Menu 021

Udruženje lađara: Započeto uklanjanje ledolomaca sa Keja, voda iz "Čakora" ispumpavana direktno u Dunav

Pripremni radovi na uklanjanju ledolomaca "Vučeva" i "Čakora", koji je počeo da tone, započeti su u četvrtak, 6. avgusta, saopštilo je Udruženje profesionalnih lađara Srbije.
Novi Sad 07.08.2020. | 14:45 > 14:47
Udruženje lađara: Započeto uklanjanje ledolomaca sa Keja, voda iz
Foto: 021.rs
"Koliko smo informisani, o početku radova je obaveštena Lučka kapetanija Novi Sad koja do sada nije izdala saopštenje brodarstvu", navode lađari.
 
Reporter 021.rs obišao je danas lokaciju na kojoj se nalaze brodovi, ali tamo nije bilo radnika. Kako se može videti, krma "Čakora" je sada iznad površine vode, što je razlika u odnosu na prethodne mesece, kada je bila u potpunosti pod vodom.
 
Udruženje profesionalnih lađara Srbije (UPLS) već nekoliko godina upozorava na potencijalnu opasnost od brodova koji su više od 15 godina usidreni uz Kej. Da je bilo razloga za zabrinutost pokazalo se nakon potonuća "Čakora", kada se u junu izlila tečnost iz ovog broda u Dunav.
 
Iako su radovi na uklanjanju započeli, u Udruženju su već na samom startu imali razloga da kontaktiraju inspekciju, a razlog je ispumpavanje vode iz mašinskog prostora direktno u Dunav. 
 
"Voda iz mašinskog prostora se ispumpava direktno u Dunav, bez zaštitne barijere. Obaveštena je inspekcija plovidbe, koja se izjasnila da to ne spada u njihovu nadležnost. Potom je obaveštena inspekcija javnog preduzeća Vode Vojvodine i oni su jutros izašli na teren, a radovi nisu bili u toku. Masna fleka koja se vidi na fotografijama (vidi OVDE) prostirala se u tankom sloju i mogla se uočiti nekoliko kilometara nizvodno od mesta ispumpavanja", poručuju u UPLS.
 
 
Krajem prošlog meseca saopšteno je da se Grad Novi Sad obratio republičkim organima kako bi se pronašlo rešenje za ove propale ledolomce. Ledolomci su pripadali nekadašnjoj kompaniji "Heroj Pinki", koja je nakon privatizacije postala deo "Dunav grupe agregati" Dušana Borovice. Firme su propale, a sa njima i ledolomci.
 
Ministarstvo građevinarstva je u maju ove godine izdalo rešenje prema kojem je kompanija "DMB Shipping" iz Rume morala odmah da "stavi brodove u raspremu, na za to određenu lokaciju". Ovo preduzeće to nije učinilo "odmah", nego je u julu, nakon što je tečnost već iscurila iz "Čakora", a brod potonuo, obavestilo Lučku kapetaniju Novi Sad da je "prebacivanje brodova uslovljeno padom vodostaja Dunava, kako bi se obavilo bezbedno".
 
Novi Sad je zatražio da se pronađe drugo adekvatno rešenje kako bi brodovi bili premešteni u što kraćem roku, te da vlasnik samih ledolomaca uloži veći napor da se taj posao obavi, a ne da se čeka pad nivoa Dunava.
 
Firma "DMB Shipping" koja treba da izmesti ove brodove povezana je sa Dušanom Borovicom. Prema podacima Agencije za privredne registre, odgovorno lice DMB-a u Rumi je Dragana Orlić, koja je do 27. maja bila zakonski zastupnik firme "Borovica transport". Više o tome OVDE.
Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Ta divna stvorenja
    07.08.2020 21:04
    Lupice vas po tintari kada dozlogrdi onima nizvodno koji su vec EU.
  • Lex
    07.08.2020 21:03
    Budalizam
    Baš me zanima šta bi bilo da sam ja recimo vlasnik tih brodova i te propale firme. Verovatno bih golim rukama morao da ih prebacim gde treba, da ne bih na robiji završio. Zašto ne može na tajkune da se primeni isti zakon koji važi za nas smrtnike. Samo malo, pa to i jeste isti zakon.
  • Zzz
    07.08.2020 19:55
    I čemu služi lučka kapetanija????
  • pavle
    07.08.2020 19:32
    Borovica je unistio sve sto je dotakao.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest