Novosađanki bankomat nije isplatio novac: Šta da radite u takvoj situaciji?

Ne događa se često, ali ponekad se desi da vam prilikom "podizanja" novca sa bankomata, iznos bude skinut sa računa, ali ne bude i isplaćen.
Novosađanki bankomat nije isplatio novac: Šta da radite u takvoj situaciji?
Foto: Pixabay
Upravo to se nedavno desilo Novosađanki V. V, koja se obratila portalu 021.rs. Kako kaže, ona je novac pokušala da podigne na bankomatu banke u kojoj ima otvoren račun.
 
"Ubacila sam karticu u bankomat, čula sam zvuk brojanja novca, na ekranu je pisalo 'Uzmite Vaš novac', ali on nije izašao. Odmah nakon toga je na ekranu pisalo 'Transakcija nije momentalno dozvoljena', a potom mi je stigla poruka na aplikaciji na telefonu da su sredstva skinuta", objašnjava sagovornica 021.rs.
Dodaje da je odmah potom otišla u ekspozituru svoje banke, gde je bio i bankomat, te da je podnela reklamaciju (prigovor) za neodobrenu, neizvršenu ili nepravilno izvršenu platnu transakciju.
 
"Moja banka mi je u roku od dva dana isplatila novac, tako da sve pohvale za njih", navodi ova Novosađanka.
Kako dolazi do toga da bankomat "proguta" novac?
 
Kako objašnjava Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" za 021.rs, ovakve situacije povremeno se dešavaju, a postoji nekoliko mogućih razloga iz kojih dolazi do ovakvog problema.
 
Jedna od mogućnosti je ta da je došlo do greške u samom bankomatu, npr. ako je došlo do nekog kvara ili nedostatka para u mašini.
 
"Postoji mogućnost da je klijent ukucao i uradio sve što treba i da mu je elektronski zabeleženo da mu je novac skinut sa računa, a da su pare ostale u samom bankomatu", objašnjava on.
 
Gavrilović dodaje da je druga moguća opcija i neka organizovana akcija prevaranata, fenomen koji je poznat i kao "libanske klopke".
 
Ovo je kompleksan mehanizam u kom neko ko želi da prevari na bankomat postavlja uređaj koji omogućava da, kad se nakon izvršene transakcije započne isplata gotovina, ona praktično ostane u delu bankomata koji nije dosupan korisniku i odakle se kasnije može preuzeti kada se korisnik udalji od bankomata. Međutim, ovakav vid prevare na srpskom tržištu nije toliko čest.
 
"U svakom slučaju je odgovornost na samoj banci i šteta mora da se nadoknadi klijentu, osim ukoliko se ne ustanovi da je klijent nekim delom učestvovao u nekoj vrsti prevare ili slično", objašnjava Gavrilović.
 
Šta uraditi ukoliko vam se to desi?
 
Ukoliko građanin uoči da mu novac koji je hteo da podigne sa bankomata nije isplaćen iako mu na računu piše da su pare skinute, prva adresa za žalbu je banka čiji je taj bankomat.
 
Oštećeni klijent treba da podnese reklamaciju, odnosno prigovor za neodobrenu, neizvršenu ili nepravilno izvršenu platnu transakciju. Nju može lično da podnese banci čiji je bankomat u pitanju ili, ukoliko nije reč o bankomatu banke u kojoj građanin ima otvoren račun, njegova banka može da pokrene proces umesto njega.
 
"U svakom slučaju, ono što prvo treba da se uradi jeste da se ode do najbliže ekspoziture banke ili da se odmah kod bankomata pozove broj telefona podrške banke čiji je bankomat i da objasni šta se desilo. Ukoliko je reč o grešci u samom bankomatu, banka će proveriti kamere, kao i jednostavnim brojanjem novca u bankomatu, u odnosu na broj transakcija, videti da li je nastala razlika. Ukoliko jeste, isplatiće novac oštećenom klijentu", kaže Gavrilović.
Kako se navodi na sajtu Narodne banke Srbije (NBS), reklamacioni postupak u okviru jedne banke u praksi traje kraće nego u slučaju kada se postupak obavlja između dve banke.
 
"U skladu s tim, preporuka korisnicima je da, ako su u mogućnosti, novac podižu na bankomatima banke izdavaoca svoje platne kartice, jer se tako najbrže utvrdi da li se radi samo o rezervaciji sredstava po računu korisnika ili i o zaduženju, te s tim u vezi banke brže pristupaju proveri navedenog prigovora i samom rešavanju", navode iz NBS.
 
Dodatno, ukoliko korisnik nije zadovoljan odgovorom koji mu banka dostavi ili ga ne dostavi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora, može se pritužbom obratiti Narodnoj banci Srbije – Sektoru za zaštitu korisnika finansijskih usluga, odnosno popuniti formular koji se nalazi na sajtu Narodne banke Srbije
 
"Ukoliko u bankomatu nema gotovine za isplatu, bankomat blokira tu mogućnost. Ako je ipak u trenutku izvršenja transakcije desi da ne može da se isplati zahtevani iznos jer mu je u tom trenutku nestalo dovoljno gotovine, transakcija će automatski biti stornirana i korisniku se neće zadužiti sredstva s računa", napisali su iz kabineta guvernera na sajtu NBS.
 
Naglašavaju da je bankomat uređaj koji ima registrovane sve izvršene funkcije i u regularnim situacijama, kao i u ovim kada dođe do određenoj tehničkog problema.
 
"Log bankomata sadrži tačno vreme uz svaku aktivnost – unos PIN koda (ispravno ili neispravno unet), unos zahtevanog iznosa, upit stanja (ako korisnik vrši proveru), apoensku strukturu novčanica spremnih za isplatu, da li je novac uspešno isplaćen ili nije (ako nije isplaćen novac, može postojati i objašnjenje koji tip greške je u pitanju, a u zavisnosti od tipa bankomata), informaciju o preuzimanju novčanica, o preuzimanju platne kartice itd. i na osnovu podataka iz loga bankomata moguće je na jednostavan način utvrditi sve potrebne činjenice u vezi s radom uređaja ili za konkretnom transakcijom", dodaje se na sajtu NBS.
 
Gavrilović dodaje i da ne postoji način da se građani zaštite od ovog potencijalnog problema, ali i da obrate pažnju kad priđu bankomatu da li sve izgleda kako treba i da li ima nekih dodatnih uređaja koje se inače ne nalaze na ovakvom aparatu, kao i da, ukoliko dođe do problema, odmah kontaktiraju banku.
  • Pop Milo Jovovic

    02.02.2024 10:48
    Meni je bankomat banke Inteza pre jedno dve godine isplatio 2000 dinara manje, podizao sam 40000. Naravno, prilikom preuzimanja para sa bankomata, ja ih nisam brojao, tek kada sam dosao kuci primetio sam da fale 2000. Otisao sam u ekspozituru banke Inteza gde se nalazi bankomat u Fruskogorskoj ulici, I na salteru su mi rekli da jedino sto oni mogu da urade je da se napise nalog da se uradi presek stanja na bankomatu i da ce mi se javiti za par dana da li se moja reklamacija prihvata ili ne. Kada mi se posle 7 dana niko nije javio, ponovo sam otisao u istu ekspozituru gde su mi rekli da oni ne mogu nista da urade, da presek stanja radi neka eksterna firma za njih, zaboravio sam kako se zove, I da se obratim toj firmi ili banci preko kol centra ili na email. U toj firmi koja radi punjenje bankomata su mi rekli da oni komuniciraju samo sa bankom i da klijentima ne smaju da daju nikakve informacije. Banci sam poslao vise emailova na koje mi nikada niko nije odgovorio. Preko kol centra nisam uspeo da uspostavim nikakav kontakt ni sa kim, jer me uvek posalje na fukciju da ostavim poruku masini pa ce mi se neko vec javiti. Nikada mi se niko nije javio. Na kraju sam odustao od svega….
  • Pop Milo Jovovic

    02.02.2024 10:14
    Meni je bankomat banke Inteza pre jedno dve godine isplatio 2000 dinara manje, podizao sam 40000. Naravno, prilikom preuzimanja para sa bankomata, ja ih nisam brojao, tek kada sam dosao kuci primetio sam da fale 2000. Otisao sam u ekspozituru banke Inteza gde se nalazi bankomat u Fruskogorskoj ulici, I na salteru su mi rekli da jedino sto oni mogu da urade je da se napise nalog da se uradi presek stanja na bankomatu i da ce mi se javiti za par dana da li se moja reklamacija prihvata ili ne. Kada mi se posle 7 dana niko nije javio, ponovo sam otisao u istu ekspozituru gde su mi rekli da oni ne mogu nista da urade, da presek stanja radi neka eksterna firma za njih, zaboravio sam kako se zove, I da se obratim toj firmi ili banci preko kol centra ili na email. U toj firmi koja radi punjenje bankomata su mi rekli da oni komuniciraju samo sa bankom i da klijentima ne smaju da daju nikakve informacije. Banci sam poslao vise emailova na koje mi nikada niko nije odgovorio. Preko kol centra nisam uspeo da uspostavim nikakav kontakt ni sa kim, jer me uvek posalje na fukciju da ostavim poruku masini pa ce mi se neko vec javiti. Nikada mi se niko nije javio. Na kraju sam odustao od svega….
  • Seka

    01.02.2024 15:44
    Kome i zašto hvala???
    To je njihov posao.
    I obaveza.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti