Skulpture zaklonjene automobilima

Od pre nekoliko godina, tamo ih očekuju tri vajarska rada, pa se mini šetnja obično doživljava kao nastavak posete. I svi se ugodno iznenade, reč je o atipičnim delima troje umetnika prve posleratne generacije, Angeline Gatalice, Save Sandića i Ivanke Acin.
Sandić, učenik i sledbenik Tome Roksandića, poznat je po spomeničkoj skupturi, ali i oblikovanju medalja, bareljefa, različitih obeležja. U parku je predstavljen snažnom simboličkom figurom "Ikar".
Angelina Gatalica je, takođe, poznata po spomenicima u petnaestak gradova širom nekadašnje Jugoslavije. Često je prikazivala temu materinstva. U parkiću na Trgu galerija, međutim, osvaja mirnoća nežno oblikovane figure žene.
Ivanku Acin, Novosađanku koja je tokom duge karijere imala samo tri samostalne izložbe u svom gradu, obično znamo po nekoliko spomenika značajnim ličnostima iz sveta kulture, Branku Radičeviću u Dunavskom parku, Dositeju i Pavelu Šafariku u dvorištvu Jovine gimnazije. U parkiću vidimo jednu drugačiju umetnicu, duboko zamišljenu nad svevremenim pitanjima, kako nam sugeriše rad "Proticanje".
Odista impresivan utisak nose posetioci, a svojevrsnu postavku na otvorenom, koju za sada čine još i delo Jovana Soldatovića slikar Milan Konjović i ženska figura Ivanke Graovac smeštene znatno bliže Galeriji, svi doživljavaju kao najavu budućeg parka skulptura. Uostalom, pre četiri sezone, kada je, u sklopu obeležavanja 170 godina Galerije Matice srpske, iz fundusa svake od tri galerije sa trga po jedno vajarsko delo izneto u park, bilo je reči o budućem parku sa vajarskim radovima.
Ideja o osobenoj galeriji na otvorenom je, naravno, starija. Nekoliko puta su bile i upriličene javne debate o budućem uređenju prostora na Trgu galerija, raspisivani su i konkursi kako bi se prikupilo što više ideja za kvalitetno i uređenje površina tako da se uklopi u ambijent kojim dominiraju tri reprezentativne institucije kulture.
Umetnički svet je učinio ono što je bilo do njega. Tu se, međutim, stalo i veći deo trga i dalje ostaje parking za automobile.
Grad ima dosta poteškoća sa (prebukiranim) saobraćajem, posebno sa parkiranjem u širem centru grada. Problem je svake godine postajao sve veći i kulminirao je poslednjih godina kada se za dve-tri hiljade evra može kupiti polovno vozilo dovoljno očuvano da se može koristiti u narednih deset, pa i više godina. Svi su za siću kupili "limuzinu" i počeli se masovno vozikati. Automobil odavno nije samo prevozno sredstvo, mnogo je značajnija njegova uloga kao simbola prestiža.
Ne želeći da kvari raspoloženje novih vlasnika automobila, naravno i potencjalnih glasača, lokalne vlasti, slično je u svim srpskim gradovima, nisu ni pokušavale da, uočljivo višom cenom parkiranja ili višestruko uvećanim porezom za drugo porodično vozilo i sličnim tehnikama kojima se koriste vlasti u evropskim zemljama kada ograničavaju vožnju u starim gradskim jezgrima, suzbiju prekobrojan broj vozila u centru panonske varoši.
Drugim rečima, pustilo se da se na ulicama u širem centru Novog Sada broj automobila i parking mesta beskrajno uvećava. U takvom konceptu gradske saobraćajne politike teško da ima prostora za izmeštanje parkinga čak ni sa atraktivne lokacije kao što je Trg galerija. A pre četiri godine smo se nadali da će godinu u kojoj će ovaj grad biti evropska prestonica kulture dočekati sa parkom skulptura ispred tri galerije.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 10
Neko iz mase
realno
/
nije ih bilo nista manje.
bilo je tu i onih sa rtns posto su imali prostorije u zgradi pored
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar