FOTO Počeli radovi na rekonstrukciji Železničke stanice: Ruši se peron, saniraće se unutrašnjost

Pripremni radovi na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu su u toku, a u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad, navode u Infrastrukturi železnice Srbije.
Ovu informaciju Infrastrukture železnice Srbije daju medijima dve nedelje nakon što se 021.rs prvi put zvaničnim putem obratio ovom društvu u potrazi za odgovorima na pitanja koji su radovi u toku na železničkom peronu. Odgovore na ova i detaljnija pitanja tražili smo u nekoliko navrata, ali ih do danas nismo dobili.
 
Kako saopštavaju u ovom akcionarskom društvu, trenutno se ruši prvi peron i temelj nadstrešnica, a radi se i demontaža trećeg staničnog koloseka.
 
Do sada je, kažu, demontirano i uklonjeno oko dva kilometra staničnih koloseka, jedanaest skretnica, kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, sa desetog i jedanaestog staničnog koloseka. 
 
"U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna. Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru", navode u IŽS.
 
 
Radovi na prva tri stanična koloseka, na desetom i jedanaestom koloseku deo su prve faze radova, koja će trajati do proleća. Ova faza obuhvata i izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice. 
 
U samoj železničkoj stanici, koja je odavno "zrela" za ozbiljnu rekonstrukciju, saniraće se podovi, zidovi i krov, a biće urađena i energetska sanacija, zamena fasade i stolarije, dodaju u Infrastrukturi železnica Srbije.
 
"Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara. Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa smetnjama u razvoju, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici", navodi se u saopštenju.
 
U železničkoj stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema.
 
Samo gradilište je ograđeno i onemogućen je pristup trećim licima, navode u IŽS.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Simo Drljača

    26.10.2021 20:15
    Krenem pre desetak godina vozom iz Beograda za Novi Sad.
    Voz prazan, smrdljiv, kad se zauka tutnji bar 30 km na sat.
    Na sve to dolazi kondukter, gleda mi kartu i traži doplatu za brzi voz.
    Jedino što sam mogao da ga pitam je da li on to mene zaj...va.
  • @Sale NS

    26.10.2021 15:23
    Izadjes na NBGD i tu ti odmah autobuska
  • realno

    26.10.2021 14:15
    dobro je
    E moj Dragane, pa pruga do ranžirne se uklanja od 1979te godine. Što si nestrpljiv toliko :)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti