Menu 021

GSP će naredne godine nabaviti 30 autobusa iz kredita EBRD

Gradsko saobraćajno preduzeće u Novom Sadu planira da u 2020. godini kupi 30 autobusa iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za sedam miliona evra, mada je prvobitno najavljeno da će biti kupljeno 50 ovih vozila.
Novi Sad 18.12.2019. | 09:25 > 10:44
GSP će naredne godine nabaviti 30 autobusa iz kredita EBRD
Foto: 021.rs

Na ugovor o ovom kreditu saglasnost bi narednog ponedeljka trebalo da da i Skupština grada kojoj je poslat zahtev Gradskog veća i GSP-a. Nakon što se Skupština složi, EBRD će sprovesti tender da se kupi 25 solo autobusa na gas i pet zglobnih autobusa takođe na gas. Zajam koji Grad Novi Sad dobija predviđa da grejs period od godinu dana, a otplata traje sedam godina uz godišnju kamatu od 2,2 odsto. Ovaj kredit Novi Sad, odnosno GSP dobija u sklopu podrške Evropske banke "zelenim projektima" jer su novi autobusi na CNG gas.

GSP je u odluci za uzimanje kredita naveo da je kupovina autobusa potrebna jer ovo preduzeće trenutno ima 267 autobusa (185 solo, 69 zglobnih i 13 mini) koji su u proseku stari 13,7 godina (196 je starije od 10 godina, a od toga njih 72 ima više do 20 godina), s tim da su tokom 2019. godine na inventaru stalno imali od 67 do 78 neispravnih autobusa. GSP kaže da zbog smanjene tehničke ispravnosti voznog parka nisu bili u mogućnosti da obezbede potreban broj autobusa za realizaciju planiranog reda vožnje.  Ovome dodajmo i da GSP ima manjak radnika i to najviše vozača, zbog odlaska više desetina njih u inostranstvo. Trenutno, prema podacima iz godišnjeg plana rada ovog preduzeća za 2020. godinu, nedostaje 37 vozača solo autobusa.

Kupovina 25 zglobnih i pet solo autobusa će biti jedina nabavka novih autobusa u narednoj godini, ali će sveukupno ova vozila biti deo veće obnove voznog parka koja je u toku već nekoliko meseci.

Naime, u GSP je krajem leta stiglo osam mini autobusa, dok je pre nekoliko nedelja isporučeno 13 mercedesovih solo autobusa na gas (287.612.812,5 dinara bez PDV-a- plaćeno iz budžetske rezerve za 2019, više o tome OVDE), a tokom proleća će stići još 30 solo mercedesovih autobusa na gas (682.254.694,8 dinara bez PDV-a, više o tome OVDE) i 20 turskih BMC zglobnih autobusa na gas (606.756.000 dinara bez PDV-a, više o tome OVDE) koji se plaćaju iz budžeta (700 miliona avansno plaćeno u 2019, 850 miliona dinara će biti plaćeno iz budžeta za 2020. godinu).

Kada autobusi iz kredita EBRD-a stignu u Novi Sad u drugoj polovini naredne godine, GSP će ukupno imati 101 novi autobus i time prepoloviti starost voznog parka na 6,7 godina.

Nove nabavke buseva se očekuju tek u 2021. godini, kada GSP predviđa da kupi pet zglobnih autobusa na dizel po ceni od 413 miliona dinara, kao i još 10 solo autobusa na dizel po ceni od 260 miliona dinara.

Dodajmo i da će novi autobusi u velikom broju biti uključeni u novi elektronski sistem naplate koji se planira prvo za gradske linije, a potom i za prigradski i međumesni saobraćaj, a o tome više OVDE.

Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • stevan tamindzic
    26.12.2019 08:04
    losa politika
    u jednom delu teksta pise da fali 37 vozaca , nazalost falice ih mnogo vise , jer odlazi iskusan vozni kadar sirom Evrope ( naravno razocaran u srpski standard i lazi politickog vrha da ce plate biti priblizne zemljama EU ) , posto je sve manji broj mladih ljudi koji polazu za " D " kategoriju GSP se hvata za poslednju slamku dovodjenjem , vozackog kadra koji je mahom pred penzijom . a noviji kadar ne prodje dovoljno" kaljenje " pre nego sto izadje na liniju da obavlja ovu kompleksnu i veoma odgovornu delatnost ( nekad 3 meseca garazer pa onda na liniju a sad jok ) . Samo nam fale za volanom migranti i onda su vrata od ludnice totalno otvorena .
  • Za Derana i slične
    19.12.2019 09:39
    Od svega će se ovde napraviti drama i poligon za nadglasavanje i nadsrbljivanje. Srbi nisu izmislili ni ćirilicu ni latinicu, usvojili su prvo ćirilicu, pa zatim latinicu. Niko ih na to nije terao, pismenost im je omogućila razvoj i napredak. Pisma služe za sporazumevanje, ne za nadkur....nje. Politika Jugoslavije je bila da se ravnopravno koriste oba pisma, ljudi u Srbiji su to bez problema prihvatili, ova vlast je odlučila da treba da natura samo ćirilicu, kao ona je naša, zanemarujući našu istoriju pre samo par decenija. Ko zna šta će biti politika neke sledeće vlasti. Normalan čovek u Srbiji je zadovoljan što poznaje i koristi dva pisma, čak smo u svetu i zanimljivi i poznati što ravnopravno koristimo dva pisma. Uzgred, ćirilica na autobusima je nelogična jer javni prevoz koriste i stranci.
  • Turkan
    18.12.2019 17:41
    Blaah
    Hahha pa juce ste kukali kako losi autobusi a danas se kuka sto se kupuju novi.... ajmo malo mozak isprati u petak na skupu 1 od SzS pa mozda nadjete jos koje negodovanje na neke dobre vesti....
  • Djole
    18.12.2019 16:42
    E sada te pravnike na preedukaciju za vozača ili računopolagača na kartama...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest