FOTO: Novi Žeželjev most tonuo u mrak do prošlog petka

Novosađani su poslednjih meseci mogli da primete očigledan kvar na dekorativnom osvetljenju drumsko-železničkog mosta, popularno zvanog Žeželjevog mosta u toku noći.
Osvetljenje prema Petrovaradinu malo radi, malo ne radi, zbog čega je ponekad manje od polovine mosta bilo osvetljeno. 
 
Zbog čega osvetljenje na ovom mostu ne radi pitao se i jedan čitalac 021.rs, koji je zaključio da "Žeželjev most polako, ali sigurno tone u mrak".
 
"Ništa začuđujuće - kod nas je tako sa svakom novotarijom, brzo nam dosadi, padne u zaborav i polako ali sigurno, ustvari brzo i rapidno počne da pada u zaborav. I nazidaćemo, i napravićemo, i zadužićemo se da nešto realizujemo ali da nešto sačuvamo i održavamo kako dolikuje - e to naš običaj nije! I sve je to već uobičajeno za nas - ali me čudi da niko od gradskih struktura, armije činovnika i raznoraznih uposlenika nije zadužen da ovo bar primeti, kamoli da reaguje?", navodi naš čitalac.
 
 
I zaista je u pravu budući da može da se zaključi da nadležni često reaguju tek nakon što za to dobiju motivaciju.
 
O ovom mostu brigu vodi Grad Novi Sad, ali je odgovorna i Republika budući da, zvanično, ovaj most nije samo gradska investicija.
 
Na pitanje 021.rs da li su preduzeti određeni koraci iz nadležnosti da se otkloni ovaj relativno sitan problem, u Gradu navode da su problem rešili - i to nepuna četiri dana nakon našeg upita.
 
"Nadležne institucije Grada Novog Sada, u saradnji sa investitorom izgradnje Žeželjevog mosta – JP 'Železnice Srbije', preduzele su potrebne mere na utvrđivanju i otklanjanju kvara na javnom osvetljenju na mostu. Sanirani su svi uočeni nedostaci i u petak, 3. septembra, dekorativno osvetljenje na Žeželjevom mostu dovedeno je u funkcionalno stanje", poručuju u Gradskoj kući, uz fotografije mosta koji noću sija punim kapacitetom.
 
 
U Gradu nisu obrazložili zbog čega je osvetljenje bilo u kvaru.
 
Originalni Žeželjev most, sagrađen 1961. i koji nosi ime svog poznatog projektanta Branka Žeželja, srušen je 1999. godine u NATO bombardovanju. Novi most sagrađen je i otvoren 2018. godine kao železničko-drumski most koji formalno nikad nije dobio ime po Žeželju, ali ga većina građana tako poznaje i naziva. Finansiranje izgradnje novog mosta pomogla je Evropska unija.
 
Tek godinu dana od zvaničnog "otvaranja" mosta otvorene su i pristupne saobraćajnice, ali su pojedine staze i dalje bile nedovršene. Prilikom izvođenja radova, izvođači su zaboravili da je potrebno izgraditi i podvožnjak, pa je taj posao urađen naknadno. 
 
Vozovi ne saobraćaju ovim mostom zbog izgradnje nove pruge.
 
Projektant novog mosta Aleksandar Bojović 2018. je pozvao javnost da predloži ime projekta u kojem je učestvovao, a bilo je i nekoliko formalnih predloga gradskoj komisiji. Između ostalog, tu su bile ideje "Most 23. oktobra" (predlog LSV), "Most 25. novembra" (SRS), "Most Aleksandra Karađorđevića" (POKS), "Most nade" (EPK 2021)...
  • Miki

    09.09.2021 10:33
    Trt
    Bas prolazim i gledam ljudi su pocupali lampe uzas.
  • Imre

    07.09.2021 21:01
    Penzioner sa keja
    Javno komunalno preduzeće"Stan" je odklonio kvar, ceo dan su majstori bili tamo, ulazili u lukove mosta radili i uveče rešeno.... Samo transparentno a, ostalo kome pripada, gde su papiri i čija je nadležnost nek ugovara grad.... .
  • Bagonja Dragan

    07.09.2021 17:10
    Uopšte nije pitanje zašto osvetljenje ne radi neko da li je neko u ovom gradu nadležan za takve stvari ili se nevoljno reaguje tek kad se javnost uztalasa posle tekstova u novinama ili na dr. mrežama.
    Da ne bude zabune, ovo traje od početka devedesetih godina, jedino što svaki naredni preuzima način rada od predhodnika i dodaje još neke svoje finese.
    Da prevedem na Srpski, svaki put je sve više neradnika u javnim servisima, lova lakše klizi kroz džepove a grad nam sve više liči na neku palanku.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti