Menu 021

Novosadski odbornici dali dozvolu da se GSP zaduži za nove autobuse, odlučivali i o Radničkom, DES-u, dugovanju Spensa...

Odbornici Skupštine grada danas su raspravljali o tome da se GSP-u odobri zaduživanje kod Evropske banke za obnovu i razvoj od sedam miliona evra za kupovinu 30 autobusa.
Novi Sad 23.12.2019. | 07:42 > 13:32
Novosadski odbornici dali dozvolu da se GSP zaduži za nove autobuse, odlučivali i o Radničkom, DES-u, dugovanju Spensa...
Foto: 021.rs

Ovi autobusi su jedina vozila koja će GSP kupiti u 2020. godini i deo su veće obnove voznog parka u ovoj i narednoj godini, koja podrazumeva nabavku ukupno 101 autobusa, o čemu više OVDE.

Mada su obnovu voznog parka GSP-a podržali svi odbornici, šef opozicione Demoratske stranke Veljko Krstonošić je odluku o zaduživanju za sedam miliona evra ocenio neopravdanom i nejasnom. Kako je naveo, nije logično da se Grad koji u budžetu ima gotovo sedam milijardi dinara suficita, dodatno zadužuje. On smatra da se ovde radi o predizbornim aktivnostima Srpske napredne stranke, koja kako kaže, za osam godina koliko je na vlasti u Novom Sadu nije ozbiljnije uložila u GSP i sada za nekoliko meseci kupuje više od 100 autobusa.

Na dnevnom redu Skupštine grada je bio i zahtev gradskog veća da Vlada Srbije promeni odluku iz 2018. godine o ustupanju zgrade Radničkog univerziteta lokalnoj vlasti, tako da se izbriše rečenica u kojoj stoji da je zgrada data zbog obnove. To će omogućiti da se, ukoliko bude potrebno, konstrukcija izgorele zgrade sruši posle 20 godina, s obzirom da Novi Sad planira da je ponudi investitorima. O ovome je nedavno govorio i gradonačelnik Miloš Vučević o čemu opširnije OVDE.

Vučević je sada naveo da će se ovom izmenom obaviti tehničke ispravke i da tek treba da se donese odluka o tome šta će biti sa zgradom Radničkog, odnosno da li će se ići u javno-privatno partnerstvo, koncesiju, prodaju ili neku drugu varijantu.

Vučević je o ostalim tačkama dnevnog reda današnje sednice naveo da se radi o redovnim tačkama, među kojima je istakao odluku o kupovini autobusa.

Skupština grada je dala saglasnost i na planove poslovanja javnih preduzeća i Turističke organizacije Novog Sada, kao i nekoliko gradskih uprava u 2020. godini, a složili su se i da se sprovede odluka o povećanju kapitala Grada u Spensu na osnovu duga ovog preduzeća ka "Vodovodu i kanalizaciji". O tome više OVDE.

Na dnevnom redu je bilo i nekoliko urbanističkih planova i to dela Kovilja, lokacije za vrtić u Kaću, kao i promena tri plana i to dela Futoga, Ledinaca i dela Radne zone u Novom Sadu zbog korekcije širine koridora dalekovoda od 110KV i promena plana dela grada oko Betanije, jer je plan da se na mestu nekadašnjeg DES-a izgradi stambeni kompleks od nekoliko zgrada, dogradi deo porodilišta i proširi obližnji vrtić.

Šef odborničke grupe Srpske radikalne stranke Đurađ Jakšić je tražio da se objasni zbog čega se premešta DES i izrazio sumnju da je ovo samo znak da su Grad i Republika odustali od dalje podrške specijalizovanom preduzeću za zapošljavanje osoba sa invaliditetom, koje postoji gotovo sedam decenija. Podsećajući da je poslednji plan reorganizacije u okviru stečaja odbijen u novembru, Jakšić je zatražio da državni organi omoguće da ovo preduzeće i dalje nastavi da postoji.

Gradonačelnik Miloš Vučević je odgovorio da se premeštanje DES-a planira jer je u tom bloku to poslednji industrijski objekat i da je to razlog za donošenje ovakvog plana, a da će ovo preduzeće dobiti novo postrojenje u nekoj od radnih zona. O samom očuvanju ovog preduzeća, gradonačelnik je naveo da Grad zajendo sa Republikom radi na tome, ali da postoje mnogi problemi, od kojih je najveći dug iz ranijih perioda.

Odbornici su dali i saglasnost na to da se kupi kuća u Čajkovskog 1/a od Razvojne banke Vojvodine u stečaju kako bi to bilo sedište Mesne zajednice "Petrovaradin", a složili su se i sa prodajom četiri sobe i apartmana u odmaralištu Igalo za oko 130.000 evra, čiju je izgradnju Grad sufinansirao sa Pokrajinom.

Na kraju, data je saglasnost i da dosadašnja v.d. direktora Zoohigijene Ivana Kukun kao jedini kandidat nakon konkursa, postane direktorka ovog preduzeća.

Kažimo i da je nakon sednice u sali ispred Skupštine poslužen novogodišnji koktel za odbornike.

Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Dje ge vara
    25.12.2019 17:52
    Kredit
    Evo kako to funkcioniše. Isti ti odborici, nebitno da li su vladajući ili opozicija. Svake godine sakupljajući poene kod penzionera, izdaju 38.000 besplatnih godišnjih karata. Pored tih karata ina još petnaest vrsta beneficiranih karata koje grad treba da refundira. U pitanju je oko 1.5 milijarde dinara godišnje koju bi grad trebalo da uplati na račun JGSP-a. Problem linijskih taksista, koje takođe grad dozvoljava van Zakona da rade i time direktno nanosi štetu preduzeću koji uredno plaća poreze. GSP ina nelojajlnu konkurenciju i gubitak preko milijarde. Zapišljavanje partiskih poslušnika i višak rade snage, takođe srtvara gubitak. I na kraju, koje licenerje. Grad je dozvolio da se radnici JGSP-a dodato zaduže kako bi imali ščim raditi.
  • Osica
    24.12.2019 10:03
    *Nekadasnjeg DES-a*. Taj DES i dalje postoji, i evo radi se.
  • Imre
    23.12.2019 18:24
    Znali neko kako ce se zvati GSP posle nabavke autobusa?
  • Realista
    23.12.2019 16:31
    Fašizam
    Kada nepismena bagra "odlučuje", to onda ovako izgleda.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest