Prvom ovogodišnjom kritičnom masom NSBI poručuje: Nasip kod Futoga je za bicikliste

Prva ovogodišnja kritična masa održaće se u petak, 23. februara.
Prvom ovogodišnjom kritičnom masom NSBI poručuje: Nasip kod Futoga je za bicikliste
Foto: 021.rs
Kreće se u 17 časova iz Limanskog parka, a okupljanje je deset minuta ranije.
Potom se ide ulicama: Narodnog fronta, Ive Andrića, Heroja Pinkija, Podunavskom (nasipom) i onda se ide do  rampe u Veterniku. 
 
Tu će se napraviti kratak predah od oko 15-20 minuta, porazgovarati o problemu sa kojim se biciklisti susreću, potencijalnim rešenjima.
 
Sledi povratak sličnom rutom u grad: Podunavska do Ribarskog ostrva, 1300 kaplara, Balzakova, Bulevar despota Stefana sa završetkom ispred Kreativnog distrikta. 
Iako dugačka 15 kilometara, vožnja je prilagođena svim uzrastima uz lagano kretanje kolovozom od 10-15 km/h u proseku, a ceo skup obezbeđuje redarska služba, te su svi uzrasti biciklista dobrodošli. 
 
Moguće je isključiti se i pre završetka vožnje, ili se pridružiti negde usput i tako skratiti rutu.
 
Novosadska biciklistička inicijativa ovom vožnjom želi da pošalje poruku da nasip, na kom je izgrađena međunarodna biciklistička staza, pripada biciklistima. 
 
Ukazuju i na to da se delom koji je predviđen isključivo za dvotočkaše, motorna vozila još uvek kreću, kršeći tako zabranu i ugrožavajući bezbednost biciklista. Saobraćaj za motorna vozila je zabranjen na delu od Ulice Heroja Pinkija do Ribarskog ostrva je zabranjeno kretanje motornim vozilima, kao i od Nove 1 u Veterniku pa sve do Begeča. 
 
"Međutim, u blizini Ulice Nova 1 u Veterniku kod rampe, automobili koriste biciklističku stazu kako bi ilegalno zaobišli rampu i nastavili kretanje nasipom. Iako jasno postoje saobraćajni znakovi koji zabranjuju kretanje motornih vozila, do nedavno su postojali i stubići na biciklističkoj stazi koji su sprečavali prolazak vozila. Međutim, nesavesni građani su ove stubiće počupali i sada nesmetano krše Zakon i ugrožavaju bezbednost biciklista", saopštava NSBI.
 
Sličan slučaj je i na nasipu kroz Futog, koji sugrađani nelegalno koriste da vozilima dođu do obližnjih čardi i objekata uz reku, iako duž nasipa postoji nekoliko raskrsnica kojima je moguće iz Futoga preći preko nasipa i nastaviti dalje ka obali reke. 
 
"Ovaj deo nasipa je godinama veoma poznato i popularno šetalište među Futožanima, i tokom cele godine, a posebno tokom leta, velik je intenzitet pešaka i biciklista na nasipu. Međutim to ne sprečava nesavesne sugrađane da prolaze kolima iako je to zabranjeno i jasno navedeno saobraćajnom signalizacijom", ističe ova inicijativa.
Novosadska biciklistička inicijativa upozoravala je na ovaj problem prilikom izgradnje ove staze, a nakon završetka izgradnje pokazalo se da su naša upozorenja bila opravdana. 
 
NSBI navodi da su prošle godine povodom ovog problema održali sastanak sa Gradskom upravom za građevinsko zemljište i investicije, ali da im se čini da rešenje nije na pomolu, dok se bezbednost biciklista na ovom potezu iz dana u dan sve više narušava.
 
"Ono još gore jeste da ovim potezom kao međunarodnom rutom prolaze i inostrani cikloturisti, te da je i njihova bezbednost veoma ugrožena, a slika Novog Sada koja se šalje u svet veoma loša", zaključuje NSBI.
  • Пешак Срећко

    23.02.2024 16:15
    Можда ови мање дивљају по граду без ранца брзе хране ,е сад има и екстремних по Ђави ,да су критични и сами се назваше ,али брате сад електрични зује ,у Железничкој један дан овај са електричним брза храна налети на овог са педалама искриви му точак од удара ,а да налети на колица са бебом ,зар маме да стављају кациге бебама у колицима ?
  • Realno

    23.02.2024 12:20
    Put na nasipu je, zapravo, servisna saobraćajnica JP "Vojvodinašume" i JP "Vode Vojvodine" koje održavaju priobalni deo Dunava. Bilo koja druga namena je sporedna.
  • Miki

    23.02.2024 12:07
    @Komšija
    Komšo, pre nego počneš da kometariše prvo pročitaj šta je napisano, a ne da prozivaš, a to je da se tim putem mogu ovlašćeno kretati samo vozila sa posebnom dozvolom, Vojvodina šume , vode.... Nigde nije napisano da je to dozvoljeno niti da je to uredu da se voze kola na putu, gde postoji zabrana kretanja i ja sam sam izričito protiv toga. Izneo sam samo u čemu je problem, a i rešenje problema, jer će ne savesni vozači i dalje koristiti ovaj put bez obzira na sve, a ima i vikendica (za ne upućene sa branjene strane nasipa i ljudi moraju doći do svojih poseda, ne kao na kamenjaru u zoni poplavnog područja). E sad drugo je pitanje zašto su Futožani i Veterničani diskriminisani u odnosu na stanovnike Kamenjara? Zbog čega je njima (buržuaziji) dozvoljeno kretanje nasipom, a od Karina do Futoga nije, a napisao sam već, da i tu postoje dva odvojena puta i svi normalni uslovi za bezbedno odvijanje saobraćaja, pod uslovom da se sporna rampa ukloni. Možda je rešenje da se kod ovih vikendaša useli neki bitan baja (tajfun) pa da se prestane sa ovom diskriminacijom ljudi koji žive na zapadu, tj posle karina.
    Lep pozdrav i mislite malo i na druge ljude, previše je sebičnosti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Olimpijske vrednosti u DDOR osiguranju

DDOR, zvanično osiguranje Olimpijskog tima Srbije, u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, partner je niza izložbi posvećenih olimpijskim vrednostima.