Obilaznica oko Novog Sada gotova do kraja 2026: Koja tačno?

Obilaznicu oko Novog Sada završićemo do kraja 2026, obećao je na početku prošle godine predsednik Srbije, ističući da će tako "neverovatne stvari" biti urađene za dve i po godine.
Obilaznica oko Novog Sada gotova do kraja 2026: Koja tačno?
Foto: 021.rs
Međutim, ostala je nedoumica da li će najavljena izgradnja mosta prema Sremskoj Kamenici i drugog, pešačko-biciklističkog ka Petrovaradinskoj tvrđavi zaista rešiti problem saobraćajne gužve u centru Novog Sada.
 
Predstavljajući plan "Srbija 2027 - skok u budućnost" u januaru 2024. predsednik Srbije Aleksandar Vučić je, kao jedan od projekata koji bi trebalo da bude završen do međunarodne izložbe "Ekspo 2027", pomenuo obilaznicu oko Novog Sada i istakao da će ona biti izgrađena do kraja 2026. 
 
"Obilaznica oko Novog Sada do 2026. godine. To je sa novim mostom preko Dunava i novim pešačko-biciklističkim mostom. To su, kao što rekoh, neverovatne stvari, za dve i po godine gotovo", rekao je Vučić, podseća Istinomer.
A nekoliko meseci ranije, u septembru 2023, u Novom Sadu je potpisan ugovor o, kako je saopšteno, "prenosu novčanih sredstava za finansiranje izrade plana detaljne regulacije, idejnog rešenja i projekta, kao i pratećih studija i elaborata, za izgradnju saobraćajnice (obilaznice) na trasi auto-puta E-75 (petlja Sever) - Novi Sad - Veternik - Futog - Begeč - Gložan - Čelarevo - Bačka Palanka". 
 
Ugovor su, u prisustvu tadašnjeg ministra građevinarstva Gorana Vesića i predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića potpisali pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj Ognjen Bjelić i direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak. Mirović je istakao da veruje da će radovi startovati "u naredne dve-tri godine". 
 
"Neposredni povod za naš današnji sastanak bilo je potpisivanje ugovora za pripremu projektne dokumentacije, velike, prave severne obilaznice oko Novog Sada. I mi ćemo zajedničkim novcem, 125 miliona dinara uložila je Pokrajinska vlada, a isto toliko 'Putevi Srbije', u narednih godinu i po do dve, pripremiti projektnu dokumentaciju da, slikovito rečeno, kamioni više ne idu kroz Novi Sad, ne idu ni Partizanskom ulicom, ne prolaze ni kroz Detelinaru, ni kroz Novo naselje, ni kroz ovu ulicu koju sad rekonstruišemo, Ulicu kneza Miloša. Ta se ulica rekonstruiše sredstvima Vlade Srbije. Već ćemo u budućnosti, a verujem da će u naredne dve-tri godine početi i radovi, imati kamione koji će prolaziti i atarom Rumenke, iznad Veternika, Futoga, iznad Gložanja, iznad Čelareva i dolaziti do kružnog toka do Bačke Palanke i to će značiti mnogo. Čuli ste da Vlada Srbije priprema izgradnju mosta na Dunavu između Bačke Palanke i Neština. To će biti jedna velika celina, značiće mnogo za Novi Sad, Bački Petrovac, za Bačku Palanku, za Bač, za brojna sela, koja će praktično imati pristup brzoj saobraćajnici", rekao je Mirović.
Dakle, obilaznicom se nazivaju i jedan i drugi projekat, ali postoje bitne razlike.   
 
"Novi most preko Dunava koji se gradi u produžetku Bulevara Evrope, da li zbog administrativne rigidnosti ili planskog nasleđa, a možda i zbog obilaznice oko Sremske Kamenice koja će izlaziti na njega, nosi u svom službenom nazivu imenicu 'obilaznica'. Otud i nedoumice javnosti da to ne može biti zapadna obilaznica oko Novog Sada, pošto u današnje vreme, za razliku od pre više od pola veka kako je naziv nastao, Bulevar Evrope i novi most polove grad praktično na pola. (...) Prema Prostornom planu Novog Sada, krovnom planskom dokumentu za gradsko područje, zapadna obilaznica bila bi zapravo izmenjena trasa dela državnog puta 1B-12 ili, narodski rečeno, puta Novi Sad - Bačka Palanka. Taj put bi se odvajao od postojećeg nešto pre Begeča, gledano iz pravca Bačke Palanke, i zatim severnim obodom gradske opštine zaobišao Begeč, Futog, Veternik, prošao između Sajlova i Rumenke, te preko novog mosta preko Kanala DTD izašao na prethodno pomenute servisne saobraćajnice duž auto-puta E-75. (...) Dok se ne izgradi zapadna obilaznica teretnjaci iz pravca zapada koristiće i dalje gradske bulevare i ulice na Novom naselju i Detelinari kao tranzitni pravac, a da ne spominjemo Begeč, Futog i Veternik. Međutim, nakon rešavanja južne i istočne obilaznice, izgradnje mostova, teško da bi Novom Sadu preostala važnija investicija u gradsku saobraćajnu infrastrukturu, te bi na listi prioriteta ovaj pravac dospeo na prvo mesto", prenosi Istinomer pisanje Dnevnika od 13. septembra 2023. godine.
 
U oktobru 2024. objavljeno je da je završen postupak javne nabavke za izradu plana detaljne regulacije i idejni projekat sa studijom opravdanosti za izgradnju obilaznice i zaključen ugovor u vrednosti od oko 150 miliona dinara za izradu te dokumentacije.
 
"Nova saobraćajnica biće alternativa postojećem državnom putu IB reda broj 12, a nedavno je potpisan sporazumom na 18 meseci, između JP 'Putevi Srbije' i četiri firme ('DB inženjering' Beograd, 'MHM-projekt' i 'Regulus project' iz Novog Sada i 'Premer Savković' iz Lazarevca), pa se može smatrati da je to ujedno i rok za završetak dokumentacije. Kako se iz programskog zadatka može primetiti, planirano je da budući moto-put ima četiri vozne trake od po 3,5 metara, četiri ivične trake od po pola metra, s razdelnom trakom od četiri metra i dvema bankinama od po metar i po, dok je predviđena brzina kretanja vozila 100 kilometara na čas. Kako je objašnjeno, predviđena je fazna izgradnja brze saobraćajnice. 'Na nivou izrade idejnog projekta treba predvideti izgradnju jednog poluprofila brze saobraćajnice, po kom će se odvijati dvosmerni saobraćaj dok se u kasnijim fazama ne ukaže potreba za izgradnjom i drugog poluprofila brze saobraćajnice', navode nadležni u tenderskoj dokumentaciji. Početkom priprema za izgradnju mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, postalo je izvesno da će u narednih nekoliko godina Novi Sad rešiti tranzit na svom istočnom i južnom obodu i kroz izgradnju Fruškogorskog koridora", piše Dnevnik 9. oktobra 2024.
 
Inače, u martu 2021. tadašnji gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević obavestio je javnost da je održana prva sednica radne grupe za realizaciju projekta izgradnje obilaznice oko Novog Sada i novog mosta, "čime će se omogućiti spajanje trase sa Fruškogorskim koridorom, čija izgradnja počinje uskoro".
Nekoliko dana potom, Vučević je sa predstavnicima kineske kompanije CRBC održao sastanak na kome su "precizirani detalji u vezi sa izgradnjom novog mosta na Dunavu i obilaznice oko Novog Sada".
 
"Razgovarali smo o idejnom rešenju mosta i njegovom budućem izgledu, a podsećam da je početak radova na gradnji ovog novog mosta planiran za kraj ove godine, da će se nalaziti u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu i da će se tako omogućiti spajanje trase sa Fruškogorskim koridorom, čija izgradnja počinje u maju", naveo je Vučević.
 
Ceo tekst o izgradnji obilaznice oko Novog Sada čitajte u tekstu Istinomera OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Zovite pravim imenom

    12.05.2025 07:38
    A za to vreme jos uvek se prelazi skelom. Most je tamo trebao a ne praviti galensima most kako se gospoda ne bi mesala sa favelom koju su bas oni napravili.
  • Rade

    11.05.2025 22:49
    Koja obilaznica?
    O kakvoj ovaj obilaznici priča ?
    Ne može se saobraćajnica koja prolazi takoreći kroz sred grada nazivati obilaznicom! Da bi se došlo do novog mosta preko Dunava prema Srem. Kamenici na Limanu , mora se proći bul.Evrope a to je kroz sred Novog Sada! To nije nikakva obilaznica ! I taj nadvožnjak koji će voditi na most a iznad kružnog toka na Limanu 4 je užasno rešenje! Taj deo Novog Sada biće najzagadjeniji i po smogu i po buci !
  • boger

    11.05.2025 22:31
    Počelo
    Pouzdano znam da država uveliko otkupljuje parcele na trasi obilaznice prema Bačkoj Palanci... I ta saobraćajnica će mnogo značiti, kao i ona prema novom mostu preko Dunava, pre Kovilja. Treba nam i pristojna veza sa Somborom, sramota da sada do tamo treba duplo duže vremena nego pre pola veka. Druga je stvar što ti putevi koštaju više nego staze za Formulu 1 i što neće imati ko da ih koristi ako ovako nastavimo...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti