stanove u njihovim zgradama, na osnovu kojih oni zarađuju, a velika je investiciona aktivnost u pogledu stambene izgradnje", kaže Vučević na pitanje 021.rs.
 
Gradonačelnik dodaje da je siguran da investitori u cenu stana ukalkulišu i trošak za obezbeđenje garažnog ili parking prostora. Grad će biti tolerantan prema investitorima u zakonskim okvirima, kada su u pitanju urbanističke stvari, ali na njima je da obezbede dovoljan broj mesta, stav je Vučevića.
 
Međutim, pre manje od četiri godine priča gradskih čelnika je bila nešto drugačija. Tada su odbornici usvojili izmene i dopune Odluke o o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, po kojima su obaveze plaćanja doprinosa za svako neobezbeđeno parking mesto oslobođeni investitori koji grade objekat koji zauzima čitavu građevinsku parcelu, odnosno ako planska dokumentacija ni ne predviđa parking.
 
Čelnici grada su tada poručivali da je odluka logična i podsticajna za izgradnju parking mesta, a naročito većeg broja podzemnih garaža. Tada, kako je rečeno, u oko 10-15 odsto površine grada je postalo nemoguće, zbog prirode placa, uskih ulica ili visokih zgrada, obezbediti po parking mesto za svaki stan, te je ideja bila da se spratnim i podzemnim garažama reši višedecenijski problem građana.
 
Pojedini projektanti su poručivali da bi takva odluka mogla da dovede do toga da se poveća broj parcela, koje bi bile stoprocentno zauzete i izgrađene, dok bi budžet grada, kako su tvrdili, bio samo kratkoročno povećan. Više o tome pročitajte OVDE.
 
Vučević zaključuje da nove odluke u vezi sa parking mestima neće rešiti nasleđene probleme na Grbavici i Novoj Detelinari, gde moraju da pronalaze drugačije načine rešavanja problema parking prostora. Jedan od njih je i to što je u pozivu za izgradnju javnih garaža tartetiran upravo ovaj lokalitet, jer je tamo, kako kaže gradonačelnik, gotovo alarmantno stanje u vezi sa parkinzima.
Autor: Zoran Strika - strika@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Gradjanin
    14.07.2019 14:27
    Neverovatno
    Da predlog potekne iz urbanizma koji je jedini odgovoran da li novi sad ima uske ili siroke ulice,da li ce biti parking mesta ili nece i onda ti isti sto su krivi za ovo dadasnje stanje daju ovsko idiotski predlog. Svasta smo vidjali da vlast radi ali ovsko nesto jos nije bilo. Koliki treba da si retardiran da shvatis da kad srusis porodicnu kucu i predvidis kolektivnu gradnju pa jos to malo dosolis sa mitom pa capis jos par spratova( naravno promenom plana) i projektujes par parking mesta tu mora da fali parkinga. Gospodine gradonacelnice pocnite malo da reagujete vi sve znate ( niste glupi) a i advokat ste. Stanite malo na put vasim partiskim kolegama. Vijali ste demokrate i radnike gratske uprave za hotel hajat s vasi ljudi u sred centra dozvolise onoliku zgradurinu koja nije bila po planu ali plan sluzi da se moze dobiti malo parica za unuke i eto promene plana. Imamo te slucajeve po gradu i sve istim ljudima isti ljudi menjaju planove. Niste to znali gradonacelnice? Steta sto niste sin od kostunice pa da ste ne upuceni.znam da ovo nista nece promeniti ali da ipak kazem.
  • Novosadjanin
    09.07.2019 11:23
    Parking-ko je ovde lud?
    Ko odredjuje koliko ce biti parking mesta i da li ce ih biti? Urbanizam i sa time nema investitor nista.ko je predlozio nenormalnu taksu od 2oooooo dinara pa to je skuplje od svake garaze na trzistu a predlog potekao od urbanizma,isti onaj sto je dozvolio da se prave zgradurine po gradu i to prave iskljucivo isti investitori i to bas nikom ne bode oci tu sigurno nema mita. More treba svu bandu, socijaliste, demokrate,naprednjake... pohapsiti samo kad bi policija smela da radi posao za koni je placena.
  • Vox populi
    04.03.2019 08:22
    Liman 5
    Pogledajte svi u važećem Urbanističkom planu, nedavno na silu proguranom... ceo Liman 5 iza okretnice je projektovan bez parkinga!!! Već se zna investitor, dve zgradurine sa par stotina stanova plus poslovne zgrade, parkinga nigde. Svi će se parkirati na Limanu 4 i pomeriti zonu parkiranja ka ostalim Limanima. Minimum 1000 vozila dnevno im tu dolazi, pa vi vidite šta rade gradske vlasti. To je tema i za vas novinare... 1000 vozila tu, 1000 vozila u novu zgradu na Limanu 1 i minimum 1000 vozila za projekat Novi Sad na vodi, prostor bivše mornarice. Šta rade gradske vlasti? U čiju tikvu duvaju? Da se ne zaboravi... ova vlast je razvalila Liman pre 12 godina sa Park siti kompleksom i zgradom iza Limanske opštine! To im je uvelo oko 1000 vozila! Jedino im je uniforma bila radikalska... ali "stručnjaci" isti, danas vajni naprednjaci. Eto vam teme za ozbiljno istraživanje i proveru zakonitosti. Pitajte i "stručnjake" u JP Urbanizam... da li su se protivili... ili u stražnjicu vlastelinima duvali???
  • Markes
    02.03.2019 19:15
    Po stanu i lokal po 2 parkinga
    Ultimatum...nema gradnje ako investitor ne obezbedi po dva parking mesta po stanu ili lokalu do 50m2.
    Ovih dana gledam Galens na kruznom toku ka Limanu...lepota bez ijednog parkinga. Zbog takvih projekata su unisteni gradski kvartovi i kako stoje stvari i bice ih jos.
    Trenutno se to desava sa Limanom. Park city ima gomile stanova i poslovnoh kancelarija gde svi parkiraju po okolnim parkinzima jer imaju samo skupu podzemnu garazu isto vazi i za Irce malo nize. Tamo je zgrada napravljena na parkingu.
    Sada vajne gradske arhitekte prave spratne garaze i pored cele kineske cetvrti, restoran u parku i slične gluposti.
    Gde ode planska gradnja u Novom Sadu?!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest