Odbornici u petak usvajaju plan novog mosta u Novom Sadu, pogledajte odbačene primedbe

Predlog plana generalne regulacije novog mosta u produžetku Bulevara Evrope biće ovog petka pred odbornicima Skupštine grada.
Odbornici u petak usvajaju plan novog mosta u Novom Sadu, pogledajte odbačene primedbe
Foto: 021.rs (Grad Novi Sad)
Most će, kako je 021.rs već izveštavao, graditi kineska kompanija CRBC, odnedavno poznata po tvrdnjama lokalnih aktivista da je u Crnoj Gori devastirala korito reke Tare.
 
Planom je obuhvaćeno više od 21 hektara površine, mahom neizgrađenog prostora, osim u delu Ulice Sime Matavulja i zapadnog dela, gde je kasarna Vojske Srbije.
 
Šta sve piše u predlogu plana?
 
Objekti u Sime Matavulja su u vrlo lošem stanju, a slično je i na prostoru kasarne. Kad je reč o samom Bulevaru Evrope, on je do sada izgrađen do dvotračne kružne raskrsnice, u koju se ulivaju Bulevar patrijarha Pavla, Ulica Ćirila i Metodija i produžetak Bulevara cara Lazara. 
 
Od ove raskrsnice do obale Dunava, sa novosadske strane je neizgrađen prostorni potez istočnog oboda Telepa i Depresije na zapadnom obodu Limana IV, ali i deo kompleksa Vojske Srbije.
 
Predložena saobraćajnica treba da bude primarna gradska saobraćajnica (gradska magistrala) namenjena kretanju automobila, javnom gradskom prevozu, teretnom saobraćaju, pešacima i biciklistima, te da omogući prelaz sve planirane infrastrukture preko Dunava, uz uslov da se obezbedi slobodan profil plovnog puta. 
 
Ovaj most povezaće primarnu uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom i mora da ima najmanje dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka.
 
Most i saobraćajnice u njegovom nastavku treba da imaju drumsku, pešačku i biciklističku vezu sa planiranim nastavkom Bulevara Evrope, Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara, Ulicom heroja Pinkija i Ulicom Ive Andrića, planiranim nastavkom Bulevara despota Stefana, odnosno Ulicom 1300 kaplara i planiranim nastavkom Ulice Sime Matavulja, kao i budućim drumskim saobraćajnicama koje će povezivati Ribarsko ostrvo i Kameničku adu.
 
Sa Kameničke ade planira se isključivo biciklistički i pešački direktan pristup mostu.
 
Čitavom dužinom od Bulevara Evrope do poslednje raskrsnice iznad površinskih saobraćajnica, planirana je mostovska konstrukcija.
 
Nakon Ribarskog ostrva, koridor Bulevara Evrope prelazi preko Dunava na sremsku stranu. Za razliku od novosadske, leve obale Dunava koja je niska i ravničarska, desna sremska strana je izuzetno strma.
 
Biciklističke staze na mostu idu od Sremske Kamenice do veze sa Ribarskim ostrvom pa dalje nastavljaju ispod mosta. U tom smislu se planiraju dva para biciklističkih rampi - jedan u zoni kružne raskrsnice koja vodi ka Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, a drugi po silasku sa centralnih raspona mosta preko Dunava na novosadskoj strani (veza za Kameničku adu i planiranu međunarodnu marinu).
 
Koje predloge i primedbe građana i stručnjaka su urbanisti odbacili?
 
Nacrt generalne regulacije budućeg mosta bio je na javnom uvidu od 13. marta do 11. aprila. U tom periodu pristiglo je 15 primedbi, između ostalih i novosadskih ekoloških udruženja, stručnih organizacija i pojedinaca. Žalbe su se odnosile na omogućavanje teretnog saobraćaja preko mosta, što bi dovelo do veće buke i zagađenja u delovima grada kojim se proteže saobraćajnica. 
 
Građani su tražili da se izradi studija o uticaju na životnu sredinu, ali su urbanisti tu sugestiju odbili obrazloženjem da se za urbanističke planove ne rade ovakve studije, ali se rade prilikom izgradnje objekata. To znači da će studija biti izrađena kad na red dođe idejno rešenje ovog mosta.
 
Neke od odbijenih primedbi su i da se planirani most ne uklapa u arhitekturu grada, da je štetno i neopravdano graditi marinu i vijadukt, ali i da će izgradnja mosta negativno uticati na živi svet, pogotovo na ptice vodenih staništa.
 
Urbanisti u obrazloženjima navode da će se, izgradnjom planiranog mosta, ostvariti velike uštede.
 
  
 
Inače, na dve lokacije u predlogu plana navodi se konstrukcija "Most Evrope" kao naziv novoplaniranog mosta. Međutim, to je greška koja se ne odnosi na ime mosta koje će, prema najavama Grada Novog Sada, birati Novosađani. Zvanično ime mosta još uvek nije odabrano, a koje predloge su u anketi 021.rs dali naši čitaoci saznajte na OVOM LINKU.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • sasa

    18.06.2021 11:53
    najeb*smo
    izvinjavam se svima koji su se našli prozvani
    a meni je krivo što me je neko sa pitanjem "odakle sam " isprovocirao
  • sasa

    18.06.2021 11:34
    najeb*smo

    ne možeš očekivati oazu mira i tišine u gradu ....( nigde u svetu ) i tebi je važno odakle su moji.... belci ,slobodni strelci , ... prapra deda ili dede iz Austo-Ugarske
    otac kupio (ne dobio ) stan na limanu
    i ti moraš da se složiš da most treba



  • Novi Sad

    18.06.2021 09:56
    Novi Sad je bio lep grad.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti