GSP kupuje još 30 autobusa, do kraja 2020. znatno podmlađen vozni park

Gradski prevoz u Novom Sadu će biti bogatiji za još 30 solo mercedesovih autobusa za šest meseci, saznaje 021.rs.
GSP kupuje još 30 autobusa, do kraja 2020. znatno podmlađen vozni park
Foto: 021.rs

Međutim, ovo je samo delimično uspeo tender, jer je bila predviđena kupovina 50 novih autobusa, ali GSP nije dobio ispravne ponude za 20 zglobnih autobusa i ta nabavka će morati da se ponovi.

Što se tiče 30 autobusa, njih će po ceni od 682.254.694,8 dinara bez PDV-a u roku od 180 dana odnosno šest meseci od potpisivanja ugovora isporučiti "Star Import" iz Beograda, koji je generalni zastupnik Mercedesa. Na tenderu je bila i ponuda preduzeća "Buses and Coaches" iz Beograda, koje je nudilo turske autobuse firme "Otokar Otomotiv VE Savinma Sanayl A.S.", ali je odbijena jer ova firma nije imala svu dokumentaciju.

Ovi autobusi su na CNG gas, niskopodni, sa klima uređajima, mehaničkim rampama, wi-fi ruterima i video nadzorom. Izvesno je da je u pitanju ista vrsta autobusa kao još 13 koji do Nove godine treba da stignu u Novi Sad, a na osnovu nabavke koju je još u maju obavio GSP. 

Pomenimo da kada se uporede cene pojedinačnih solo autobusa iz prethodne i sadašnje nabavke, dobije se da je GSP ovaj put mercedesove autobuse platio oko 600.000 dinara više po komadu, odnosno za svih 30 autobusa to je preko 18 miliona dinara, što je skoro cena jednog novog autobusa.

S druge strane, javna nabavka 20 zglobnih autobusa na CNG gas nije uspela jer ni "Star import" ni drugi ponuđač "M.P.N. Promet" iz Beograda nisu imali ispravne ponude. Mercedesovi zglobni autobusi su odbijeni jer je isporuka prelazila rok od 180 dana, jer su imali kapacitet boca od samo 400 km, a tražilo se 600 km, kao i zbog toga što je cena bila veće od procenjene, odnosno za 20 autobusa su tražili 635.405.597,40 dinara bez PDV-a, dok je procenjena vrednost bila 607.666.666,67 dinara bez PDV-a. Iako je ponuda "M.P.N. Promet" imala ispravnu cenu od 606.756.000 dinara bez PDV-a, proglašena je za neispravnu jer je rok važenja ponude bio 60 iako se tražilo 90 dana, a i tehnički opis autobusa turskog proizvođača BMC nije sadržao sve tehničke specifikacije.



Podsetimo da GSP posle niza godina ozbiljnije obnavlja vozni park i da je Grad iz budžeta u tu svrhu izdvojio gotovo dve milijarde dinara, a očekuje se i da Evropska banka za obnovu i razvoj sa gradskim prevoznikom potpiše ugovor o kreditu od još sedam miliona evra (oko 800 miliona dinara).

Sveukupno, trenutna situacija je da je u GSP stigla polovina od osam Ivekovih midi-autobusa na CNG gas (99.880.000 dinara bez PDV-a), do kraja godine se isporučuje 13 mercedesovih solo autobusa na CNG (287.612.812,5 dinara bez PDV-a), a sada je ugovorena isporuka još 30 mercedesovih solo autobusa na CNG (682.254.694,8 dinara bez PDV-a) u roku od šest meseci.

U narednim mesecima sledi ponovljeni tender za 20 zlobnih autobusa na CNG, ugovor i potom tender za nabavku 25 solo i pet zglobnih autobusa sa pogonom na CNG gas iz kredita EBRD (sedam miliona evra), a gradski čelnici su ranije najavili da planiraju i da u 2020. godini izdvoje novac za još 30 solo i 20 zglobnih vozila, što bi bilo oko 1,5 milijardi dinara sa PDV-om.

Ukoliko sve ovo bude realizovano, a znajući da je GSP dobio oko 40 autobusa u proteklih pet, šest godina, vozni park gradskog prevoznika bi bio skoro potpuno obnovljen do kraja naredne godine i novosadski prevoznik bi imao oko 200 autobusa starih ispod 10 godina, od čega bi polovina bila mlađa od pet godina.

  • Lik koji nije bitan.

    13.09.2019 04:31
    Jos nebitan
    Ocu naici na naslov! Gde Firma nije na 1 mestu? Nego ljudski resurs, (radnik). Gde je isti resen u svim firmama. A na 2-gom mestu Firma, mehanizacija, amortizacija. Itd. Ljudi su izrevoltirani, gladni. Zaduzeni, prevareni. Premoreni, zive od 1 do 15.i to ako nekasni. Robuju sistemu. Sve je to lepo. Novi autobusi, rendgen. Putevi se sredjuju,vrtici, skole,subvencije, citave nauke. Pritom mali radnik, malo veci. I jos veci su nosioci svih tih poslova i preduzeca. A ne ovi sto se otimaju oko njih, posle izbora i urusavaju dobre firme. Ko je sagradio Vrtice i od cijih para? i ko vam cuva decu ko ih edukuje. Ko pritom kupuje knjige od 30.000.hij. Ima ali su redki. U mojoj ulici tesko a velika je. Prosek je od 30 do 40 hilj. Zivi zivot na rate.,bez brige i mozga. Ponizavajuci tekstovi.nikad veca povecanja plata i penzija 10 puta ti uzmu a dva vrate. I tako.
  • dule

    09.09.2019 08:40
    Novi sad08.09.2019 • 11:04
    Najvaznije od svega sto su autobusi na CNG, najbolja alternativa dok se elektrifikacija ne bude pristupacnija. Sledeci korak o kom bi trebalo da se razmislja da gradski prevoz bude potpuno besplatan a da se uvede ekoloska taksa za voznju privatnih vozila u gradu od cega bi se to finansiralo. Da Novi Sad bude bar u necemu moderan grad




    Jel može neki smislen predlog kako da se sprovede naplata te ekološke takse a da to bude iole pravično (čitaj ko više zagađuje više i da plati) a opet izvodljivo.
  • Lajos Pete

    08.09.2019 21:11
    Autobusi Mercedes
    Zasto se kupuje Mercedes(ne treba da mi neko objasnjava-automehanicar starog kova kad se radilo gen opravka motora-Postujem Mercedes) kad se Volvo POKAZO NAJZAHVALNIJIM za Novi sad?! Ocito da je neko pranje novaca? !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti