Menu 021

Novi most preko Dunava na ranom javnom uvidu, prigovori mogući do 13. jula

Konceptualni okvir plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu je stavljen na rani javni uvid, a građani i zainteresovana lica mogu svoje prigovore da dostave do 13. jula.
Novi Sad 01.07.2020. | 14:01 > 17:40
Novi most preko Dunava na ranom javnom uvidu, prigovori mogući do 13. jula
Foto: 021.rs
Kako se navodi u konceptualnom okviru plana, ovaj prostor je već decenijama predviđen za produžetak Bulevara Evrope i izgradnju mosta. Lokacija je, u najvećem delu, neizgrađen prostor, osim u delu Ulice Sime Matavulja i zapadnom delu gde se nalazi kasarna Vojske Srbije.
 
Neizgrađeni prostor obuhvata i deo istočnog oboda Telepa i naselja Depresija na zapadnom obodu Limana IV. Trasa mosta bi trebalo da prelazi preko područja Ribarskog ostrva i Kameničke ade, a na sremskoj strani je predviđeno da se završi na raskrsnici državnog puta 119 i Karađorđeve ulice. 
 
Osim trase mosta, trebalo bi da se definiše i trasa biciklističkih staza, ali i da se detaljnije razrade raskrsnice na području plana. Saobraćajnica bi trebalo da bude namenjena kretanju automobila, autobusa, teretnog saobraćaja, pešaka i biciklista.
 
U planu se ocenjuje da je most "od izuzetnog značaja", a kao osnov za izradu navodi se Generalni urbanistički plan Grada Novog Sada do 2030. godine, čija je izrada "u toku". Drugi planovi pod neposrednim uticajem su Plan generalne regulacije priobalja na levoj obali Dunava u Novom Sadu i Plan generalne regulacije prostora u zapadnom delu grada na području Telepa.
 
Iako se u dokumentu navodi da će se za izradu plana pribaviti potrebni uslovi od organa, posebnih organizacija, imalaca javnih ovlašćenja i drugih institucija, poznato je da je plan za uređenje priobalja, kao i generalni urbanistički plan, još uvek pod upitnikom zbog izostanka saglasnosti Voda Vojvodine, s obzirom na to da se radi o području koje zahvata redovnu odbranu od poplava.
 
Planirani most ukršta se sa bačke strane sa nasipom prve odbrambene linije Novog Sada, a u planu se navodi da će uslovi za taj deo biti pribavljeni od Javnog vodoprivrednog preduzeća "Vode Vojvodine". 
 
Podsetimo, prošlog meseca gradonačelnik Miloš Vučević predstavio je maketu mosta izrađenu na osnovu Generalnog projekta koji je prošle godine naručila Uprava za građevinsko zemljište i investicije, o čemu je 021.rs već pisao.
 
Predstavljajući maketu, Vučević je naveo da je Vlada odlučila da njegovu izgradnju proglasi projektom od nacionalnog značaja, što bi značilo kraće rokove i jednostavnije procedure, a moguće i izostanak sklapanja ugovora bez postupka javne nabavke. Opširnije o tome čitajte OVDE
Autor: Dragana Prica Kovačević - dragana@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Djordje
    02.07.2020 08:28
    Bezsekiracije
    Nesekirajte se , most i kome se ovde pise necete videti jednostavno bioloski necete doziveti, to je daleka buducnost. Na Telepu kraj Mitrovacke ulice prema V Jagica kao slepa ulica sa nekih 150 metara gradila se 40 godina !!!
  • Nina
    02.07.2020 08:25
    Sada kada je dat na uvid ,arhitekte Viki je to posao ,molim da. Svojim znanjem ukažu na sve nedostatke.
    I da nama koji nismo iz te branše objasne i obrazlože da i mi odemo i damo primedbu ili se peticijom potpisemo.
    Po meni nije vreme za most jer ima prečih stvari a jedna je i specijalistički dom zdravlja, kola hitne pomoći malim mestima,putevi kanalizacija po selima....
    A ne kao dom zdravlja Liman
    Ostali samo zidovi,sve se renovira,....
    Samo su trebali da skupe Jos malo para i da naprave novi dom zdravlja na nekoj drugoj lokaciji jer se grad siri...
    Ovako ce biti baba u novoj haljini....
  • Miki
    02.07.2020 08:20
    Tu most ne treba
    Most koji bi rasteretio grad je onaj koji bi se napravio izmedju Futoga i Beocina. Jedino na tom mestu on bi mogao da usmerava saobracaj sa jedne na drugu obalu Dunava bez ulaska u grad. Iz Backe Palanke i tog dela Backe ka Rumi, Sapcu i dalje, saobracaj bi prelazio na sremsku stranu preko tog mosta i ne bi dolazio ni blizu grada. Isto i u suprotnom smeru. Iz Beocina prema severu takodje, saobracaj bi se preveo na backu stranu preko tog mosta i ne bi uopste ulazio u grad ako nije namenjen transport Novom Sadu.
    Samim tim bili bi rasterceni i Sremska Kamenica a narocito Petrovaradin na veliko zadovoljstvo njihovih stanovnika.
    Ujedno znacajno bi se pomoglo stanovnicima sremske strane uzvodno od Beocina da ostvare jednostavnije i krace putovanje ka Backoj Palanci kao centru tog dela nase zemlje. Znamo da most kod Backe Palanke pripada dvema zemljama i da u svakom momentu moze biti poteskoca u koriscenju istih. Primer je i sadasnja situacija sa korona virusom i zabranama prelaska granica.
    Mostovi su skupi, dugo se grade i zato treba misliti o dugorocnim resenjima koja ce pomoci i olaksati zivot vecem broju ljudi.
    Mislite i o poslednjoj prirodnoj oazi u Novom Sadu, o Dunavcu i Ribarskom ostrvu...
  • Mila
    02.07.2020 03:42
    ...
    I bar jos jedan most izmedju Novog Sada i Backe Palanke.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest