Ministarstvo: Nije moguća železnička stanica u Čortanovcima, organizujte autobuski prevoz

Ministarstvo saobraćaja izjavilo je da vraćanje železničke stanice u Čortanovce nije moguće.
Ovo je navedeno u odgovoru upućenom predsedniku Opštine Inđija Vladimiru Gaku povodom peticije koja je predata ovom ministarstvu krajem januara ove godine. Dodatno, izraženo je očekivanje da Opština reši ovo pitanje uspostavljanjem autobuske linije između Inđije i Čortanovaca, a preko železničke stanice u Beški.
 
Podsetimo, nakon puštanja u rad brze pruge između Novog Sada i Beograda, stanice Čortanovci Dunav, Čortanovci i Beška su ukinute, a umesto njih izgrađena je jedna železnička stanica koja se nalazi između Beške i Čortanovaca.
Ovakva odluka već godinama stvara nezadovoljstvo građana, koji su se poslednjih meseci odlučili na razne aktivnosti kako bi skrenuli pažnju na svoj problem i naterali ministarstvo i opštinu da reaguju. Tako su tokom ovog perioda organizovani protesti, zborovi meštana, krečenje stare železničke stanice u Čortanovcima i slično.
 
Krajem januara su meštani Čortanovaca Ministarstvu saobraćaja podneli i peticiju za ponovno uspostavljanje železničke stanice u ovom mestu, koju je potpisalo 3.315 osoba olajn i 939 njih ručno.
Šta kažu u Ministarstvu saobraćaja?
 
Kako piše u odgovoru koji je ova Opština postavila na svojoj Fejsbuk stranici i sajtu, Sektor za železnice i intermodalni transport ovog ministarstva naveo je da se povodom peticije obratilo "Infrastrukturi železničke Srbije".
 
"Ovo preduzeće iznelo je svoj stav da u Čortanovcima ne može biti uspostavljena železnička stanica iz tehničkih razloga i da Projektno-tehničkom dokumentacijom za izgradnju brze pruge na deonici Beograd - Novi Sad nije bilo predviđeno da u Čortanovcima postoji stanica", navodi se u saopštenju.
 
Dodaju i da u Čortanovcima nije bilo tehničkih, niti prostornih mogućnosti da se stanični kapaciteti prošire i umesto dosadašnja dva koloseka, koji su prolazni za saobraćaj vozova, izgrade još dva koloseka, koji bi služili kao zaustavni.
 
"Blizina tunela i Vijadukta u Čortanovcima, kao i reljef terena na kom se nalazi nekadašnja železnička stanica ne omogućavaju bilo kakvo proširenje i dogradnju staničnih kapaciteta, što je bilo jasno definisano i tokom uspostavljanja projekta. Predlog mogućeg rešenja može biti da Opština Inđija uspostavi autobuski prevoz od Inđije kroz naselje Beška, pa preko Železničke stanice Beška do Čortanovaca i nazad", navodi se u odgovoru Ministarstva saobraćaja.
Šta kaže predsednik Opštine Inđija?
 
Predsednik Opštine Inđija Vladimir Gak uputio je odgovor Sektoru za železnice i intermodalni transport Ministarstva saobraćaja, u kom navodi da je sistem javnog prevoza putnika u okviru ove opštine uspostavljen još 2011. godine.
 
"Puštanjem u saobraćaj rekonstruisane brze pruge ukinuta je stanica Čortanovci, a stanica Beška je pomerena izvan naseljenog mesta, došlo je do preoblema kod meštana, korisnika usluge železnice. Opština Inđija je prigradski prevoz prilagodila voznom redu i to sa uvedenih devet polazaka preko železničke stanice, što je svakako nedovoljno, ali u ovom trenutku je nemoguće prilagoditi sve polaske prigradskog prevoza voznom redu vožnje zbog nedovoljnih kapaciteta autobusa", naveo je Gak.
 
Zbog toga je, dodaje on, u toku izrada koncesionog akta za javno partnerstvo.
 
"Opština Inđija je još odavno pokrenula složenu proceduru za izradu koncesionog akta za javno-privatno partnerstvo, koja je izuzetno kompleksna i na koji utiču brojni 'spoljašnji činioci', kao što su, na primer, cena nafte i vozila", navodi ova opština u saopštenju koje stoji na zvaničnom sajtu.
 
Ipak, navedeni proces se privodi kraju i najavljuju da se uskoro očekuje raspisivanje tendera za izbor novog prevoznika, kada će biti i obezbeđen prevoz na relaciji Beška - Železnička stanica - Čortanovci.
 
"Takođe, tenderom planiramo angažovanje određenog broja mini buseva kako bi u potpunosti odgovorili na potrebe meštana Beške i Čortanovaca", objasnio je Gak u odgovoru Ministarstvu saobraćaja. 
  • Borka

    25.06.2024 16:35
    Razlika Soko i Regio voza
    Zašto mešate Soko i Regio voz, Soko staje samo Novi Sad, Novi Beograd i Beograd centar i obrnuto, a Regio voz na svaku stanicu. Čemu voz ako meštani Čortanovca i Beške ne mogu da dođu do železničke stanice jer je u Nedođiji i nema prevoza. To ti je 21 vek, a Čortanovci su 139 godina imali svoju železničku stanicu. Vratite stanicu.
  • Anen

    02.03.2024 10:11
    Za čortanovce
    Dajte stanicu samo za regio vozove.Nađite neki način sve je moguće kad se hoče .Probijte atarske puteve povežite ulice i iznad pruge pa uvedite neke kružne linije.Ljudi imaju kao brzu prugu a nemaju ni vodu svi šta reći sramota.Pomozite ljudima .
  • Karlo Polak

    01.03.2024 11:07
    Nesposobni projektanti CIP-a
    Ukucajte na Youtube "train passing 200km/h", i pojaviće se desetine video vozova 200km/h pored perona. Ispada da je dva perona i jedan čovek obezbeđenja naučna fantastika, hiper preskupo, nemoguće, neizvodljivo. Od Beograda do Niša se planira ukidanje 30 stanica i stajališta. Većina njih ima očajan autobuski prevoz ili ga uopšte nema. A koji imaju, šta je poenta rekonstrukcije, pređite na autobus? Jedan lokalni voz na svakih sat vremena smeta jednom ekspresnom vozu na svakih sat vremena? U tehničkom smislu to ne pije vodu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Olimpijske vrednosti u DDOR osiguranju

DDOR, zvanično osiguranje Olimpijskog tima Srbije, u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, partner je niza izložbi posvećenih olimpijskim vrednostima.