Kupujemo automobile iz Nemačke koji nikad nisu bili na nemačkim putevima

Da li ste znali da se u Nemačkoj prodaju polovni automobili koji nisu bili registrovani u Nemačkoj?
Kupujemo automobile iz Nemačke koji nikad nisu bili na nemačkim putevima
Foto: Pixabay
Nemačka je za većinu kupaca najpopularnije tržište polovnih automobila. Njena ponuda posebno se sviđa kupcima s istoka Evrope, koji najviše cene polovna vozila koja dolaze upravo iz te države. Međutim, to ne znači nužno da su ti automobili bili registrovani i voženi u Nemačkoj. 
Nema sumnje kako je nemačko tržište polovnih automobila najbogatije ponudom u Evropi. Međutim, neka vozila ponuđena u oglasima mogu biti iz drugih zemalja.
Podaci carVerticala, kompanije koja prati istoriju vozila, sugerišu da 4,3 odsto automobila za prodaju u Nemačkoj možda nikada nije videlo puteve Berlina, Minhena ili Hamburga, kao ni kultne autobane - jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su polovni automobili prvi put registrovani pre uvoza u Nemačku su Italija (16,6 odsto), Francuska (12,7 odsto), SAD (10,6 odsto), Belgija (9,1 odsto) i Rumunija (5,1 odsto).
 
Umesto da dobiju automobil iz Nemačke, kupci rizikuju kupovinu vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavac krije zemlju podrekla automobila, lako je moguće da vozilo možda nije u najboljem stanju.
 
Loše popravke, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavci pokušavaju da prikriju prošlost vozila i prodaju ga negde drugde. A budući da države često ne razmenjuju podatke o istoriji automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
 
"Više od četiri odsto automobila s podacima o poreklu u Nemačkoj imalo je neke podatke zabeležene u stranim zemljama. Primetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Nemačkoj, ali naši podaci sugerišu da mnogi od njih nikada nisu korišćeni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan nemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije", objašnjava Matas Buzelis, šef komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.
Šta privlači kupce i prodavce automobila iz istočne Evrope nemačkom tržištu?
 
Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utiče na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavci pokušavaju da prodaju svoja vozila oglašavajući ih u Nemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može da proda svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to da pokuša negde drugde. 
 
Nemačka ima dugu istoriju privlačenja kupaca automobila iz istočne Evrope. Popularan je mit da vozači u Nemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile i istovremeno strogo slede preporuke proizvođača za održavanje. Realnost je neretko drugačija. 
  • EvoOvako

    08.05.2023 00:12
    carVertical
    Je moj automobil našao u Poljskoj sa totalno pogrešnim podacima. Žešća prevara.
    Dalje, automobil se kupuje samo izdržava u kojima postojijavno dostupan registar podataka sa tehničkog pregleda kao što je to u UK ili Norveškoj, jer se u tim državama sa tom dostupnošću mogućnost muljanja oko kilometraže svodi na teoriju i statističku grešku. Naravno da pored toga funkcioniše i država koja će uhvaćenog počinioca sankcionisati.
  • Nenad

    07.05.2023 19:49
    Ukratko
    Muljanje i u EU i nije novost, samo se sada i međusobno podvaljuje.
  • Kameni Jagodina

    07.05.2023 18:29
    Nas narod ZIVI u proslosti. Jos smo oko Cara Dusana i Kosovskog boja. A kamoli u 21 veku.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin