Menu 021

Traže se koncesionari za izgradnju četiri garaže u centru Novog Sada

Grad Novi Sad objavio je javni poziv za davanje koncesije za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje javnih garaža u Novom Sadu.
Novi Sad 13.12.2019. | 11:04 > 12:52
Traže se koncesionari za izgradnju četiri garaže u centru Novog Sada
Foto: Pixabay
Reč je o četiri prethodno najavljene lokacije, kojima će privatnici upravljati 43 godine - podzemna garaža u Ulici Modene, na uglu Uspenske i Šafarikove, kod zgrade Banovine i na Trgu republike.
 
Konkretno, za garažu u Modene podzemna etaža nije ograničena (ali se preporučuju dve etaže), a procena je da će površina biti blizu 3.500 kvadrata. Kapacitet garaže je okvirno 100 automobila po etaži. Pristup je iz Modene, iz smera Ulice Žarka Zrenjanina. 
 
Garaža na uglu Uspenske i Šafarikove biće nadzemna (Po+P+4), ukupne površine 10.500 kvadrata, kapaciteta oko 70 mesta po etaži, a ukupno 350 mesta. Pristup garaži je iz Pap Pavla i Šafarikove.
 
Kod Banovine se takođe planira podzemna garaža sa dve etaže i ukupne površine 6.000 kvadrata, te približnim kapacitetom oko 90 mesta po etaži. Pristup garaži je iz Banovinskog prolaza i iz Ulice vladike Platona.
 
Garaža na Trgu republike biće podzemna, sa preporučene dve etaže i ukupnim kapacitetom od oko 400 putničkih automobila. Bruto površina je oko 14.000 kvadrata, a pristup garaži je iz Daničićeve ulice i Žarka Vasiljevića. 
 
Grad će obezbediti gradsko građevinsko zemljište za ovo javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije, a sama gradnja bi podrazumevala izgradnju objekta, uređenje, osvetljenje, vodovod i kanalizaciju, klimatizaciju, kao i opremu. 
 
Koncesija funkcioniše tako što zainteresovana i izabrana firma u celosti finansira sve faze ovog projekta, a garaže dobija na 40 godina, odnosno najviše 43 godine. Razlika od tri godine odnosi se na period koji će izabrana firma imati da izgradi sve četiri garaže, a snosiće i sav rizik u vezi sa komercijalnim korišćenjem garaža. Grad, u slučaju koncesije, ne snosi nikakav rizik i ne daje garancije izabranoj firmi da će uspeti da ostvari poslovni uspeh. U ovim uslovima je Grad nedavno sklopio i JPP za državne apoteke.
 
Firma koja preuzme garaže moći će da odredi cenu za parkiranje, ali uz prethodnu saglasnost Grada i u skladu sa važećim propisima i ugovorom koji bude potpisan. 
 
Javni poziv otvoren je do 21. februara 2020. godine, a kriterijum za dodelu posla je ekonomski najpovoljnija ponuda. Svaka zainteresovana firma dužna je da za svaku od garaža za koju planira da aplicira dostavi bankarsku garanciju u iznosima od 14 miliona dinara (za garažu u Modene) do 38 miliona dinara (za garažu u Šafarikovoj).
 
Podsetimo, plan Grada da sprovede koncesiju za izgradnju ukupno 12, a u početku pomenute četiri garaže, naišao je na negodovanje opozicije u Skupštini grada. Odbornici demokrata mišljenja su da će ovo biti "jedan veliki neuspeli projekat" u okviru dva slaba mandata aktuelne vlasti, a odbornici radikala smatraju da bi Grad mogao ove projekte da iznese sam i potom ubira prihode od naplate parkiranja.
 
Preostalih osam lokacija za planirane garaže u narednim godinama nalaziće se u stambenim naseljima. Koja su naselja u pitanju saznajte OVDE.
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • tamara
    14.12.2019 17:42
    Banovina
    Potpuno je nejasno cemu garaža ispod Banovine ako se pravi na 200 metara ista takva u Modene.Banovina treba da ostane u parku kako je to projektovano u vreme gradnje.U suprotnom poslednja zelena oaza u ovom delu grada će zauvek nestati!Razmislite dobro
  • Bili Kid
    13.12.2019 18:47
    Predlazem Dodika. Ovo mu jos nedostaje u potpunoj okupaciji Novog Sada.
  • Ns 49
    13.12.2019 17:47
    Grad bi pravio i više garaža koje su nam preko potrebe ali stalno se neko nešto buni a nema gde da ostavi auto.
    Dobro je da se krene ali treba garaža još ali obzirom da su podzemne na plavnom i peskovitom terenu treba voditi računa da budu izgrađene valjano i da ne traju 43 već 103 godine.
    Ja sam da se pravi i most na ovakav načimn finansiranja ali predsednik Vučić je nešto protiv koncesije ali tvrdim da Vojvodini treba dati veću ekonomsku samostalnonst da ne bude istina što je kazao N. Čanak da smo mi dobili 17 Km autoputa Srbija 150.
    Svi se boje ekonomske krize koja je po meni moguća i to da se izazove namerno početkom sled. godine kako bi se srušio Tramp.
  • Xyz
    13.12.2019 15:48
    Xyz
    Znači opet ništa od garaže na uglu Jovana Subotića i Đure Jakšića??? Pa već 20 godina izbegavate ovu lokaciju. Molim lepo, onda sklonite taj plan i dozvolite da se tu nešto drugo gradi. Sve nas z........ e!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest